Acan smider væv - sexy shrimp?
- S1m0n
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Aalborg
Acan smider væv - sexy shrimp?
Tidligere på ugen så jeg min sexy shrimp være i fuld gang med at pille i mit Acan frag. Den sad og pillede nogle små trævler af en art ud af den. Her til morgen ser jeg så min skam har smidt vævet på det stykke rejen pillede. Om det har nogen sammenhæng ved jeg ikke.
Skal os siges jeg aldrig har fodret min Acan. Er det en stræbe nødvendighed?
Skal os siges jeg aldrig har fodret min Acan. Er det en stræbe nødvendighed?
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8350 Hundslund
- Saltvand siden?: 2012
Re: Acan smider væv - sexy shrimp?
Tror nu ikke rejen vil angribe korallen, men den kan ha opdaget det allerede døde væv og spist af det måske.
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Rasp1977 skrev:Tror nu ikke rejen vil angribe korallen, men den kan ha opdaget det allerede døde væv og spist af det måske.

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2000 Frederiksberg
Var de små trevler tilfældigvis formet som arme på en lille slangesøstjerne? Sexy Shrimp lever jo af søstjerner og de helt små slangesøstjerner kan jo komme ind overalt.
Mvh
Mikkel
Mit Nano rev:
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=80474
Mit tidligere rev:
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php? ... nx#p553213
Mikkel
Mit Nano rev:
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=80474
Mit tidligere rev:
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php? ... nx#p553213
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hmm! Det er der ikke belæg for. Men Harlekin rejen gør, og det er en helt anden sag.mikkeljacobsen89 skrev:Var de små trevler tilfældigvis formet som arme på en lille slangesøstjerne? Sexy Shrimp lever jo af søstjerner og de helt små slangesøstjerner kan jo komme ind overalt.
Thor amboiensis som "sexy shrimp" hedder, er ihvertfald i Tyskland kendt for at gå på koraller.
Fra Meer-wasser lexicon
"Nun, eigentlich wollte ich mich in erster Linie über die 4 Thor in meinem Aquarium "beschweren",
nachdem ich vor 2 Tagen eine preiswerte Pocillophora-NZ von Michael Mrutzek erstanden habe.
Am ersten Tag sah sie noch ganz glücklich aus, inzwischen sind - so scheint es jedenfalls - fast alle Polypen rausgefressen.
Das Foto ist leider nicht so gut, weil es schräg durch die Scheibe fotografiert wurde.
Bei der Hystrix haben es die Thors auch schon versucht, kamen aber wohl nicht in die engeren Polypen"kanäle" rein.
Die Tiere zu konditionieren (in ihre Gorgonien zurück scheuchen) hat leider auch nicht funktioniert.
Nun denn, finde meine Thor-Horde nach wie vor attraktiv, nur wird manche Koralle bei denen zum Futter."
Om den så også tager LPS skal jeg ikke kunne svare på, men som der står er det en koralpolyp spiser
- S1m0n
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Er ik længere itvivl. Den spiser af en polyp på min lille Acan:( den har nu smæsket en halv polyp i sig. Prøver at jage den væk men Promte 2min efter sidder den og piller og rykker i den igen:( øv bøv. Så imorgen blir den fanget. Så mangler nogen sådan en må i byde ind. Bytter gerne med lidt kontanter eller måske et lille frag af en art:)
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8350 Hundslund
Efter lidt google tid, så tror jeg du har ret. Der er flere der melder at de spiser af forskellige koraller og polypper. Nogen opfører sig pænt, og andre gør ikke.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Hej,
Jeg har haft 3 stk., og det eneste som de spiste lidt af, var af mine polypper, og det må de gerne for mig
De døde desværre da jeg omlagde mit akvarie pga. et defekt varmelegeme. De sad også i min store Gorgonia, og der sad de og hyggede, og rørte heller ikke mine Sarcophytons - så kan nu ikke nikke godkendende til det, og skal have 6 stk. næste gang
Jeg har haft 3 stk., og det eneste som de spiste lidt af, var af mine polypper, og det må de gerne for mig

De døde desværre da jeg omlagde mit akvarie pga. et defekt varmelegeme. De sad også i min store Gorgonia, og der sad de og hyggede, og rørte heller ikke mine Sarcophytons - så kan nu ikke nikke godkendende til det, og skal have 6 stk. næste gang

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Haha, hold kæft hvor er det godt!Carsten skrev:Hmm! Det er der ikke belæg for. Men Harlekin rejen gør, og det er en helt anden sag.mikkeljacobsen89 skrev:Var de små trevler tilfældigvis formet som arme på en lille slangesøstjerne? Sexy Shrimp lever jo af søstjerner og de helt små slangesøstjerner kan jo komme ind overalt.
Thor amboiensis som "sexy shrimp" hedder, er ihvertfald i Tyskland kendt for at gå på koraller.
Fra Meer-wasser lexicon
"Nun, eigentlich wollte ich mich in erster Linie über die 4 Thor in meinem Aquarium "beschweren",
nachdem ich vor 2 Tagen eine preiswerte Pocillophora-NZ von Michael Mrutzek erstanden habe.
Am ersten Tag sah sie noch ganz glücklich aus, inzwischen sind - so scheint es jedenfalls - fast alle Polypen rausgefressen.
Das Foto ist leider nicht so gut, weil es schräg durch die Scheibe fotografiert wurde.
Bei der Hystrix haben es die Thors auch schon versucht, kamen aber wohl nicht in die engeren Polypen"kanäle" rein.
Die Tiere zu konditionieren (in ihre Gorgonien zurück scheuchen) hat leider auch nicht funktioniert.
Nun denn, finde meine Thor-Horde nach wie vor attraktiv, nur wird manche Koralle bei denen zum Futter."
Om den så også tager LPS skal jeg ikke kunne svare på, men som der står er det en koralpolyp spiser
Jeg har lige købt en for den netop skulle tage søstjerner - ak, ja! Man skulle nok lige have googlet inden jeg bestilte.. Jeg må købe en Hymenocera picta næste gang..

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk