Jeg går med overvejelsen om at købe en returpumpe og jeg kan forstå på mange som har "red dragon" pumperne, at de er vitterligt HELT stille..
Problematikken er at jeg søger en returpumpe som ikke engang har den velkendte "brummen".. jeg har en Sicce silence 3.0 nu, men den brummer og selvom det ikke er meget, så irriterer det mig.
Derfor, kunne jeg egentlig godt tænke mig at høre fra nogen som har erfaring med red dragon pumpen og hvorvidt man kan høre en brummen?
Måske er det også utopisk af mig, for med ydelsen af pumpen, vil en brummen nok også altid være der, men jeg er interesseret i at høre om det bare er muligt at teknikken har bevæget sig meget frem at der nu findes en pumpe som overhovedet ikke brummer?
Lys:
Jeg har et Maxspect G2 110W LED lys over akvariet nu, men blæseren som køler lyset larmer.

Jeg har derfor kigget på "Silent Storm" LED lamperne som efter hvad jeg forstår ikke har den blæser?
Jeg forstår ikke helt hvordan de lamper kan være så billige i forhold til andre og leder derfor efter erfaringer og anbefalinger om netop disse lamper?
Er der med andre ord en hage ved dem? Kan man holde SPS'ere og LPS'ere under dem eller?

Overløbet:
Jeg tilretter overløbet til et durso overløb. Jeg har pt. det klassiske, lige op og ned overløb, men er der nogle ulemper ved durso setuppet?

Overløbet var og er dog ikke dét som larmede mest. Faktisk var det lampen som larmede mest, men jeg skal til at lukke op for akvariet igen indenfor ca. 6 måneder og drømmer lidt om et setup som er 100% lydløst.. næsten som om teknikken, sump osv. stod i et andet rum.