Jeg har hørt et rygte sige at man kan bruge 10 sek lim i stedet for fragment lim til korallerne og ligne i selve akvarie. Nogen som har prøvet det, og hvad er jeres mening

God aften !
Det er muligt at der udvikles varme ved hærdningen, men i praksis har det ingen betydning.mchr skrev:
Det man skal være varsom med er hærdningen, der udvikles varme når limen hærder, som muligvis kan brænde bunden af korallen.
Derfor er min teknik at lime fragmentet, og hurtigt putte stenen med korallen i en lille skål med vand fra akvariet, indtil limen er hårdet.
Når limen er færdig hærdet er den ikke farlig for livet i akvariet.
Den metode har jeg brugt til alle mine koraller der er placeret i vanskelige positioner. Bl.a. har jeg hængt en acropora koloni ud fra siden på min søjle, på denne måde. Jeg bruger Ecotech Marines coral glue, hvilket stort set er det samme som alm gel superlim.Carsten skrev:Det er muligt at lime med gel limen direkte i akvariet.
Limningen forgår i 2 omgange.
Først duppes fragmentet af, så det ikke drypper. Der kommes en god klat på limfladen.
Fragmentet med lim dyppes hurtigt i vand, således at der danner sig en tynd hinde over limen.
Derefter kommes der nok en klar lim oven på den første klat, og fragmentet overføres hurtigt til den plads i akvariet hvor den skal sidde.
Så er der blot tilbage lige at holde fragmentet i position indtil limen er hærdet.
Er det noget du køber over nettet? Og evt. hvor?Birkefeldt skrev: Den metode har jeg brugt til alle mine koraller der er placeret i vanskelige positioner. Bl.a. har jeg hængt en acropora koloni ud fra siden på min søjle, på denne måde. Jeg bruger Ecotech Marines coral glue, hvilket stort set er det samme som alm gel superlim.
Mvh kenneth
Jeg købte det igennem moby: http://www.deepoceanshop.dk/div-tilbeho ... 75-ml.htmlLasse.89 skrev:Er det noget du køber over nettet? Og evt. hvor?Birkefeldt skrev: Den metode har jeg brugt til alle mine koraller der er placeret i vanskelige positioner. Bl.a. har jeg hængt en acropora koloni ud fra siden på min søjle, på denne måde. Jeg bruger Ecotech Marines coral glue, hvilket stort set er det samme som alm gel superlim.
Mvh kenneth
Ja, hvis de har gel udgaven. Den almindelige tynde er ikke så velegnet til vores brughellfish skrev:så længe ingredienserne i limen bare hedder cyano acrylat så kan du såmænd købe det i 10'er butikken hvis du har lyst