store flyttedag.

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
stace
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
14
Postnummer: 3520 Farum
Saltvand siden?: 2010

store flyttedag.

Indlæg af stace »

Så kom dagen endelig hvor jeg går fra 128 liter boyu til 180 liter fra decocean med sump.

har købt akvariet af micogmaj og igår fik jeg hentet skummer, bundlag og returpumpe i decocean.

tror jeg har renset sand halvdelen af natten for at få så lidt grums i vandet som muligt men det er bare umuligt at få helt rent.

regner med at få taget nogle billeder i løbet af dagen jeg kan lægge ind senere men er sikker på det ender med et godt akvarium med tiden.
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: store flyttedag.

Indlæg af Kasper j. »

Jeg har næsten det samme som dig så mit er bare 60x60x60 og også fra decocean og bordet er stor set det samme som dit. Men hensyn til grums så ligger det sig efter nogle dage og det er ikke alt grus som man behøver at vaske. Men tillykke :-) Hvilken skummer, retur, lys osv. bruger du ?
stace
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
14
Postnummer: 3520 Farum

Indlæg af stace »

bruger skimz sk121 skummer.
radion xr30w 130 watt led.

tunze silence retur kan ikke huske type nr men den kan tage 2400 l/t

på fredag for jeg vortech mp10es pumpe til cirkulation.

jeg kender alt til grumsen den er skide irriterende men mine ting skulle i da mit gamle akvarium skulle tømmes og flyttes for det nye kunne få sin plads det har dog også gjort jeg indtil nu har mistet to dejlige beboere af akvariet men det virker som om det er de eneste der tog skade heldigvis så en palet og en sandgobi er vel ret billigt sluppet.

men passer også meget på værdier og holder øje med et hele minimum en gang i timen her i starten.
Brugeravatar
Kenneth-D
Copepod
Copepod
Reactions:
12
Postnummer: 4220 Korsør

Indlæg af Kenneth-D »

Det bliver spændende at følge med, med setup og det hele. :h
Besvar