@Jaiz: ISO? Er der ikke en international Standardiserings Organisation? Jeg bruger en 100 ASA film
Spøg til side, jeg har taget de fleste i "blomster" mode med auto fokus og auto blænde. TROR den selv skruer op for ISO når der ikke er
lys nok, medmindre blænde er sat til manuel (der var blitz anmodning ved nogle af dem). Tror der er en anden indstilling hvor den tager 4-5 billeder og merger samme til et hvis der ikke er
lys nok. Jeg har dog ikke engang læst manualen endnu, og jeg har heller ikke noget stativ. Men tak for tippet, det må jeg da prøve når jeg får læst hvordan det gøres.
@Kenneth: Jeg har ikke taget billeder af alle dyrene, men sandt at sige har jeg ikke været heldig med de sidste jeg har købt. Gylten døde allerede dagen efter jeg købte den. Ikke sikker på hvorfor. Den kunne slet ikke holde balancen. Tror den måske havde fået for mange tæsk. Den lå stille bag ved en
koral og fik kniven en del gange af min blå palet. Måske havde den allerede fået smæk af den store
kejser hos Carsten. Den var i al fald ikke helt på toppen.
Den nye Maxima var pludselig død nogle dage senere, da jeg kom hjem fra arbejde. Ingen som helst indikation af hvorfor. Den havde dog ikke været mere end få mm åben på noget tidspunkt. Der var ingen
snegle så vidt jeg kunne se. Tja, det var så lige 2 stk
muslinger (eller små 3000 kr.) på få uger, så det kommer til at vare noget tid inden jeg forsøger mig med Maxima igen. Min
Tridacna Crocea trives til gengæld fint.
Tangnålen holdt længere, men var pist væk da jeg kom hjem fra ferie i lørdags. Tror ikke den spiste andet end reef pearls, så jeg gætter på den ikke har fået nok at spise, og så har måttet sande ordsproget "spis eller bliv spist".
@Hellfish: Haha

Yep, ved godt jeg ikke er en ørn til det der fotografering. Kan godt se der er tekst fra objektivet som spejler sig, men ved ikke hvordan jeg skal undgå det (kan sgu ikke engang tage et FTS i dagslys uden at få tegltaget på garagen med).
@Wondersurfer: Den blå Linckia har været med fra min gamle Boyu og var et af de allerførste dyr jeg købte. Den overlevede et ekstremt højt NO3 niveau der var i min Boyu den første tid, og nu 8 måneder senere ser den da ud til at trives fint.