Har spurgt om det før og nu gør jeg fandme igen
Hvor bliver mine kalkalger af???? jeg har masser nede i min sump og masser bag min stenopsætning og andre steder hvor der er lidt skygge. men der hvor hqi´en rammer med dens stråler sker der ikke en s....
Og ja alle mine værdier er som de skal være!!!!! Har endnu ikke prøvet at skrabe kalkalger af min bagrude for der er sgu ikke nogen
Ja, manglen på kalkalger tyder på Magnesuim mangel, men da ikke her!!
Når der er kalkalger bag stenene og i sumpen.
Du har blot en eller anden fisk der går og gnaver i dem. Søpindsvin elsker dem.
Jeg har også masser af kalkalger, blot ikke der hvor fiskene kan komme til, hos mig er det kirurgerne der "græsser" på dem.
Olsen skrev:Mads: Taler du her om de levende sten der bliver dækket af kalkalger?
Hvis ja: Jeg troede egentlig ikke at kalkalgerne som sådan satte sig fast på de levende sten. Vil det ikke reducere vandgennemstrømning?
Kalkalgerne sætter sig på alt fast marteriale og hurtigtst på noget med struktur - som f.eks. stenene!
Nu er der jo ikke ligefrem genngemstrømning inde i stenene i en sådan grad, at det kan bremses noget videre af algerne. Kalkalger er en naturlig del af koralrevet, der hører til på et sundt koralrev.
mads-fisk skrev:Kalkalgerne sætter sig på alt fast marteriale og hurtigtst på noget med struktur - som f.eks. stenene!
Jeg har den modsatte erfaring, hos mig er de altid kommet først på glatte ting som glasset og udstyr som pumper ?
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
mads-fisk skrev:Kalkalgerne sætter sig på alt fast marteriale og hurtigtst på noget med struktur - som f.eks. stenene!
Jeg har den modsatte erfaring, hos mig er de altid kommet først på glatte ting som glasset og udstyr som pumper ?
OK?
Min venstre siderude hvor der er Juwelstruktur er helt lyserød af kalkalger. Hvorimod min højre siderude, hvor der er glas, er der kun kommet et par enkelte pletter rundt omkring.
Typisk saltvand - det som sker for naboen lykkedes aldrig for en selv
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]