Jeg har kørt et ferskvandsakvarie i ca et år, og har lige nu et 54-liters planteakvarie kørende, samt et 12 liters plante-nano.
Problemet er bare, at jeg er ved at finde ud af, at jeg nok faktisk syntes at saltvand er federe at kigge på. Derfor pønser jeg lidt på at lægge mit 54 liters om til et lille nano reef

Spørgsmålet er så bare, hvad der skal til for at dette kan lade sig gøre.
Jeg har allerede 2x24 W lys, som jeg overvejer at udbygge med 2 ekstra rør, så det ender på 4x24 med 2x10000K og 2xblåt. Er det nødvendigt med udbygningen til at starte med? Og vil det i det hele taget være en god løsning? Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg vil ha' af koraller, men jeg tænker at jeg gerne vil kunne have lidt af hvert, men at det ikke nødvendigvis behøver at være de ALLER mest krævende.
Jeg kører lige nu med et spandfilter og et powerhead, så der er ca 10-15xcirkulation i timen. Hvad er den bedste løsning til cirkulation? Kan jeg bruge spandfilteret til noget? Skal der tilføjes et ekstra powerhead?
Jeg har læst mig til at man godt kan køre med LS som filtrering, og tænker at jeg vil købe 10 kg, og evt nogen døde sten, til at fylde ud med. Men vil det så være en idé med en skummer, a la en rio nano skimmer? Eller hvad vil I råde til?
Jeg er studerende, og har derfor ikke alverden at gøre med økonomisk, men det skal jo være et system der virker, så det skal gøres rigtigt, jo

De bedste hilsner fra Jonas