Skimz

Forum for generel snak omkring saltvand.
Hofmann
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2008

Skimz

Indlæg af Hofmann »

Er der nogen der har erfaring med de skummere som Decocean sælger Skimz, de skulle være meget støjsvage...
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Skimz

Indlæg af Carsten »

Kender ikke selv skummeren, men de andre som har købt dem, har været godt tilfredse med dem, både med lyden og ydelsen
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Moente »

Carsten skrev:Kender ikke selv skummeren, men de andre som har købt dem, har været godt tilfredse med dem, både med lyden og ydelsen
Samme har jeg hørt. Og prisen er jo endnu et plus!
Mvh Tobias
trolle
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: 2200 København N
Geografisk sted: nørrebro

Indlæg af trolle »

Jeg har sådan en monzter 121. God ydelse, lavt strømforbrug,støjsvag og fornuftig pris. Den kan tilmed skilles ad således at den er nem at rengøre.

Go for it ;)
210 liter 70Bx60Dx50H, Skimz Monzter SM121, Maxspect Razor 120, Tunze 6015/6025mod
Hofmann
Foxface
Foxface
Reactions:
17

Indlæg af Hofmann »

Det lyder jo godt.
Brugeravatar
Pontoppidan83
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af Pontoppidan83 »

Det lyder spændende!!

Er der nogen der kender prisen på en der skal kunne trække et 360L + 128L sump?
Mvh Rasmus

Egen tråd (360L med 2x pacific sun black python 160w LED)
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=55879
Hofmann
Foxface
Foxface
Reactions:
17

Indlæg af Hofmann »

Han har en stående på disken der ude og mener den koster omkring 2000 som dur op til 1000 ltr. Men hæng mig ikke lige op på det.
Brugeravatar
Pontoppidan83
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16

Fedt!! :K

Sådan en bliver jeg næsten nødt til at teste :beer:
Mvh Rasmus

Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af gnizten »

Jeg kender en der har købt en, han havde nogle problemer i starten, som vi fik løst. Bl.a. var det som om at pumpen sendte vandet ind i skummeren i pulserende stød, hvilket gjorde at den larmede, og var enorm svær at regulere på. Mængden af vand/bobler var ikke overbevisende. Da vi ikke kunne løse det med skummerens egen regulering, modificerede vi pumpen. (Denne kommer i øvrigt fra samme fabrik, som leverer til Bubble King skummerne, og er med undtagelse af indsugning og luftilførsel, samme pumpe) Vores modifikationer gik bl.a. ud på at, ændre indsugningen/luftindtaget så det er lavet som på Bubble Kings, hvilket virkeligt fik gang i pumpen, og ikke mindst stabiliserede den, men måtte sætte en kuglehane foran indsugningen, da vandmængden var lige i overkanten til størrelsen på selve skummeren, hvorefter den var til at regulere meget nøje ind, den producerede også mange flere og fine bobler efter tilpasningen. Men vores erfaring var at den både før og efter modifikationen sender mange bobler ud i sumpen. Men lækkert afskum, den skummer så vidt jeg ved udemærket både vådt og tørt.
Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 6760 Ribe

Indlæg af Petercw »

Jeg har lige bestilt en SKIMZ SM161 fra Carsten, som er rated til op til 1200 liter.

Jeg glæder mig selv til at prøve den, og ikke mindst at se om den er så lydsvag som jeg har hørt :h
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Moente »

Petercw skrev:Jeg har lige bestilt en SKIMZ SM161 fra Carsten, som er rated til op til 1200 liter.

Jeg glæder mig selv til at prøve den, og ikke mindst at se om den er så lydsvag som jeg har hørt :h
Og hvad koster sådan en?
Mvh Tobias
trolle
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18

Indlæg af trolle »

gnizten skrev:Jeg kender en der har købt en, han havde nogle problemer i starten, som vi fik løst. Bl.a. var det som om at pumpen sendte vandet ind i skummeren i pulserende stød, hvilket gjorde at den larmede, og var enorm svær at regulere på. Mængden af vand/bobler var ikke overbevisende. Da vi ikke kunne løse det med skummerens egen regulering, modificerede vi pumpen. (Denne kommer i øvrigt fra samme fabrik, som leverer til Bubble King skummerne, og er med undtagelse af indsugning og luftilførsel, samme pumpe) Vores modifikationer gik bl.a. ud på at, ændre indsugningen/luftindtaget så det er lavet som på Bubble Kings, hvilket virkeligt fik gang i pumpen, og ikke mindst stabiliserede den, men måtte sætte en kuglehane foran indsugningen, da vandmængden var lige i overkanten til størrelsen på selve skummeren, hvorefter den var til at regulere meget nøje ind, den producerede også mange flere og fine bobler efter tilpasningen. Men vores erfaring var at den både før og efter modifikationen sender mange bobler ud i sumpen. Men lækkert afskum, den skummer så vidt jeg ved udemærket både vådt og tørt.

Hvis den ikke virkede, hvorfor fik i den ikke byttet? Garantien ryger vel også når man piller ved pumpen...
210 liter 70Bx60Dx50H, Skimz Monzter SM121, Maxspect Razor 120, Tunze 6015/6025mod
khl
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 3400 Hillerød
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af khl »

Jeg har lige købt en med to pumper, den er fantastisk lydsvag, skummer helt vildt godt, er ultra nem at regulere......kan kun anbefales
De bedste hilsener:

Kurt H Larsen

"Those who say it cannot be done - should stop interrupting those that are already doing it"

viewtopic.php?f=94&t=56936
Hofmann
Foxface
Foxface
Reactions:
17

Indlæg af Hofmann »

Fedt med så meget respons. Tak og tror sku også jeg hopper på sådan en.
trolle
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18

Indlæg af trolle »

Hofmann skrev:Fedt med så meget respons. Tak og tror sku også jeg hopper på sådan en.
Den bliver du glad for :h
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 6760 Ribe

Indlæg af Petercw »

Moente skrev:
Petercw skrev:Jeg har lige bestilt en SKIMZ SM161 fra Carsten, som er rated til op til 1200 liter.

Og hvad koster sådan en?
Jeg tror at jeg gav 2152.- kr for at være præcis :GO
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Moente »

Petercw skrev:
Moente skrev:

Og hvad koster sådan en?
Jeg tror at jeg gav 2152.- kr for at være præcis :GO
Tak, Peter! :)
Mvh Tobias
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
14

Indlæg af gnizten »

trolle skrev:
gnizten skrev:Jeg kender en der har købt en, han havde nogle problemer i starten, som vi fik løst. Bl.a. var det som om at pumpen sendte vandet ind i skummeren i pulserende stød, hvilket gjorde at den larmede, og var enorm svær at regulere på. Mængden af vand/bobler var ikke overbevisende. Da vi ikke kunne løse det med skummerens egen regulering, modificerede vi pumpen. (Denne kommer i øvrigt fra samme fabrik, som leverer til Bubble King skummerne, og er med undtagelse af indsugning og luftilførsel, samme pumpe) Vores modifikationer gik bl.a. ud på at, ændre indsugningen/luftindtaget så det er lavet som på Bubble Kings, hvilket virkeligt fik gang i pumpen, og ikke mindst stabiliserede den, men måtte sætte en kuglehane foran indsugningen, da vandmængden var lige i overkanten til størrelsen på selve skummeren, hvorefter den var til at regulere meget nøje ind, den producerede også mange flere og fine bobler efter tilpasningen. Men vores erfaring var at den både før og efter modifikationen sender mange bobler ud i sumpen. Men lækkert afskum, den skummer så vidt jeg ved udemærket både vådt og tørt.

Hvis den ikke virkede, hvorfor fik i den ikke byttet? Garantien ryger vel også når man piller ved pumpen...
Tja det var nu hans valg at vi skulle give den en overhaling, og ikke bytte den. :( men sådan er der jo så meget....
Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
Kaouthia
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
15
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Kaouthia »

Hvordan, og hvad lavede i det om? :beer:
Mvh Nikolaj
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
14

Indlæg af gnizten »

Kaouthia skrev:
Hvordan, og hvad lavede i det om? :beer:
På den pumpe som var med, var røret lukket i enden på det stykke hvor luftslangen er tilsluttet, og pumpens indsugning bestod kun i de huller som lidt sjusket efter min mening var boret i den sidste krans oppe imod pumpehuset, og som med garanti bliver tilstoppede på rekordtid, der sad en ring man kunne dreje og derved regulere vandflowet, Men luften bliver ikke trukket ind i pumpen via venturi effekten, men det vacuum der opstår i den sidste stump rør, hvilket var lidt spøjst. Men da pumpen som nævnt er af samme fabrikat, som på BK skummere, skulle der ikke mange overvejelser til, for at bore den lukkede ende op for enden af røret med luftindtaget, og vupti... Således at vandet bliver trukket forbi luftindtaget og hiver væsentligt mere luft med sig.

Har du selv oplevet problemer da ? Jeg kan evt få skaffet lidt billeder. :y
Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
Kaouthia
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
15
Postnummer: 6000 Kolding

Indlæg af Kaouthia »

Okay på den måde :K

Nej, har ikke problemer med min, som så er en Nyos Zen, men er vidst det samme som Skimz?
Jeg synes bare det lød spændende med modden :beer:
Mvh Nikolaj
Brugeravatar
Pontoppidan83
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16

Vi endte med at købe 181 modellen og vi er ekstremt tilfredse!! :y

Da vi først fik den indstillet korrekt, hvilket er ganske nemt, så skummer den ganske enkelt fantastisk og så er den helt utroligt støjsvag. Nu har vi godt nok kun haft en Tunze 9002 at sammenligne med, men efter vores overbevisning så er den mere støjsvag end 9002'eren. +den ganske rigtigt så er rigtig nem både at skille ad og rengøre!

Den får topkarakter herfra og kan varmt anbefales! :K

Og jeg mener prisen for 181 eren er 2350,- kr
Mvh Rasmus

Hofmann
Foxface
Foxface
Reactions:
17

Indlæg af Hofmann »

:GO Ja så fik jeg også købt en (den lille model) men kørte ud med den dagen after da den lukkede 1000000 mikro bobler ud i sumpen som så jo kom i akvariet, men ja støjsvag det var den :GO
stace
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
14
Postnummer: 3520 Farum

Indlæg af stace »

en jeg kender har en sh 2 hængeskummer ikke vildt lydsvag men måden den skummer på giver jeg ug med kryds og slange og pil op det er helt vildt hvad den kan hive ud af vandet.

Jeg har selv reserveret den mindste han har til sump den skulle være rigtigt lydsvag og skumme rigtigt godt.

Jeg har intet negativt at sige om skimz de har lavet et godt produkt til en pris der er til at betale også for dødelige mennesker.
Brugeravatar
Gizze
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14
Postnummer: 9750 Østervrå

Indlæg af Gizze »

Nogen som kan linke til den mindste i serien ?
stace
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
14
Postnummer: 3520 Farum

Indlæg af stace »

hvilken af deres serier??

her er et hvor du kan se de fleste af deres skummere dog undtaget ihvertfald sh1 og sh2 http://www.skimz.sg/
Brugeravatar
Gizze
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14
Postnummer: 9750 Østervrå

Indlæg af Gizze »

Hvilken model er den mindste man kan købe i Danmark (Har kun ca 200 liter vand i alt)
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Moente »

Gizze skrev:Hvilken model er den mindste man kan købe i Danmark (Har kun ca 200 liter vand i alt)
Det må være SM121.
Mvh Tobias
Jesper s
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
12
Postnummer: 6700 Esbjerg

Indlæg af Jesper s »

Moente skrev:
Gizze skrev:Hvilken model er den mindste man kan købe i Danmark (Har kun ca 200 liter vand i alt)
Det må være SM121.
Ved du hvor vi jyder kan få fat i sådan en :)
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Moente »

Jesper s skrev:
Moente skrev:
Det må være SM121.
Ved du hvor vi jyder kan få fat i sådan en :)
Går ud fra Carsten fra DecOcean hellere end gerne vil sende til jer.
Mvh Tobias
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"