Skimz
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2009
Re: Skimz
Samme har jeg hørt. Og prisen er jo endnu et plus!Carsten skrev:Kender ikke selv skummeren, men de andre som har købt dem, har været godt tilfredse med dem, både med lyden og ydelsen
Mvh Tobias
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2200 København N
- Geografisk sted: nørrebro
Jeg har sådan en monzter 121. God ydelse, lavt strømforbrug,støjsvag og fornuftig pris. Den kan tilmed skilles ad således at den er nem at rengøre.
Go for it
Go for it

210 liter 70Bx60Dx50H, Skimz Monzter SM121, Maxspect Razor 120, Tunze 6015/6025mod
- Pontoppidan83
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 2012
Det lyder spændende!!
Er der nogen der kender prisen på en der skal kunne trække et 360L + 128L sump?
Er der nogen der kender prisen på en der skal kunne trække et 360L + 128L sump?
Mvh Rasmus
Egen tråd (360L med 2x pacific sun black python 160w LED)
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=55879
- Pontoppidan83
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 16
Fedt!!
Sådan en bliver jeg næsten nødt til at teste

Sådan en bliver jeg næsten nødt til at teste

Mvh Rasmus
- gnizten
- Naso kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3230 Græsted
- Saltvand siden?: 2011
Jeg kender en der har købt en, han havde nogle problemer i starten, som vi fik løst. Bl.a. var det som om at pumpen sendte vandet ind i skummeren i pulserende stød, hvilket gjorde at den larmede, og var enorm svær at regulere på. Mængden af vand/bobler var ikke overbevisende. Da vi ikke kunne løse det med skummerens egen regulering, modificerede vi pumpen. (Denne kommer i øvrigt fra samme fabrik, som leverer til Bubble King skummerne, og er med undtagelse af indsugning og luftilførsel, samme pumpe) Vores modifikationer gik bl.a. ud på at, ændre indsugningen/luftindtaget så det er lavet som på Bubble Kings, hvilket virkeligt fik gang i pumpen, og ikke mindst stabiliserede den, men måtte sætte en kuglehane foran indsugningen, da vandmængden var lige i overkanten til størrelsen på selve skummeren, hvorefter den var til at regulere meget nøje ind, den producerede også mange flere og fine bobler efter tilpasningen. Men vores erfaring var at den både før og efter modifikationen sender mange bobler ud i sumpen. Men lækkert afskum, den skummer så vidt jeg ved udemærket både vådt og tørt.
Mange hilsener
Tom.
Tom.
- Petercw
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6760 Ribe
Jeg har lige bestilt en SKIMZ SM161 fra Carsten, som er rated til op til 1200 liter.
Jeg glæder mig selv til at prøve den, og ikke mindst at se om den er så lydsvag som jeg har hørt
Jeg glæder mig selv til at prøve den, og ikke mindst at se om den er så lydsvag som jeg har hørt

Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Og hvad koster sådan en?Petercw skrev:Jeg har lige bestilt en SKIMZ SM161 fra Carsten, som er rated til op til 1200 liter.
Mvh Tobias
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
gnizten skrev:Jeg kender en der har købt en, han havde nogle problemer i starten, som vi fik løst. Bl.a. var det som om at pumpen sendte vandet ind i skummeren i pulserende stød, hvilket gjorde at den larmede, og var enorm svær at regulere på. Mængden af vand/bobler var ikke overbevisende. Da vi ikke kunne løse det med skummerens egen regulering, modificerede vi pumpen. (Denne kommer i øvrigt fra samme fabrik, som leverer til Bubble King skummerne, og er med undtagelse af indsugning og luftilførsel, samme pumpe) Vores modifikationer gik bl.a. ud på at, ændre indsugningen/luftindtaget så det er lavet som på Bubble Kings, hvilket virkeligt fik gang i pumpen, og ikke mindst stabiliserede den, men måtte sætte en kuglehane foran indsugningen, da vandmængden var lige i overkanten til størrelsen på selve skummeren, hvorefter den var til at regulere meget nøje ind, den producerede også mange flere og fine bobler efter tilpasningen. Men vores erfaring var at den både før og efter modifikationen sender mange bobler ud i sumpen. Men lækkert afskum, den skummer så vidt jeg ved udemærket både vådt og tørt.
Hvis den ikke virkede, hvorfor fik i den ikke byttet? Garantien ryger vel også når man piller ved pumpen...
210 liter 70Bx60Dx50H, Skimz Monzter SM121, Maxspect Razor 120, Tunze 6015/6025mod
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
Den bliver du glad forHofmann skrev:Fedt med så meget respons. Tak og tror sku også jeg hopper på sådan en.

- Petercw
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6760 Ribe
Jeg tror at jeg gav 2152.- kr for at være præcisMoente skrev:Og hvad koster sådan en?Petercw skrev:Jeg har lige bestilt en SKIMZ SM161 fra Carsten, som er rated til op til 1200 liter.

Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Tak, Peter!Petercw skrev:Jeg tror at jeg gav 2152.- kr for at være præcisMoente skrev:Og hvad koster sådan en?Petercw skrev:Jeg har lige bestilt en SKIMZ SM161 fra Carsten, som er rated til op til 1200 liter.

Mvh Tobias
- gnizten
- Naso kirurg
- Reactions:
- 14
Tja det var nu hans valg at vi skulle give den en overhaling, og ikke bytte den.trolle skrev:gnizten skrev:Jeg kender en der har købt en, han havde nogle problemer i starten, som vi fik løst. Bl.a. var det som om at pumpen sendte vandet ind i skummeren i pulserende stød, hvilket gjorde at den larmede, og var enorm svær at regulere på. Mængden af vand/bobler var ikke overbevisende. Da vi ikke kunne løse det med skummerens egen regulering, modificerede vi pumpen. (Denne kommer i øvrigt fra samme fabrik, som leverer til Bubble King skummerne, og er med undtagelse af indsugning og luftilførsel, samme pumpe) Vores modifikationer gik bl.a. ud på at, ændre indsugningen/luftindtaget så det er lavet som på Bubble Kings, hvilket virkeligt fik gang i pumpen, og ikke mindst stabiliserede den, men måtte sætte en kuglehane foran indsugningen, da vandmængden var lige i overkanten til størrelsen på selve skummeren, hvorefter den var til at regulere meget nøje ind, den producerede også mange flere og fine bobler efter tilpasningen. Men vores erfaring var at den både før og efter modifikationen sender mange bobler ud i sumpen. Men lækkert afskum, den skummer så vidt jeg ved udemærket både vådt og tørt.
Hvis den ikke virkede, hvorfor fik i den ikke byttet? Garantien ryger vel også når man piller ved pumpen...

Mange hilsener
Tom.
Tom.
- Kaouthia
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 2010
Hvordan, og hvad lavede i det om?gnizten skrev:Jeg kender en der har købt en, han havde nogle problemer i starten, som vi fik løst. Bl.a. var det som om at pumpen sendte vandet ind i skummeren i pulserende stød, hvilket gjorde at den larmede, og var enorm svær at regulere på. Mængden af vand/bobler var ikke overbevisende. Da vi ikke kunne løse det med skummerens egen regulering, modificerede vi pumpen. (Denne kommer i øvrigt fra samme fabrik, som leverer til Bubble King skummerne, og er med undtagelse af indsugning og luftilførsel, samme pumpe) Vores modifikationer gik bl.a. ud på at, ændre indsugningen/luftindtaget så det er lavet som på Bubble Kings, hvilket virkeligt fik gang i pumpen, og ikke mindst stabiliserede den, men måtte sætte en kuglehane foran indsugningen, da vandmængden var lige i overkanten til størrelsen på selve skummeren, hvorefter den var til at regulere meget nøje ind, den producerede også mange flere og fine bobler efter tilpasningen. Men vores erfaring var at den både før og efter modifikationen sender mange bobler ud i sumpen. Men lækkert afskum, den skummer så vidt jeg ved udemærket både vådt og tørt.

Mvh Nikolaj
- gnizten
- Naso kirurg
- Reactions:
- 14
På den pumpe som var med, var røret lukket i enden på det stykke hvor luftslangen er tilsluttet, og pumpens indsugning bestod kun i de huller som lidt sjusket efter min mening var boret i den sidste krans oppe imod pumpehuset, og som med garanti bliver tilstoppede på rekordtid, der sad en ring man kunne dreje og derved regulere vandflowet, Men luften bliver ikke trukket ind i pumpen via venturi effekten, men det vacuum der opstår i den sidste stump rør, hvilket var lidt spøjst. Men da pumpen som nævnt er af samme fabrikat, som på BK skummere, skulle der ikke mange overvejelser til, for at bore den lukkede ende op for enden af røret med luftindtaget, og vupti... Således at vandet bliver trukket forbi luftindtaget og hiver væsentligt mere luft med sig.Kaouthia skrev:Hvordan, og hvad lavede i det om?gnizten skrev:Jeg kender en der har købt en, han havde nogle problemer i starten, som vi fik løst. Bl.a. var det som om at pumpen sendte vandet ind i skummeren i pulserende stød, hvilket gjorde at den larmede, og var enorm svær at regulere på. Mængden af vand/bobler var ikke overbevisende. Da vi ikke kunne løse det med skummerens egen regulering, modificerede vi pumpen. (Denne kommer i øvrigt fra samme fabrik, som leverer til Bubble King skummerne, og er med undtagelse af indsugning og luftilførsel, samme pumpe) Vores modifikationer gik bl.a. ud på at, ændre indsugningen/luftindtaget så det er lavet som på Bubble Kings, hvilket virkeligt fik gang i pumpen, og ikke mindst stabiliserede den, men måtte sætte en kuglehane foran indsugningen, da vandmængden var lige i overkanten til størrelsen på selve skummeren, hvorefter den var til at regulere meget nøje ind, den producerede også mange flere og fine bobler efter tilpasningen. Men vores erfaring var at den både før og efter modifikationen sender mange bobler ud i sumpen. Men lækkert afskum, den skummer så vidt jeg ved udemærket både vådt og tørt.
Har du selv oplevet problemer da ? Jeg kan evt få skaffet lidt billeder.

Mange hilsener
Tom.
Tom.
- Kaouthia
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6000 Kolding
Okay på den måde
Nej, har ikke problemer med min, som så er en Nyos Zen, men er vidst det samme som Skimz?
Jeg synes bare det lød spændende med modden

Nej, har ikke problemer med min, som så er en Nyos Zen, men er vidst det samme som Skimz?
Jeg synes bare det lød spændende med modden

Mvh Nikolaj
- Pontoppidan83
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 16
Vi endte med at købe 181 modellen og vi er ekstremt tilfredse!!
Da vi først fik den indstillet korrekt, hvilket er ganske nemt, så skummer den ganske enkelt fantastisk og så er den helt utroligt støjsvag. Nu har vi godt nok kun haft en Tunze 9002 at sammenligne med, men efter vores overbevisning så er den mere støjsvag end 9002'eren. +den ganske rigtigt så er rigtig nem både at skille ad og rengøre!
Den får topkarakter herfra og kan varmt anbefales!
Og jeg mener prisen for 181 eren er 2350,- kr

Da vi først fik den indstillet korrekt, hvilket er ganske nemt, så skummer den ganske enkelt fantastisk og så er den helt utroligt støjsvag. Nu har vi godt nok kun haft en Tunze 9002 at sammenligne med, men efter vores overbevisning så er den mere støjsvag end 9002'eren. +den ganske rigtigt så er rigtig nem både at skille ad og rengøre!
Den får topkarakter herfra og kan varmt anbefales!

Og jeg mener prisen for 181 eren er 2350,- kr
Mvh Rasmus
-
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2008

-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3520 Farum
en jeg kender har en sh 2 hængeskummer ikke vildt lydsvag men måden den skummer på giver jeg ug med kryds og slange og pil op det er helt vildt hvad den kan hive ud af vandet.
Jeg har selv reserveret den mindste han har til sump den skulle være rigtigt lydsvag og skumme rigtigt godt.
Jeg har intet negativt at sige om skimz de har lavet et godt produkt til en pris der er til at betale også for dødelige mennesker.
Jeg har selv reserveret den mindste han har til sump den skulle være rigtigt lydsvag og skumme rigtigt godt.
Jeg har intet negativt at sige om skimz de har lavet et godt produkt til en pris der er til at betale også for dødelige mennesker.
- Gizze
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9750 Østervrå
Nogen som kan linke til den mindste i serien ?
Mit 40 Liters TV
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=62804

-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3520 Farum
hvilken af deres serier??
her er et hvor du kan se de fleste af deres skummere dog undtaget ihvertfald sh1 og sh2 http://www.skimz.sg/
her er et hvor du kan se de fleste af deres skummere dog undtaget ihvertfald sh1 og sh2 http://www.skimz.sg/
- Gizze
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9750 Østervrå
Hvilken model er den mindste man kan købe i Danmark (Har kun ca 200 liter vand i alt)
Mit 40 Liters TV
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=62804

-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6700 Esbjerg
Ved du hvor vi jyder kan få fat i sådan enMoente skrev:Det må være SM121.Gizze skrev:Hvilken model er den mindste man kan købe i Danmark (Har kun ca 200 liter vand i alt)

- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Går ud fra Carsten fra DecOcean hellere end gerne vil sende til jer.Jesper s skrev:Ved du hvor vi jyder kan få fat i sådan enMoente skrev:Det må være SM121.Gizze skrev:Hvilken model er den mindste man kan købe i Danmark (Har kun ca 200 liter vand i alt)
Mvh Tobias