Så er der nogen som ved det?. bare ved standard opsætning eller hvis nogen har udskiftet skummer gøre det heller ikke noget

jrg tror ikk pumperne er så meget støre at du mærker det på El regningenDezon skrev:Bonnie har det ikke.
Nielsen @ tror at pumperne er størrer og så er der lyset, men det bliver jo lavet til led.
Men et tal ville være godt.
ok ja men så skifter du da bare hende og akvariet ud på samme tidDezon skrev:Jeg bygger selv. Nej det er en undskyldning hun bruger for at jeg ikke skal opgradere.
Så hvis du lige vidste hvad du bruger i el om året på dit?
Ja da, men hvis det primære merforbrug er fra lyset, så er det jo kun i lystændingstiden - dvs. måske 8 timer om dagen, så i runde tal måske 1 kw mere i døgnet, hvis altså ovenstående tal er rigtige.Dezon skrev:Så må jeg må jeg måle mit engang. 150w mere i timen er en del ^^ men hey flere koraller
+1permadsen12 skrev:Ja da, men hvis det primære merforbrug er fra lyset, så er det jo kun i lystændingstiden - dvs. måske 8 timer om dagen, så i runde tal måske 1 kw mere i døgnet, hvis altså ovenstående tal er rigtige.Dezon skrev:Så må jeg må jeg måle mit engang. 150w mere i timen er en del ^^ men hey flere koraller
+1andersboerglum skrev:Bare lyv, og sig der er kun er et par hundrede kroner i forskel!
De fleste watt kommer jo fra den originale lampe, og du skriver jo, at du selv laver en LED lampe. Så ryger der jo alligevel nogen watt der, plus som Per skriver, så skal du også have i mente, at lyset kun er tænddt 8-9 timer - så burde den ikke være svær at overtaleDezon skrev:Så må jeg må jeg måle mit engang. 150w mere i timen er en del ^^ men hey flere koraller