Jeg er lige kommet hjem fra tre dages ophold på Fyn! Mine fisk har så ikke fået mad i de dage. Jeg frygter for min Imperator kejser...
Den spiste godt siden jeg fik den fra Klovnfisken d. 6. til køtilbudet.
Burde den ikke kunne klare tre dage uden mad? Det var lige blevet min yndlings fishy. Det vil være pænt bittert hvis jeg har sultet ham ihjel...
Den er ikke død, men ser medtaget ud...er det sådan dit indlæg skal tolkes, men ellers er det korrekt at de fleste fisk der har gået længe i vores akvarier, og som er velfodret, kan gå pænt lang tid uden fodring, og en uge skulle ikke kunne skabe problemer.
Den er ikke blevet set i løbet fra min hjemkomst til nu. Jeg må nok igang med en større omrokering af sten for at finde de sørgelige rester af ham. Jeg har ingen anelse om hvad der ellers kunne være med ham. måske nogle parasitter. Eller de andre fisk har rottet sig sammen overfor "farmands" yndling!!!
I sommers tog vi 1 uge til tyrkiet uden at der var nogle og fodre og det gik nu fint nok - så det skulle nu nok kunne lade sig gøre !
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
hepatus - Er der faste frokost tider i naturen også ? Jeg tror ikke at alle fisk spiser lige vel hele tiden i naturen. Der er helt sikkert også perioder med MEGET lidt mad til stede, hvorimod andre tider byder på mere.
Hvordan fiskene har det ? De bliver sultne men man kan sagtens fodre op til en ferie vil jeg mene! Jeg har også taget nogle(4 stykker) gode lange festival turer på omkring en uge og mere hvor de kun er blevet fodret en enkelt dag - kan jo ikke bede sin far om at komme forbi hver dag
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
hepatus skrev:jeg vil ikke have det godt af at gå 3-7 dage uden at få noget at spise, så hvordan tror i at fiskene har det i den periode? jeg spørger bare
Man kan ikke sammenligne på den måde. Anthias'er skal fodres lidt og hele tiden for at trives. Min Calloplesiops altivelis får en reje i ny og næ (læs: med flere ugers mellemrum). Den lever nu i mit akvarie på snart sit 10. år.
Hvor tit et dyr har behov for mad svinger meget fra dyr til dyr. Jeg ved ikke hvordan der er for de forskellige fisk. Men som eksempel så kan en edderkop gå i mange måneder uden at have lyst til mad, hvor en hund nok helst vil have noget hver dag.