Jeg har for ca. 5-6 uger siden startet et 125 l. saltvandsakvarie op. Jeg har lige pt en masse grønne trådalger, som jeg vil forsøge at fjerne manuelt i løbet af weekenden. Mit problem er, at jeg har fået et brunt "tæppe" på sandet og på mine sten. Jeg har forsøgt at suge det op ved vandskifte, men dagen efter er "tæppet" kommet igen. Hvad kan jeg gøre for at komme af med dette?
Jeg har 3 snegle gående og 2 blå eremitkrebs, men de ser ikke ud til at være særlig begejstrede for disse brune sager - jeg ser i det hele taget ikke ret meget til mit CUC, så er lidt nervøs for, at de ikke har det særlig godt (de er dog alle stadig i live).
Mine vandværdier siger:
Nitrit: 0
Nitrat: 30
Fosfat: 0
KH: 8,6
Jeg bruger Osmosevand og har en skummer siddende i det ene hjørne. Der sidder 2 Koralia Nano pumper og peger ned i stenene og pumpen, der fulgte med filteret, peger mod vandoverfladen for at få lidt bevægelse her også. Jeg har lidt Carbon liggende i filterkassen. Nu kan jeg ikke lige komme tanke om mere info om mit akvarie, men sig til, hvis jeg har glemt noget