Nej, det tror jeg heller ikke der er.... og er heller ikke mit budskab. - Men der ligger da et klart ønske fra de fleste (ud fra hvordan jeg ser det) at de danske butikker har et stort udvalg.
Når efterspørgelsen flere gange kommer på et produkt eller bestemt mærke og butikken ikke ligger inde med det.. så skulle der da gerne ringe en lille klokke hos forhandleren - " hov.. ku være man sku tage det produkt hjem på lager" - På den måde er vi med til at "tvinge" butikkerne til at få tingene hjem (hvis de altså kan skaffe det og vil have noget omsætning.)
Men hvis vi bare styre udenom, ikke udfordre dem på det og køber på nettet.... så graver vi som sagt vores egen grav.
De danske forhandlere får jo ikke en "best selling" liste fra nettet hver uge, hvor de kan se hvad der sælger bedst på nettet i øjeblikket- og reagere efterfølgende på at få de samme vare hjem.
Men hvis man hele tiden laver efterspørgsel hos de danske forhandlere, så hjælper man både dem og en selv i den sidste ende.
Internet handel er sku så dejligt bekvemt. Ingen åbningstider, man kan gøre det i ro og mag efter ungerne er lagt i seng og man behøver ikke engang starte bilen; for varen kommer lige til døren. Det er også super og bekvemt.. på den korte bane.. men det ender med vores danske butikker mister omsætning og i værste tilfælle drejer nøglen om.
I sidste ende går det ud over os selv.... vi har selv været med til at lukke lortet... hvis det skal siges på en grov måde... også kan både
fisk,
koraller og udstyr kun købes på nettet!

Mange ting er super at købe på nettet: tøj, sko, møbler etc.. men vores hobby er SÅ lille og synes at man bør støtte op om de danske butikker.
Man kan da prøve at spørge hvor mange der har købt noget på nettet i udlandet til akvariet fornylig - og som trykkede på bestillingsknappen uden at tage kontakt til en af butikkerne og check om det var på lager eller kunne skaffes hjem? - Jeg tror det er en del... desværre... fordi det er så dejligt nemt at bestille fra nettet.