Ikke for at "stjæle" din tråd Mikkel, men det får mig netop til at tænke på min egen situation for snart et par måneder siden. Jeg oplevede også pletter og døde
fisk, såsom palet, gul, pincet, sejlfinne, klovne, kauderni... Det tog bare til i fart! Jeg var lidt for ivrig med for mange
fisk på for kort tid. Nu er Jeg så startet om igen, efter jeg solgte det sidste levende..!
Men nu hvor snakken falder på bakteriekulturer fra div. producenter, såsom Dr.Tims, KZ osv.. kommer jeg til at tænke på om det er noget der er fordelagtigt at gøre i alle situationer, såsom min lige nu? blot for at være på den sikre side? nogen der kan give et bud på det? Akvariet blev startet i maj måned og
fisk i, i septemper. Der var kun
fisk i ca. 6 uger. Så jeg tænker lidt på om der er bakterier nok til stede, når der kun har været
fisk i, i 1,5 måned ud af 7 måneder....? Det skal dog siges at det kribler og krabler med liv i sten og bundlag.
(som sagt ikke for at stjæle din tråd mikkel, men synes det var nærliggende at stille spørgsmålet her, da vores situation godt kunne minde lidt om hinanden!

)