Gran Canaria / Palmitos Park
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Gran Canaria / Palmitos Park
Jeg har lige været en tur på Gran Canaria. Læste i en folder på hotellet, at akvariet i Palmitos Park (Maspalomas) skulle have nogle af verdens flotteste koraller p.g.a. af det specielle indfald af naturlig sollys, så det måtte jeg naturligvis ud og se.
Med hensyn til koraller var det dog en stor skuffelse. Ved ikke om det har været anderledes engang, men jeg så i hvert fald kun ganske få koraller. Fiskene var meget store. Selv de mindste gule kirurger og Xanthurum var på størrelse med en almindelig dansk stegepande og Sohal var omtrent på størrelse med en spansk Paella pande.
Resten af parken rettede dog op på skuffelsen. Særligt var jeg imponeret af en opvisning med store amerikanske ørne og andre rovfulgle. Fedt når sådan en kæmpestor rovfugl stryger lige hen over over hovedet på en med 200 km/t. Også imponerende at se amerikanske ørne langsomt stige på bjerg termik til 2-3 km højde, og derefter styrtdykke med vild fart hele vejen ned. Der var også et ret flot delfin show som adskilte sig fra hvad jeg ellers har set, ved at baljen var på 4 millioner liter vand og hele en ene side var af glas på de øverste ca. 3 meter: Var også ude at kigge på fisk i havet. Kun 10 meter sigt, men alligevel langt flottere end i akvariet. Især 2 norske sild jeg svømmede med, var i min optik/maske ren fryd for øjet: Der var dog også i hundredevis af bl.a. sådan nogle her: Jeg tog iøvrigt en masse billeder af akvariet i Palmitos Park med min iPhone, men næsten alle blev af en eller anden grund praktisk talt ubrugelige (hvorfor jeg heller ikke poster indlægget under offentlige akvarier). Har dog alligevel indsat et par af de mindst dårlige herunder (og har efterfølgende købt mig et digital kamera, omend det er i den lavere prisklasse vil jeg ikke fremover skyde skylden på telefonen) //Poul
Med hensyn til koraller var det dog en stor skuffelse. Ved ikke om det har været anderledes engang, men jeg så i hvert fald kun ganske få koraller. Fiskene var meget store. Selv de mindste gule kirurger og Xanthurum var på størrelse med en almindelig dansk stegepande og Sohal var omtrent på størrelse med en spansk Paella pande.
Resten af parken rettede dog op på skuffelsen. Særligt var jeg imponeret af en opvisning med store amerikanske ørne og andre rovfulgle. Fedt når sådan en kæmpestor rovfugl stryger lige hen over over hovedet på en med 200 km/t. Også imponerende at se amerikanske ørne langsomt stige på bjerg termik til 2-3 km højde, og derefter styrtdykke med vild fart hele vejen ned. Der var også et ret flot delfin show som adskilte sig fra hvad jeg ellers har set, ved at baljen var på 4 millioner liter vand og hele en ene side var af glas på de øverste ca. 3 meter: Var også ude at kigge på fisk i havet. Kun 10 meter sigt, men alligevel langt flottere end i akvariet. Især 2 norske sild jeg svømmede med, var i min optik/maske ren fryd for øjet: Der var dog også i hundredevis af bl.a. sådan nogle her: Jeg tog iøvrigt en masse billeder af akvariet i Palmitos Park med min iPhone, men næsten alle blev af en eller anden grund praktisk talt ubrugelige (hvorfor jeg heller ikke poster indlægget under offentlige akvarier). Har dog alligevel indsat et par af de mindst dårlige herunder (og har efterfølgende købt mig et digital kamera, omend det er i den lavere prisklasse vil jeg ikke fremover skyde skylden på telefonen) //Poul
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: Gran Canaria / Palmitos Park
Fine billeder
Har selv været der og ja, det var ikke det mest prangende saltvand, men parken er et besøg værd - især deres fugle show i toppen af parken er spektakulært! Tanken med Tropheus sp. var dog flot.
Stines største ønske var at se delfinerne, men da vi var dernede viste det sig, at det uheldigvis var 14 dage inden de havde åbning på det, så vi måtte stå på (stor) afstand og se delfinerne - hun var næsten grædefærdig
Det er lidt specielt at komme fre den ret golde og tørre ø og så komme ind i parken, som er en nærmest tropisk regnskov.
Mht. til det lidt tamme akvarium, kan det muligvis skyldes at hele parken praktisk talt brændte til grunden for år tilbage og man kunne måske tænke sig at det også gik ud over akvarierne?

Har selv været der og ja, det var ikke det mest prangende saltvand, men parken er et besøg værd - især deres fugle show i toppen af parken er spektakulært! Tanken med Tropheus sp. var dog flot.
Stines største ønske var at se delfinerne, men da vi var dernede viste det sig, at det uheldigvis var 14 dage inden de havde åbning på det, så vi måtte stå på (stor) afstand og se delfinerne - hun var næsten grædefærdig

Det er lidt specielt at komme fre den ret golde og tørre ø og så komme ind i parken, som er en nærmest tropisk regnskov.
Mht. til det lidt tamme akvarium, kan det muligvis skyldes at hele parken praktisk talt brændte til grunden for år tilbage og man kunne måske tænke sig at det også gik ud over akvarierne?
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Tidligere var akvarierne også noget kedelige at se på. Da jeg var der sidst, mener at det var i 2007 eller 08 var det ene akvarie fyldt med forskelige Malawiciklider, primært Mbuna.
Husk også på at akvarierne ikke er beregnet for nørder som os men på Hr. og Fru Europa som ikke kan se forskel på en haj og en guldfisk
Husk også på at akvarierne ikke er beregnet for nørder som os men på Hr. og Fru Europa som ikke kan se forskel på en haj og en guldfisk
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Ja, det er rigtigtCarsten skrev:

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
-
- Copepod
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4773 Stensved
Den fisk du har billede af fra dykkerturen så jeg også en del af da jeg var i tyrkiet i sommer. Også i andre farver/mønstre. Ved dog ikke hvad det er for en, men det kan være der er en venlig sjæl der kan hjælpe med navnet 

- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Mener DecOcean fik nogle af dem hjem for nylig (vistnok ved en fejl). Så vidt jeg husker fortalte Carsten mig, at det var en af de mest almindelige gylter overhovedet. T. Pavo tror jeg den hedder, Her en rigtig flot en af slagsen http://eol.org/pages/204793/overview. Desværre er den vist ikke så fredelig i et akvarie.
Skulle vistnok være en enspænder, men jeg så nu mange hundrede af dem indenfor et relativt lille område. Flere af dem kunne jeg røre ved, før de svømmede væk.
Edit: Argh, Carsten rettede tydeligvis sit indlæg medens jeg skrev
Skulle vistnok være en enspænder, men jeg så nu mange hundrede af dem indenfor et relativt lille område. Flere af dem kunne jeg røre ved, før de svømmede væk.
Senest rettet af PoulD søn 11. nov 2012 22:53, rettet i alt 1 gang.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2760 Måløv
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Nej man skal ikke tage i palmitos park for akvariets skyld 
Men derimod hvis man kan lide fugle
Jeg ville gerne have haft nogle flere billeder a de der norske sild, jeg har desværre ikke plads i mit nye Nano, men ellers kunne de godt været røget på ønskelisten
Har I set Tenerife svar på Palmitos? Loro Parque, det er en del større, og gal et spækhugger show de kan byde op med næsten på højde med det jeg har set i seaworld florida
, de har ogaå et meget imponerende Pingvin hus 
Vil klart anbefale det hvis man tager turen til tenerife.
Mvh

Men derimod hvis man kan lide fugle

Jeg ville gerne have haft nogle flere billeder a de der norske sild, jeg har desværre ikke plads i mit nye Nano, men ellers kunne de godt været røget på ønskelisten

Har I set Tenerife svar på Palmitos? Loro Parque, det er en del større, og gal et spækhugger show de kan byde op med næsten på højde med det jeg har set i seaworld florida

Vil klart anbefale det hvis man tager turen til tenerife.
Mvh
Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
PoulD skrev:Mener DecOcean fik nogle af dem hjem for nylig (vistnok ved en fejl). Så vidt jeg husker fortalte Carsten mig, at det var en af de mest almindelige gylter overhovedet. T. Pavo tror jeg den hedder, Her en rigtig flot en af slagsen http://eol.org/pages/204793/overview. Desværre er den vist ikke så fredelig i et akvarie.
Sorry
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Jamen jeg har da faktisk en hel del, så jeg poster da gerne et par stykker mere for dig NickiNicki Henriksen skrev:. . . Jeg ville gerne have haft nogle flere billeder a de der norske sild. . . . .

- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Hahaha... Det er simpelthen for godt Poul 

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk