Moente skrev:Er det Skimz L60 Carsten står med?
Yeps

....og læg mærke til Carstens værktøj mens han står med pumpen op af væggen.... EN SKILDPADDE-IS! Han forstår virkelig at multitaske!!!

Moente skrev:Er det Skimz L60 Carsten står med?
AndersNT skrev:Husk at fastgør pumpen så den ikke kan falde i vandet
Ser super godt ud!!
Pontoppidan83 skrev:Nå så det var dig der havde lagt beslag på Carsten i aften din røver![]()
![]()
Endnu engang Kenneth, det ser fantastisk ud!! Jeg er helt vild med din Aquascaping, den er virkelig flot udført. Det skinner tydeligt igennem at den er lavet med stor entusiasme, tålmodighed og masser af kærlighed til projektet![]()
Ser frem til den kolde øl vi skal have en dags tid når det skal ses IRL
Hahahaha, det havde jeg slet ikke lagt mærke til! Multitasking level 9.000kenneth olsen skrev:Moente skrev:Er det Skimz L60 Carsten står med?
Yeps- men kan være vi skifter den til en kraftigere model.. men dte kan vi først se når der er kommet vand i bajlen.
....og læg mærke til Carstens værktøj mens han står med pumpen op af væggen.... EN SKILDPADDE-IS! Han forstår virkelig at multitaske!!!![]()
![]()
![]()
ChristianJS skrev:Hej!
Det er altid fedt at se nogen som gør det 100% fra starten af!
Jeg skal lige være med, skal OM og pumpe sidder over akvariet??? Det har jeg ikke set før?
ChristianJS skrev:Hej Kenneth
Ja, men egentligt smart nok, det er service-venligt, og det eneste problem jeg kan se, er at det kræver at pumpen er selvansugende, eller kan spædes ved opstart.
En stor fordel er at det ikke kræver nær så mange glasgennemføringer.
Ja, i forhold til flowet til sumpen.. så behøver det i teorien jo ikke at være mere end hvad skummeren kan suge ind.. det overskydende vand vil alligevel bare ryge forbi ( godt nok igennem filtervat ) og tilbage op i akvariet... også fungere retur pumpen (hvis pumpen er for kraftig ) bare som cirkulation i vandet og knalder en masse vand i igennem sumpen.. men det bliver jo ik rigtig renere af det. Til cirkulationen... der har jeg jo OM til at klare det job.JaizEdelmann skrev:har du gjort dig overvejelser omkring hvor meget flow du kommer at have til at køre igennem sumpen og hvad konsekvenser det måske kunne have og køre med denne type system?
Hmm men er OM ikke en måde og bruge retur som cirkulation i display? Jeg tænker den mængde vand du skal have som cirkulation bliver også det flow du kommer til at have i sumpen, det jeg tænker er om det måske har en negativ effekt på skummer, eventuelt alge rum osv? Er meget nysggeri glæder mig til at se merekenneth olsen skrev:Ja, i forhold til flowet til sumpen.. så behøver det i teorien jo ikke at være mere end hvad skummeren kan suge ind.. det overskydende vand vil alligevel bare ryge forbi ( godt nok igennem filtervat ) og tilbage op i akvariet... også fungere retur pumpen (hvis pumpen er for kraftig ) bare som cirkulation i vandet og knalder en masse vand i igennem sumpen.. men det bliver jo ik rigtig renere af det. Til cirkulationen... der har jeg jo OM til at klare det job.JaizEdelmann skrev:har du gjort dig overvejelser omkring hvor meget flow du kommer at have til at køre igennem sumpen og hvad konsekvenser det måske kunne have og køre med denne type system?
JaizEdelmann skrev:Hmm men er OM ikke en måde og bruge retur som cirkulation i display? Jeg tænker den mængde vand du skal have som cirkulation bliver også det flow du kommer til at have i sumpen, det jeg tænker er om det måske har en negativ effekt på skummer, eventuelt alge rum osv? Er meget nysggeri glæder mig til at se merekenneth olsen skrev:Ja, i forhold til flowet til sumpen.. så behøver det i teorien jo ikke at være mere end hvad skummeren kan suge ind.. det overskydende vand vil alligevel bare ryge forbi ( godt nok igennem filtervat ) og tilbage op i akvariet... også fungere retur pumpen (hvis pumpen er for kraftig ) bare som cirkulation i vandet og knalder en masse vand i igennem sumpen.. men det bliver jo ik rigtig renere af det. Til cirkulationen... der har jeg jo OM til at klare det job.JaizEdelmann skrev:har du gjort dig overvejelser omkring hvor meget flow du kommer at have til at køre igennem sumpen og hvad konsekvenser det måske kunne have og køre med denne type system?
Dobbelt post!kenneth olsen skrev:JaizEdelmann skrev:Hmm men er OM ikke en måde og bruge retur som cirkulation i display? Jeg tænker den mængde vand du skal have som cirkulation bliver også det flow du kommer til at have i sumpen, det jeg tænker er om det måske har en negativ effekt på skummer, eventuelt alge rum osv? Er meget nysggeri glæder mig til at se merekenneth olsen skrev:Ja, i forhold til flowet til sumpen.. så behøver det i teorien jo ikke at være mere end hvad skummeren kan suge ind.. det overskydende vand vil alligevel bare ryge forbi ( godt nok igennem filtervat ) og tilbage op i akvariet... også fungere retur pumpen (hvis pumpen er for kraftig ) bare som cirkulation i vandet og knalder en masse vand i igennem sumpen.. men det bliver jo ik rigtig renere af det. Til cirkulationen... der har jeg jo OM til at klare det job.JaizEdelmann skrev:har du gjort dig overvejelser omkring hvor meget flow du kommer at have til at køre igennem sumpen og hvad konsekvenser det måske kunne have og køre med denne type system?
Jo, normalt vil man føde OM med returpumpen idet de fleste installationer så har man OM under akvariet eller bagved - men i vores tilfælle så er returpumpen i sumpen og den pumpe der skal føde OM, den sidder oven over akvariet sammen med OM og hiver vandet op.
Så flow i sumpen og cirkulationsflow er fra 2 forskellige "kilder"
Bingocaller skrev:Hvad er tankerne omkring støj fra pumpen?
Bingocaller skrev:Vi håber![]()
O
Hvad med fugt i over og underskab - ryger der blæsere på?
Tak skal du havemicogmaj skrev:hej kenneth, det bliver et super flot projekt som jeg nok skal følge en gang imellem når jeg kommer ind på forumet....
Vi er vilde med det lange smalle look.. frem for de "klassiske standart mål"... men der er man jo så forskellig.manio skrev:syntes det er synd at selve akvariet ikke er højre
haha.. Tak Tobias.Moente skrev:That is f#cking måååååmmmmzzzzz!!
Tak Gizze.. det er altid spændende når det står helt færdigt om det blev som man havde tænkt det... men vi er SÅ glade for det....Gizze skrev:I LOVE IT!
Sindssyg flot!
Jeg er netop vild med akvariet ikke er højere!
Tak Peder...pederrevnørd skrev:Smukt