Lille fiskeakvarie

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
omnia
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
15
Postnummer: 8300 Odder
Saltvand siden?: 2010

Lille fiskeakvarie

Indlæg af omnia »

Hej

Jeg går og tænker lidt over at jeg gerne vil starte et lille fiskeakvarium op da pladsen ikke er til mere tænker jeg omkring en 200 liter.

Men det sætter jo også sine begrænsninger på valget af fisk så jeg ville gerne høre om i har nogle rigtig gode bud en rigtig fed fiske besætning
Jeg har i forvejen 2 små klovnfisk som der selvfølgelig skal være plads til, så hvad ville du komme i et sådan akvarie hvis det var dig ??
omnia
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
15
Postnummer: 8300 Odder
Saltvand siden?: 2010

Re: Lille fiskeakvarie

Indlæg af omnia »

Er det muligt at ha en lille dværg dragefisk i et 200 liters, ved de sviner mere end normalt og vil den spise mine klovnfisk ?
Kan vi lave 2 scenarier, et med en dragefisk og et uden ?
Brugeravatar
Jaku
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 4652 Hårlev
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Jaku »

Hej -

Lidt interessant trods det faktum at en Dragefisk eller Lionfish ikke er noget for mig....

Men Kig lidt på følgende link.:

http://www.liveaquaria.com/product/prod ... pcatid=279

Her ser det ud som om arten både kan være agressiv og at den kræver 350 -500 liter saltvand -----

OG hvis du så lige kigger her :

http://www.101tropicalfish.com/fish-com ... charts.php

SÅ kan du se at Dragefisk / Lionfish IKKE går sammen med dine klovne ....

God fornøjelse.....
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Man kan jævnligt få Pterois volitans i størrelse Xsmall. Og i den størrelse gør de ingen fortræd.
Det kan dog være et problem at fodre dem, da de ikke aktivt opsøger foderet, med mindere kan luske sig ind på byttet.
Jeg havde en som kun var ca. 2-3 cm lang. Jeg havde aldrig held med at fodre den, men den fandt selv foder nok(pods) til at den voksede til mere end dobbelt størrelse på 1 års tid.
Men en dragefisk i en størrelse hvor mang kan se den, kan let være en trussel med de andre fisk i akvariet, da den æder hvad den kan gabe over.
Og med den appetit de lægger for dagen, så vokser en fisk på 5-6 cm hurtigt til 10-12 cm.
Du skal også være opmærksom på at dens rygfinne stråler er giftige.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"