Som så mange andre så vil jeg oprette en tråd med mit første skud i saltvandsverden.
Først vil jeg gerne takke alle herinde, for al den hjælp der kommer på spørgsmål

Mit BOYU 128 blev anskaffet 02-08-2012 og jeg kig straks igang med at samle det.
Efter lidt omrøring blev der læsset 16 kg levende sten i baljen. Herefter en pose koral grus.
Nu kom det næste punkt. At vente på at algefasen indtraf.
Og det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg flere gange så småt gik i panik over mit akvariums udseende. Men igen blev jeg beroliget af erfarne bruger her på forum

Lidt billeder fra algefasen:
Men det blev meget bedre. Og jeg valgte den 18-08-2012 at sætte de første dyr i akvariet. Så vi købte 3 snegle og 1 eremit, plus det fine eremit PoulD forærede mig.
Og da vandkvaliteten var endnu bedre sagde Carsten fra DecOcean god for at vi satte 2 klovnefisk i, desværre er de 2 imellemtiden døde, men nu har vi anskaffet en ny.
Vi anskaffede i oktober de første koraller: Og i starten af december 2012 skaffede vi os så disse koraller, da Hr C valgte at lukke ned for sit akvarium:
Data på akvariet:
Volumen: 128 liter med intern sump.
Cirkulation: Hydor Koralia 2800 L/H 4W
Skummer: Boyu Nano 128 L Sort WG-428
Returpumpe: ??
Lys: 2x24W 10.000K (10 timers lys)
Nyt lys indbygget Se byggetråd
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=8&t=58291" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandværdier:
Salt: 1.024, måles med flyder.
Temperatur: 23-24 degC
KH: 9,6
Ca: 440
Mg: 1350
NO2: 0,00
NO3: 2
PO4: 0,03
Alt pånær PO4 måles med Salifert, PO4 måles med ROWA.
Der skiftes 10% vand hver uge og koppen renses 2-3 gange pr uge.
Koraller:
Det er jeg en klovn til at huske (Så hjælp er velkommen)
Fisk:
2 Chrysiptera parasema
2 Grøn Chromis
1 Pseudanthias dispar
1 Zebrasoma scopas
1 Amphiprion ocellaris
1 Mandarin
1 Archaster angulatus - Sandsøstjerne
1 Snegl (jeg ved ikke hvad de hedder på latin

Har lavet lidt ombygning i akvariet. Efter besøg hos Schwensen kom der sådan 2 i: Og efter besøg hos Fat_Donie kom der de to her i: Så akvariet ser sådan her ud idag: Nyeste beboer

Lukket ned

Mvh