Søstjerner
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hasselager, Århus
- Kontakt:
Søstjerner
Jeg var i bonnie i Randers idag, og som ny i saltvand fik vi os jo en god og lang snak om diverse inden for vores hobby. Det var jo sådan meget godt, og så begyndte vi at snakke om at det var fedt at opdage nye ting ved ens akvarie, hvor jeg stolt sagde, at jeg lige havde set nogle søstjerner, som jeg ikke var klar over at jeg også havde investeret i, hvor på han svarede at det kunne være kalk-søstjerner (eller lignende). Det var åbenbart slemme for de kan æde mine stenkoraller.
Jeg kommer hjem fra Randers med 20 kg salt og gratis caulerpa, weee, og kigger i mit akvarie efter søstjerner og opdager til min store frygt SØSTJERNER på mine levende sten, bitte små søstjerner og mange af dem. Så nu tilspørger jeg jer:
What dælen do I do?
Jeg kommer hjem fra Randers med 20 kg salt og gratis caulerpa, weee, og kigger i mit akvarie efter søstjerner og opdager til min store frygt SØSTJERNER på mine levende sten, bitte små søstjerner og mange af dem. Så nu tilspørger jeg jer:
What dælen do I do?
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Søstjerner er helt almindelige i et saltvandsakvarium. De er en del af økosystemet.
Oftest får man en helt masse bitte små slangesøstjerner, der oftest kun ses på de lange tynde ben, der stikker ud af stenene.
Derudover får man også som regel nogle Asterina sp. som har meget tykke og korte arme. Den findes i flere arter, hvor den hvide type, heldigvis er den mest almindelige. Denne skulle ikke gøre korallerne noget, hvorimod nogle af de andre farvetyper skulle være koralspisende.
Oftest får man en helt masse bitte små slangesøstjerner, der oftest kun ses på de lange tynde ben, der stikker ud af stenene.
Derudover får man også som regel nogle Asterina sp. som har meget tykke og korte arme. Den findes i flere arter, hvor den hvide type, heldigvis er den mest almindelige. Denne skulle ikke gøre korallerne noget, hvorimod nogle af de andre farvetyper skulle være koralspisende.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
-
- Copepod
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8660 Skanderborg
- Saltvand siden?: 2012
Re: Søstjerner
Jeg har bitte små søstjerner som jeg faktisk mener er ret flotte ! men er okay at have jeg oplader lige et foto 

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Og du har set at tråden er 6 år gammel!Camilo skrev:Jeg har bitte små søstjerner som jeg faktisk mener er ret flotte ! men er okay at have jeg oplader lige et foto
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Hahahaha fedt
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Studsede godt over det.. Det må vel næsten være ny rekord i at genoplive en gammel tråd! 

Morten