Jeg skal i den nærmeste fremtid have et saltvandsakvarium sat op, og skal derfor have fat i noget udstyr - mit problem er, at jeg ikke ved, hvad der vil være bedst til mit akvarium. Målene er 95x35 i bunden og 40 dybt.
Jeg har valgt at starte med at finde ud af lyset, da jeg synes det er sværest at blive klog på. Jeg har mere eller mindre besluttet at få HQI over - kan jeg vel lige så godt, så jeg ikke skal lave en senere investering, hvis jeg finder ud af at der er en koral, jeg bare MÅ eje

Det skal også helst være noget, jeg kan sætte ind i en kasse eller sådan noget, da mit loft/mine vægge ikke kan holde til noget som helst! (gammlet l... med strå i)
Forslag til hvad jeg ellers skal putte i er også velkomne - har overvejet en midi flotor, samt 2 aquabee 1000 - men har absolut ikke meget forstand på det, selvom jeg har læst meget igennem, samt været i en butik, hvor jeg fik noget helt andet at vide - er stadig forvirret!
Jeg har akvarie, bord, varmelegeme og et t8 armatur (til 1 rør) med et Gro Lux og et "Sylvana Aquastar, Marine and fresh water, Tropical Light Spectrum, 10.000 Kelvin, 30W, T8, 90cm/26mm" (tidligere ferskvandsakvarium)
Hvad gør jeg her fra?
Mette