kenneth olsen skrev:Carsten skrev:Tag en stor klump koralklæber. Tryk den lidt flad.
Tryk mange mørke strips ned i klæberen inden den hærder.
Det var sku smart!
Det vil jeg også prøve når jeg kommer så langt.
Hvis man lader den sidde i akvariet, hvor stor er chancen for så at de overlever.. eller skal man give den plankton etc?
Jeg vil ikke tage kredit for det "søpindsvin" jeg har selv set det lavet af en anden, og jeg mener endda at det var her på forummet.
Hvor stor overlevelses chancen er for ungerne kommer helt an på hvilke andre fisk der gå i akvariet.
Jeg har haft 2 som røg gennem overløbet og ned i sumpen, og landede i Caulerpa bedet. Det voksede op UDEN at blive fodret.
Overlevede helt og totalt på hvad der var af pods i algerne.
En anden unge fandt et sted i akvariet hvor den kunne være i sikkerhed, og den fik ikke andet foder end det de andre fisk fik.
Det var intersant at se hvordan den blev mere og mere modig og bevægede sig længere ud fra sit skjulested. De store kirurger overså den totalt.
Den nåede op i en størrelse hvor jeg vil tro den begyndte at blive kønsmoden, og så var den pludselig væk, lige som alle andre Kaudernii
der er i et akvarie ud over det herskene par.
Ungerne skal ikke fodres med plankton men med nyklækkede artemia eller Cyclops ezze