Hej Alle
Jeg synes lige jeg ville dele det her med jer.
Mine "bobler" mistrivedes oppe i dt.
Min store flotte grønne boble afgik til sidst ved hjælp af døden og den hvide jeg har, så mildt sagt sløj ud.
Der var for lidt næring og for megen blæst.
Som et sidste forsøg røg den ned i mit refugie.
Det samme gjorde en stor læderkoral, som blev til overs. Den var heller ikke lykkelig og blev klemt fra alle sider af div sps.
Der er godt nok ikke ret meget lys over. Faktisk er der kun to alm. GroLux rør over. De er til gængæld tændt 16 timer i døgnet.
Men nu ser de sådan ud:
Der har faktisk også stået en Acantophyllia som min Acanthops ikke kunne lade være dernede, uden problemer.
Den viste bare ikke sine farver, men levede i bedste velgående. Den er nu flyttet op i fragtanken hvor lyset er bedre.
Forhåbentlig står Acantops´en snart af, så den kan komme op hvor den hører hjemme.
Men egentlig underligt hvor lidt lys de kræver for at overleve.
Læderkorallen skal forøvrigt gerne videre, da der er aflæggere fra den flere steder i dt. Men den er stor, på størrelse med en mellem stegepande.
Erik
Lys og lps + læderkoraller.
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Lys og lps + læderkoraller.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Re: Lys og lps + læderkoraller.
da vi tømte min sump for sten fandt jeg resterne a en caulastrea som jeg troede var død men til min store overraskelse var der stadig polypper på den, ganske små men alligevel vildt når jeg ikke har haft lys nede i skabet og den har stået der i et halvt år :/
Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Lys og lps + læderkoraller.
Og den fik jeg så med hjem. I øbet af 2 dage var nogle af polypperne svulmet op til dobbelt størrelse. Og nu er de største af polypperne ved at tage form igen, så jeg kan se en lille bitte mund i midten, men stadig ingen tentakler