Pacific sunLED problem. Med billeder.. Hjælp søges!!
- Pontoppidan83
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 2012
Pacific sunLED problem. Med billeder.. Hjælp søges!!
Hej,
Kæresten og jeg sad og så fjernsyn her til aften. Pludselig kom der to klik lyde fra Master lampen og så gik lyset ud. Jeg har testet kabler og strømforsyninger og de fungerer fint når man sætter dem til slaven. Derfor er min formodning at der er en løs forbindelse i masterlampen. Hvis man lirker lidt forsigtigt med stikket kan jeg kortvarigt få lyset i displayet til at blinke.
Det er en lodning der var brændt over.
Kæresten og jeg sad og så fjernsyn her til aften. Pludselig kom der to klik lyde fra Master lampen og så gik lyset ud. Jeg har testet kabler og strømforsyninger og de fungerer fint når man sætter dem til slaven. Derfor er min formodning at der er en løs forbindelse i masterlampen. Hvis man lirker lidt forsigtigt med stikket kan jeg kortvarigt få lyset i displayet til at blinke.
Det er en lodning der var brændt over.
Senest rettet af Pontoppidan83 tirs 20. nov 2012 17:15, rettet i alt 1 gang.
Mvh Rasmus
Egen tråd (360L med 2x pacific sun black python 160w LED)
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=55879
- Pontoppidan83
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 16
Re: Pacific sunLED problem. Hjælp søges!!
Åbner lige denne tråd igen da jeg har brug for hjælp til fejlsøgning og lodning.
Det lykkedes mig at få loddet lampen sammen igen, MEN da jeg så, med et stort smil på læben i øvrigt, får smidt den op over akvariet igen og skal sætte stikket i, så binder det selvfølgelig lidt men jeg får sat det i, med det resultat at der kommer en lille knæk lyd og lyset går ud igen. Jeg tænker at der måske er knækket et ben i stikket eller også er modstanden/sikringen røget og skal udskiftes. Er der nogen der har styr på den slags elektronik og kan hjælpe med at fejlsøge for jeg er løbet tør for ideer og har ikke noget udstyr til at fejlsøge med.
Og er der nogen der ved hvor man kan købe en ny modstand/sikring. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad det er, derfor smider jeg lige et par billeder med i tråden hvor den er markeret.
JaizEdelman har en kammerat der muligvis kan hjælpe, men han ligger desværre syg lige for tiden
og vi savner virkelig lyset over akvariet!!
Heldigvis skete det i opstartsfasen lige efter algefasen var begyndt. Vel er vi ærgerlige over at lyset røg i de lamper vi har brugt en del penge på, men vi havde nok været mere ærgerlige hvis akvariet havde været fyldt med koraller!!!
Det lykkedes mig at få loddet lampen sammen igen, MEN da jeg så, med et stort smil på læben i øvrigt, får smidt den op over akvariet igen og skal sætte stikket i, så binder det selvfølgelig lidt men jeg får sat det i, med det resultat at der kommer en lille knæk lyd og lyset går ud igen. Jeg tænker at der måske er knækket et ben i stikket eller også er modstanden/sikringen røget og skal udskiftes. Er der nogen der har styr på den slags elektronik og kan hjælpe med at fejlsøge for jeg er løbet tør for ideer og har ikke noget udstyr til at fejlsøge med.
Og er der nogen der ved hvor man kan købe en ny modstand/sikring. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad det er, derfor smider jeg lige et par billeder med i tråden hvor den er markeret.
JaizEdelman har en kammerat der muligvis kan hjælpe, men han ligger desværre syg lige for tiden

Heldigvis skete det i opstartsfasen lige efter algefasen var begyndt. Vel er vi ærgerlige over at lyset røg i de lamper vi har brugt en del penge på, men vi havde nok været mere ærgerlige hvis akvariet havde været fyldt med koraller!!!
Mvh Rasmus
- T.
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2605 Brøndby
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Brøndbyvester
Det er en kondensator, og den løse røde ledning som jeg vil tro er +, skal sidde på den side af kondensatoren som ikke er markeret med en hvid stregPontoppidan83 skrev:Åbner lige denne tråd igen da jeg har brug for hjælp til fejlsøgning og lodning.
JaizEdelman har en kammerat der muligvis kan hjælpe, men han ligger desværre syg lige for tidenog vi savner virkelig lyset over akvariet!!
- Pontoppidan83
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 16
Re: Pacific sunLED problem. Med billeder.. Hjælp søges!!
Så lærte jeg noget nyt idag. Tak Torben
Vidste godt at ledningen skal sidde på den, jeg har kun flyttet ledningen for at kunne tage et bedre billede af kondensatoren.
Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvilket at de 4 ben i stikket jeg skal sætte det til. Det hele var smurt fuldstændig ind i Akryl, magen til det der er på stikket ved siden af, så der er ikke til at se hvilke ben de skal loddes på. Jeg har ikke noget måleudstyr, og har ikke lyst til at brænde noget af. Jeg synes jeg har prøvet alt, så jeg kunne godt bruge en erfaren herre med det rigtige værktøj til at komme forbi og hjælpe. Der kunne nok også være mulighed for at jeg pakker Lampen i en taske og kommer forbi med den hvis det passer nogen bedre....?
Vidste godt at ledningen skal sidde på den, jeg har kun flyttet ledningen for at kunne tage et bedre billede af kondensatoren.
Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvilket at de 4 ben i stikket jeg skal sætte det til. Det hele var smurt fuldstændig ind i Akryl, magen til det der er på stikket ved siden af, så der er ikke til at se hvilke ben de skal loddes på. Jeg har ikke noget måleudstyr, og har ikke lyst til at brænde noget af. Jeg synes jeg har prøvet alt, så jeg kunne godt bruge en erfaren herre med det rigtige værktøj til at komme forbi og hjælpe. Der kunne nok også være mulighed for at jeg pakker Lampen i en taske og kommer forbi med den hvis det passer nogen bedre....?
Mvh Rasmus
- T.
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 19
Havde du ikke 2 lamper, så det vel muligt at kigge på den anden for, at få en ide om hvordan det hele er koblet sammen.
- Pontoppidan83
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 16
Jeg kan prøve, men den er nok også klistret fuldstændig ind i akryl så det sikkert heller ikke er muligt at se Sig ud af der. En sidste mulighed er selvfølgelig at skille ledningen ad og se hvilke ben de er monteret på. Men jeg vil være mere tryg hvis en med erfaring og det rette værktøj kan hjælpe
Mvh Rasmus
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Prøv at maile til PS og send billederne. De plejer at være super hjælpsomme og svarer mails stort set hele døgnet. Jeg har sendt billeder til deres tekniker da jeg havde et problem ( godtnok under garantien )
Han markerede så de ledninger på billederne som skulle flyttes rundt osv. Det virkede fint og vi slap for at få lampen til til rep.
Han markerede så de ledninger på billederne som skulle flyttes rundt osv. Det virkede fint og vi slap for at få lampen til til rep.
SPS : Stability provides succes
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Pontoppidan83 skrev:Åbner lige denne tråd igen da jeg har brug for hjælp til fejlsøgning og lodning.
JaizEdelman har en kammerat der muligvis kan hjælpe, men han ligger desværre syg lige for tidenog vi savner virkelig lyset over akvariet!!
Hvad er der dog sket med lamperne, vil lige pointere de virkede fint da jeg havde disse, og at jeg aldrig har haft et problem med disse.
De må jo ikke have kunne tåle at blivet pillet ned og sat op igen?
sys du skal prøve Pacific Sun i polen, også selvom garantien er udløbet, de er vel interesseret i deres produkter har et godt ry?
men det undre mig nu stadig du lige pludselig har disse problemer, og er meget ked af det over det.
Hvad står der på kondensatoren? har nogle liggende fra et LED tv jeg lavede for en måned siden.
mvh
Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
- Pontoppidan83
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 16
Bare rolig Nicki, jeg beskylder ikke dig for noget. Vi havde en god og helt problemfri handel. Det med lamperne kunne ligeså godt være sket ved dig, som det gjorde ved mig. Du er en ærlig og redelig sælger, og dit rygte skal bestemt ikke plettes
Det kom helt ud af ingenting, de har stået over akvariet siden vi fik det hele op at køre. Så søndag aften kommer der to korte klik-lyde (som i en kortslutning) og lyset blinker ligeledes to gange hvorefter det slukkede helt. Skal nok få gang i dem igen, jeg har bare lige brug for lidt eksperthjælp
Der står 35V 4700uf på kondensatoren. Er du skarp til sådan noget elektronik Nicki??
Jeg vil lige prøve at sende en mail til PS, det er nok ikke utænkeligt at deres teknikere kan hjælpe.

Det kom helt ud af ingenting, de har stået over akvariet siden vi fik det hele op at køre. Så søndag aften kommer der to korte klik-lyde (som i en kortslutning) og lyset blinker ligeledes to gange hvorefter det slukkede helt. Skal nok få gang i dem igen, jeg har bare lige brug for lidt eksperthjælp

Der står 35V 4700uf på kondensatoren. Er du skarp til sådan noget elektronik Nicki??
Jeg vil lige prøve at sende en mail til PS, det er nok ikke utænkeligt at deres teknikere kan hjælpe.
Mvh Rasmus
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3520 Farum
- Saltvand siden?: 2010
altså til at starte med skal du ihvertfald lede efter en ny kondensator på 35 volt og 4700 microfarad.
hvorfor den er gået er svært af sige ud fra billeder men synes ikke den ser slem ud i forhold til normalt når kondensatorer går men kan du på en eller anden måde har givet den kondensator 230 volt da det nemt kan få den til at se sådan ud. Lugtede der af død fisk efter den gik?? Dette spørger jeg ikke om for at dine fisk skulle være døde men rent faktisk for at spore mig lidt ind på hvad der kan være sket med lampen.
hvorfor den er gået er svært af sige ud fra billeder men synes ikke den ser slem ud i forhold til normalt når kondensatorer går men kan du på en eller anden måde har givet den kondensator 230 volt da det nemt kan få den til at se sådan ud. Lugtede der af død fisk efter den gik?? Dette spørger jeg ikke om for at dine fisk skulle være døde men rent faktisk for at spore mig lidt ind på hvad der kan være sket med lampen.
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
Men er der overhovedet noget der indikerer at kondensatoren er defekt? (og hvis den er, har den så overhovedet betydning for lampens funktion?)
Jeg kender ikke lamperne, men hvis der er et stik på dem synes jeg meget af det du har beskrevet lyder som en dårlig forbindelse i stikket. Jeg ville i al fald kigge der først. Bærer stikket på nogen måde præg af saltvand? DC kan skabe nogle ret pæne lysbuer, så en dårlig forbindelse i stikket kunne sikkert også have skabt tilstrækkelig varme til at være årsagen til at lodningen gik løs.
Der går formentlig en del over 10A igennem stikket, og endnu mere ved opladning af kondensatoren. Hvis der var spænding på da du satte stikket i, kan den knæk lyde du hørte måske være lyden af en fed gnist (behøver dog ikke betyde at der er et problem)
Jeg kender ikke lamperne, men hvis der er et stik på dem synes jeg meget af det du har beskrevet lyder som en dårlig forbindelse i stikket. Jeg ville i al fald kigge der først. Bærer stikket på nogen måde præg af saltvand? DC kan skabe nogle ret pæne lysbuer, så en dårlig forbindelse i stikket kunne sikkert også have skabt tilstrækkelig varme til at være årsagen til at lodningen gik løs.
Der går formentlig en del over 10A igennem stikket, og endnu mere ved opladning af kondensatoren. Hvis der var spænding på da du satte stikket i, kan den knæk lyde du hørte måske være lyden af en fed gnist (behøver dog ikke betyde at der er et problem)
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pontoppidan83
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 16
Jeg tror umiddelbart ikke at kondensatoren er røget. Der har ikke på noget tidspunkt lugtet. Jeg fik jo også gang i lampen igen. Da jeg samlede lampen igen bandt stikket lidt da det skulle i, måske pga et skævt ben. Da jeg satte det på plads blinkede displayet lige kortvarigt og siden har jeg slet ikke kunne få gang i den. Måske der er knækket et ben? Det ser ud som om der kun er sat ledninger til to af benene i stikket, så måske kan ledningerne monteres på de andre ben. Så skal stikket på ledningen dog lige ændres også.
Poul: Stikket bære ingen præg af saltvand, det var er par rigtig fine lamper jeg fik af Nicki. Det er bare sort uheld. Mit fokus er også kun omkring stikket, og jeg har ikke rigtig evner til at fejlsøge på andre områder. Derfor mangler jeg lidt hjælp fra en der ved hvad han laver
Jeg har sendt en mail til PS nu, så må vi se hvad de svarer. Og tak til jer der forsøger at hjælpe herinde også!! Vel rigtig gerne have jers råd og vejledning, men vil endnu hellere have hjælp fysisk. Jeg betaler selvfølgelig gerne for hjælpen
Poul: Stikket bære ingen præg af saltvand, det var er par rigtig fine lamper jeg fik af Nicki. Det er bare sort uheld. Mit fokus er også kun omkring stikket, og jeg har ikke rigtig evner til at fejlsøge på andre områder. Derfor mangler jeg lidt hjælp fra en der ved hvad han laver

Jeg har sendt en mail til PS nu, så må vi se hvad de svarer. Og tak til jer der forsøger at hjælpe herinde også!! Vel rigtig gerne have jers råd og vejledning, men vil endnu hellere have hjælp fysisk. Jeg betaler selvfølgelig gerne for hjælpen

Mvh Rasmus
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3520 Farum
- Saltvand siden?: 2010
jeg tror jeg misforstod lidt det så bare ret meget ud på billederne som om kondensatoren så ret syg ud men som Poul siger er det jo ikke sikkert det har nogen betyning
- T.
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 19
Bare til info, så vil lampen også virke uden kondensatoren. PS havde nogle problemer på et tidspunkt med hylende powersupply's. Herefter isatte de kondensatoren for at fjerne hyletonen.