hva er det på vores levende sten
-
- Copepod
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2012
hva er det på vores levende sten
vi har startet vores nyligt indkøbte boyu 130l op for en uge siden.
nu er der en masse liv men ved ikke hva denne koral er for en og vi har spurgt hos lokal dyrehandler intet svar så nu spørger vi jer kloge mennesker herinde for at se om i ved hva det er for noget.
nu er der en masse liv men ved ikke hva denne koral er for en og vi har spurgt hos lokal dyrehandler intet svar så nu spørger vi jer kloge mennesker herinde for at se om i ved hva det er for noget.
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Re: hva er det på vores levende sten
På billedet ligner det en glasrose.hkcj skrev:vi har startet vores nyligt indkøbte boyu 130l op for en uge siden.
Det er ingen koral. Er det en glasrose (hvilket billedet tyder på) skal den væk.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- permadsen12
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2740 Skovlunde
Det er en glasrose. Prøv søgefunktionen, så kommer der en masse tråde om det emne.
De skal fjernes f.eks med en kanyle med saltsyre, Joes-juice eller lign. ned i roden, ellers vil de sprede sig meget voldsomt.
Og så lige velkommen til.
De skal fjernes f.eks med en kanyle med saltsyre, Joes-juice eller lign. ned i roden, ellers vil de sprede sig meget voldsomt.
Og så lige velkommen til.
med venlig hilsen
per madsen
salt fordi ikke alt behøver være surt
per madsen
-
- Copepod
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9800 Hjørring
mange tak for jeres svar
nu ska den dræbes
nu ska den dræbes
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8350 Hundslund
Jeg har med stort held brugt den største kanyle jeg kunne få fat i på apoteket. Fyldt den med kogende vand og sprøjtet det ind i den.
Den bliver næsten helt opløst og lige når den ser ud til at være ved at gå fra hinanden, så suger jeg med sprøjten så den bliver trukket ind og så er den ude af akvariet. Sprøjten skal bare være stor så man har plads til at suge den ind efter behandling. Bare sørg for at komme godt ind i den så roden bliver skoldet.
Har aldrig haft en der voksede tilbage efter den behandling.
Den bliver næsten helt opløst og lige når den ser ud til at være ved at gå fra hinanden, så suger jeg med sprøjten så den bliver trukket ind og så er den ude af akvariet. Sprøjten skal bare være stor så man har plads til at suge den ind efter behandling. Bare sørg for at komme godt ind i den så roden bliver skoldet.
Har aldrig haft en der voksede tilbage efter den behandling.
- permadsen12
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2740 Skovlunde
Det største problem her er sådan set ikke glasrosen. Det er langt værre at skulle ned på det altid stopfyldte apotek og få at vide: "vi sælger kun kanyler i 6 stk. pakninger. Hvor lang skal den værre ?, må man spørge hvad den skal bruges til ?" og så skal man høre sig selv sige: "ja, altså jeg ska bruge den til mit akvarie, hvor jeg har fået sådan nogle lidt kedelige udvækster, som kan være svære at nå, så jeg tror godt det må være en lang nål".
Alle kunder er nu delt i to lige store grupper: Dem som er sikker på man er nakoman, og dem som fremover omtaler en som "landsby-tossen". På vej ud af apoteket kan man så føle sig som Moses, som skilte det røde hav. Her med de to grupperinger i god og sikker afstand på hver sin side af din udgangs-vej.
Held og lykke.

Alle kunder er nu delt i to lige store grupper: Dem som er sikker på man er nakoman, og dem som fremover omtaler en som "landsby-tossen". På vej ud af apoteket kan man så føle sig som Moses, som skilte det røde hav. Her med de to grupperinger i god og sikker afstand på hver sin side af din udgangs-vej.
Held og lykke.

med venlig hilsen
per madsen
per madsen
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4200 Slagelse
Hej
Det er en glas rose og dem har jeg også haft nogle stykker af. Jeg har brugt saltsyre og en wurdemandi reje (mener jeg den hedder)
Det er en glas rose og dem har jeg også haft nogle stykker af. Jeg har brugt saltsyre og en wurdemandi reje (mener jeg den hedder)

Martin Larsen
Slagelse
Min tråd til mit 360 liters hjørneakvarium:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=84789" onclick="window.open(this.href);return false;
Slagelse
Min tråd til mit 360 liters hjørneakvarium:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=84789" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8350 Hundslund
He He, det er sku ikke meget galtpermadsen12 skrev:Det største problem her er sådan set ikke glasrosen. Det er langt værre at skulle ned på det altid stopfyldte apotek og få at vide: "vi sælger kun kanyler i 6 stk. pakninger. Hvor lang skal den værre ?, må man spørge hvad den skal bruges til ?" og så skal man høre sig selv sige: "ja, altså jeg ska bruge den til mit akvarie, hvor jeg har fået sådan nogle lidt kedelige udvækster, som kan være svære at nå, så jeg tror godt det må være en lang nål".
Held og lykke.

- Kenneth-D
- Copepod
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4220 Korsør
- Saltvand siden?: 2010
Hej.
Som alle andre skriver så er det en glasrose. Det djælvskab. Vi havde gode erfaringer med en kanyle fra apoteket og så kogende vand.
Som alle andre skriver så er det en glasrose. Det djælvskab. Vi havde gode erfaringer med en kanyle fra apoteket og så kogende vand.