Klovn og anemone

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Nadia
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
19
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Randers

Klovn og anemone

Indlæg af Nadia »

Jeg købte igår to klovne og deres (eller den enes) tilhørende hjem, en hvid andemone. Igår kunne anemonen slet ikke få lov til at sætte sig fast fordi klovnen er ret voldsom ved den. Jeg fangede klovnen et lille stykke tid og lod anemone sætte sig. Det hele gik fint, indtil jeg vågende imorges, og så anemonen ligge og flyder midt i akvariet. Klovnen banker stadig rundt i den, og den har ingen chance for at sætte sig fast til noget, og defor ruller den i stedet rundt i sandet. Skal jeg lade den være og håbe at det kommer eller skal jeg gøre noget?
mikkel
Reactions:

Indlæg af mikkel »

Klovne kan være barske ved en ny anemone - ikke af ond vilje, men af ren iver efter at boltre sig i den dejlige anemone. Jeg tror den eneste løsning er at tage klovnene ud eller bygge et gitter omkring anemonen indtil den sidder ordentlig fast igen.
BTW: Hvis anemonen er helt hvid, har den det sikkert ikke alt for godt i forvejen...
Brugeravatar
Nadia
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
19

Indlæg af Nadia »

Jeg tror dens oprindelige farve er hvid :) Hvid med lilla tipper.
Den sad jo fast igår, men jeg tror ikke den var tilfreds med strøm o.s.v
Hvis jeg nu laver samme nummer igen ved at tage klovnen op er der jo stor chance for den bare river sig løs igen?
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

min var osse helt hvid den skiftede til en grim brun farve med tiden sååå bliv ike alt for glad fordi den er hvid... mht om man kan hjælpe den med at sætte sig fast kan du sætte den forsigtigt mellem 2 sten altså ikke at du sætter en sten oven på hvis du forstår
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Nadia
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
19

Indlæg af Nadia »

Jeg forstår :) Det gjorde jeg igår og først så bankede klovnen den fri, anden gang uden klovn satte den sig fast. Men ja så løs her igen til morgen. Dog sad den i ret kraftig strøm. Så jeg tror jeg prøver at tage klovnen op igen, og sætte anemonen et nyt sted, uden for meget strøm.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Når anemoner er hvide er det næsten altid fordi de har været opbevaret mørkt, så de har tabt zooxanthaellerne. Når disse kommer tilbage, bliver den ofte brun istedet.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
seier
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: vordingborg

Indlæg af seier »

anemoner vil gennerelt flyde med strømmen til de finder et sted der opfylder deres levebetingelser og som regel kan man lige så godt opgive at placere dem hvor man selv synes det stresser den nok bare endu mere hver gang du rører den. lad den bare være og klovnen også hvis den ikke kan overleve at klovnen tilbeder den vil den sandsynligvis dø under alle omstændigheder.
Fellov
Reactions:

Indlæg af Fellov »

JEg har også en hvis anemone med lilla tipper, og sådan skal de altså se ud :)
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"