"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Projekt: eXtreme.reef 2.0 - 430l display (O: 15-02-2013))

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Projekt: eXtreme.reef 2.0 - 430l display (02-12 S.4)

Indlæg af pederrevnørd »

Lækkert lækkert, men hvad skete der med din 'bro' ? - den synes jeg personligt så vildt fræk ud :K

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 2.0 - 430l display (02-12 S.4)

Indlæg af JaizEdelmann »

pederrevnørd skrev:Lækkert lækkert, men hvad skete der med din 'bro' ? - den synes jeg personligt så vildt fræk ud :K

Mvh
Peder
Den håber da stadig jeg har :) hvis du tænker på den store bue der, den var bare ikke lige med i de andre billeder men har taget et fullsize nu her så du kan se, den lille sten jeg havde imellem de 2 store stykker blev savet i 2 dele og kastet ind i nanoet, kan godt li der er lidt luft :)

Supermanden skal lige rykkes lidt men lyset slukkede da jeg var igang med at stille den så kunne ikke rigtigt se noget så den fik bare safe spot i toppen a poppen :)

Farverne skumler lidt rundt pga jeg bruger kameraet på telefonen men jeg har planer om at invistere i et Canon 600D lige rundt om hjørnet så jeg kan få taget nogen ordenlige shots :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 2.0 - 430l display (02-12 S.4)

Indlæg af JaizEdelmann »

Så fik jeg også samlet reaktoren færdig, jeg fandt så ud af at jeg skulle bytte om på in og out-take på min rørføring så spillede det max men sådan her så det ud da jeg var færdig med pvc inden jeg fandt ud af jeg lige skulle vende det om (heldigvis var det jo bare og skrue a og på)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Projekt: eXtreme.reef 2.0 - 430l display (02-12 S.4)

Indlæg af Birkefeldt »

Jeg kan rigtig godt li dit akvarie - stenopsætning, teknik og de første koraller og fisk - ja egentlig det hele! Er din plan et SPS reef?

Hvordan ændrede funktionen sig på din reaktor ved at flytte kuglehanen? På min reaktor, som dog er et andet mærke, er det specifikt skrevet i manualen at hanen skal sidde på input siden, som på dit billede.

Glæder mig til at følge dit akvarie fremover :y

Mvh Kenneth
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 2.0 - 430l display (02-12 S.4)

Indlæg af JaizEdelmann »

Birkefeldt skrev:Jeg kan rigtig godt li dit akvarie - stenopsætning, teknik og de første koraller og fisk - ja egentlig det hele! Er din plan et SPS reef?

Hvordan ændrede funktionen sig på din reaktor ved at flytte kuglehanen? På min reaktor, som dog er et andet mærke, er det specifikt skrevet i manualen at hanen skal sidde på input siden, som på dit billede.

Glæder mig til at følge dit akvarie fremover :y

Mvh Kenneth
Hej Kenneth, tusind tak :), jeg har faktisk planer om at skifte min skummer ud selvom den køre helt fantastisk så ville jeg rigtigt gerne have en sprit ny og gerne en vertex, så stilen ligesom lagt i udstyr synes jeg :)

Til og starte med havde jeg min fødepumpe på venstre side af billedet altså der hvor slange studsen sidder, men reaktoren er lavet sådan at input skal være der hvor kuglehanen på reaktoren sidder, så det var mig der lige fik lavet en fejl 40 den opførte sig meget mærkeligt da jeg kørte med det på den måde så smid jeg fødepumpen over på kugle hane siden også spillede det max :)

Glemte også lige helt et billed af den gule/orange agtige bandit, desværre er koraller blevet en smule brune hos forhandleren men håber de kommer sig især når mit LED lys er færdigt så håber jeg der kommer knald på farverne.

Jeg regner med at det blir mest SPS fra nu af, det kan godt tænkes der skal en musling i og sådan men jeg er ikke så meget til LPS er glad for mine 2 euphillya og en anomone, men er mest til SPS og gerne det der gror op a selvom jeg også godt kan li encrusting, jeg har også et par acropora stående hos en kammerat og en dejlig lilla montiplade som gror fint men ville ikke tage dem hjem helt endnu
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af JaizEdelmann tors 6. dec 2012 22:36, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Projekt: eXtreme.reef 2.0 - 430l display (02-12 S.4)

Indlæg af Birkefeldt »

Ohh, jamen så misforstod jeg. Min skal nemlig også have pumpen på input siden, hvor kuglehanen sidder.

Den gule Mille er også flot. Vi har helt samme smag ang koraller kan jeg høre :sneaky2:

Mvh Kenneth
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 2.0 - 430l display (02-12 S.4)

Indlæg af JaizEdelmann »

Birkefeldt skrev:Ohh, jamen så misforstod jeg. Min skal nemlig også have pumpen på input siden, hvor kuglehanen sidder.

Den gule Mille er også flot. Vi har helt samme smag ang koraller kan jeg høre :sneaky2:

Mvh Kenneth
Ja den synes jeg også er mget cool, men den grønne skulle faktisk have været lyserød men den skiftede farve på vej hjem i bilen ved ikke lige hvordan det gik så hurtigt, men håber den slår tilbage igen går efter akvarie med total pang pang farver :D
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 2.0 - 430l display (02-12 S.4)

Indlæg af JaizEdelmann »

Æv havde en hitchhiker grabbe på den gule milipora så den har fået hakket en godt stykke a den ene gren men fik fanget den med en pinset, desværre har jeg mistet min euphilliya dots den så heller ikke for godt ud da den kom hjem i tanken men de 2 mili ser ud til at have det rigtigt godt og fint ude med dens arme så gode tegn, min KH ligger lidt lavt men er igang med at booste den op stille og roligt ellers ikke noget næring i vandet så det fint har omkring 0,2 i nitrat så det til at overkomme med et lille vandskifte så det vidst helt på plads igen og mine biopellets skulle gerne snart give en effekt også :)
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 2.0 - 430l display (02-12 S.4)

Indlæg af JaizEdelmann »

en lille update: der er ved og være rigtigt godt fyldt op med diatoms på mit reef keramik, så det jo rigtigt gode tegn og har også set de første par små grønhåret alger, desværre mistede vi en lille klovnfisk i vores forsøg på at redde vores 2 milipora, da vores KH lå noget for lavt og de fik RTN, vi holdt os ellers inden for 1 KH stigning pr. dag men virker til at det var for meget for dem så det vi sgu rigtigt kede af men, tanken ser ud til at være ved og falde på plads og skummer samt reaktor køre ganske fornuftigt. Men der er sat stop for alt hvad der hedder indkøb af fisk og koraller m.m. indtil videre.
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 2.0 - 430l display (02-12 S.4)

Indlæg af JaizEdelmann »

nu med billeder af diatoms og så småt begyndt og komme grønne alger :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 2.0 - 430l display (28-12 S.4)

Indlæg af JaizEdelmann »

Nå sket en del siden sidst, har haft voldsomt udbrud af alger, da jeg har fundet ud af jeg kørte med lys på lige en tand for længe og desværre mistede en meget meget lille anemone som dog har gjort noget skade også på tanken.

Men NU, begynder det og ligne lidt igen har kørt 3 dage uden lys og fyret op for noget aktivt kul i sumpen så nu begynder det og se dejligt ud igen, stenene er stadig rigtigt hårdt ramt og det samme gælder min sandbund men er godt på vej tilbage :D
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1128
Tilmeldt: tirs 8. jan 2013 23:16
11
Postnummer: 5690 Tommerup
Saltvand siden?: 2013

Re: Projekt: eXtreme.reef 2.0 - 430l display (28-12 S.4)

Indlæg af Morten1990 »

DEt ser squ fedt ud. Rigtig godt lavet.:) men bliver lige nød til og spørge nok mig der er lidt dum, men er du igang med alge fasen nu hvor der er liv i baljen. Beklager dumheden :P
Vh Morten
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 2.0 - 430l display (28-12 S.4)

Indlæg af JaizEdelmann »

Morten1990 skrev:DEt ser squ fedt ud. Rigtig godt lavet.:) men bliver lige nød til og spørge nok mig der er lidt dum, men er du igang med alge fasen nu hvor der er liv i baljen. Beklager dumheden :P
Jeg er forbi min nitrifying cycle hvis det var det du tænkte på?

Men ja tanken har haft en lidt hård opstart men er godt på vej igen :)

Også kommet lidt mere cleanup crew til tanken med et par snegle og en enkelt foxface som er en ordenlig krabat, samt en lille euphillia,tror den næste invistering blir enlawnmower blenny samt nogen flere sandsnegle og også en sandstøvsuger (har kørt med DSB før så har ikke lige været vand til man skal pille isandbunden)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1128
Tilmeldt: tirs 8. jan 2013 23:16
11
Postnummer: 5690 Tommerup
Saltvand siden?: 2013

Re: Projekt: eXtreme.reef 2.0 - 430l display (28-12 S.4)

Indlæg af Morten1990 »

JaizEdelmann skrev:
Morten1990 skrev:DEt ser squ fedt ud. Rigtig godt lavet.:) men bliver lige nød til og spørge nok mig der er lidt dum, men er du igang med alge fasen nu hvor der er liv i baljen. Beklager dumheden :P
Jeg er forbi min nitrifying cycle hvis det var det du tænkte på?

Men ja tanken har haft en lidt hård opstart men er godt på vej igen :)

Også kommet lidt mere cleanup crew til tanken med et par snegle og en enkelt foxface som er en ordenlig krabat, samt en lille euphillia,tror den næste invistering blir enlawnmower blenny samt nogen flere sandsnegle og også en sandstøvsuger (har kørt med DSB før så har ikke lige været vand til man skal pille isandbunden)
Nårr bare helt iorden. Skulle lige høre. Men fed balje du har :)
Vh Morten
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 2.0 - 430l display (28-12 S.4)

Indlæg af JaizEdelmann »

Morten1990 skrev: Nårr bare helt iorden. Skulle lige høre. Men fed balje du har :)
Jo tak, synes godt nok den har set bedre dage, men håber da snart den står snor lige igen :)

Min nye euphillia er kommet rigtigt fint ud i dag goe tegn :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 493
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 23:04
12
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Re: Projekt: eXtreme.reef 2.0 - 430l display (O: 15-02-2013

Indlæg af JaizEdelmann »

Akvariet er p.t. lukket ned desværre :(
Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"