Nu er det endelig blevet jul herhjemme! Efter vi har købt hus blev, fik jeg overtalt konen til et nyt akvarium!
Nyt hus=nyt akvarie

Jeg har så ingenting bestemt angående møbler, maling, indretning osv, men jeg har fået mit akvarie

Jeg har allieret mig med Carsten fra DecOcean, så jeg ved det bliver et gennemtænkt projekt og jeg får en god kyndig vejledning.
Denne gang bliver det også kun med kvalitetsudstyr, så det kan blive gjort ordenligt fra starten af.
Der er tale om et 600 l optiwhite akvarie på 200x50x60 cm i 12 mm med skrå kanter ( Det bestemte konen, da hun ikke ville have "en firkantet klods")

Carsten har målt op til sump, ferskvandskammer og halvautomatisk vandskifttank, som jeg håber kommer før jul.
Planen er at beklæde hele bagvæggen og overløbet med revkeramik, så der er afsætning til en masse koraller. Så kun et par enkelte fritstående søjler, så der er en masse svømmeplads...
Porsabordet er 80 cm højt og beklædes med plader i soft hvid, med afrundede hjørner. De er 86 cm høje, så de dækker sandbunden. De kommer imorgen, så jeg håber på at få monteret dem i weekenden.
Lidt om udstyrslisten:
Streampumperne bliver Tunze med multicontroller - ialt 4 stk
Skummeren er en specialfremstillet DecOcean " Mean Midgit" (ratet til 2000 l)
3 stk MaxSpect Razor LED lamper
Returpumpen bliver formentlig en Red Dragon
GroTech doseringsmaskine til Balling
Tunze osmolator
Mvh Allan