Så er der endeligt kommet saltvand i stuen igen. Jeg har vist efterhånden starten omkring fem saltvandsakvarier op, på omkring to år, men hver gang har jeg fået nye idéer til indretning, akvarie størrelse eller ønske om et mere lydløst setup. Jeg håber meget, at jeg har nu har ramt plet, da jeg vist ellers aldrig kommer til, at oplevet mit eget akvarie, med kalkalger og store flotte koraller.
Jeg fik relativt let lov til, at inddrage det store soveværelse med tilhørende badeværelse til nyt akvarie rum

Akvariet er et 1144 Liters Panorama akvarie fra DecOcean. Side og Bag glasset er malet sort. Jeg synes dette ser rigtig godt ud, men ved ikke, om jeg kan overskue at holde det rent for alger, eller om det får lov til at vokse til med kalkalger. Det er anden gang, at jeg starter dette akvarie op, da jeg startede det op første gang, for cirka 6 måneder siden, havde jeg riff keramik på side og bag glasset, og så en blanding af levende sten og riff søjler i midten. Men dette blev jeg lidt ked af, da det gjorde det lidt grotte agtig og mistede dybden i akvariet.
Akvarie mål
Bredde: 180cm, Dybde: 100cm Højde: 65cm
Dekoration
5 stk Atoll søjler
Ingen levende sten
Akvarie teknik:
6 stk. Ecotech Radion LED lamper
Royal Exclusiv Bubble King Supermarines 250 intern Mod. 2011
3 x Tunze 6095 med 7096 controller
Royal Exclusive RD3 Speedy returpumpe
UV lampe Deltec 39W
- Tunze wavebox vil blive indkøbt indenfor ganske kort tid
Jeg planlægger, at sparke gang i biologien med Dr. Tim's One and Only og Dr. Tim's Ammonium, skal faktisk ud at hente pakken i aften og så bliver det startet op med det samme.