Hvordan hulen undgår man ridser!?
- Simon Lillebrohus
- Palet kirurg
- Reactions: 0
- 13
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2012
Hvordan hulen undgår man ridser!?
Hej allesammen
Jeg undrer mig over, når jeg læser diverse salgsannoncer, hvordan folk bærer sig ad med at undgå ridser i akvarieglasset!?
Mit Boyu akvarie der kører på niende måned nu, har hele tre ridser, der griner provokerende af mig i mit synsfelt. Jeg synes ellers at jeg har været forsigtig, både når jeg brugte magneten og svampen.
Er der en speciel teknik til at rense ruden uden at få ridser, eller sker det her for alle?
Mvh¨Simon
Jeg undrer mig over, når jeg læser diverse salgsannoncer, hvordan folk bærer sig ad med at undgå ridser i akvarieglasset!?
Mit Boyu akvarie der kører på niende måned nu, har hele tre ridser, der griner provokerende af mig i mit synsfelt. Jeg synes ellers at jeg har været forsigtig, både når jeg brugte magneten og svampen.
Er der en speciel teknik til at rense ruden uden at få ridser, eller sker det her for alle?
Mvh¨Simon
-
- Kejser fisk
- 16
- Postnummer: 2860 Søborg
- Geografisk sted: 2860 Søbog
Re: Hvordan hulen undgår man ridser!?
Prøv med en vinkelsliber !!!!! LOL ...... da Boye og rsm akv ikke er glas men akryl er det nemmere at ridse 

- JaizEdelmann
- Naso kirurg
- 14
- Postnummer: 4171 Glumsø
- Saltvand siden?: 2011
Hvis du bruger magfloat etc. så det bare om at rense den hyppigt og være forsigtig når man stiller sten m.m. men som "nybegynder" også skriver så hvis det er akryl så ridser det meget nemt man kan dog tage en pudsemaskine på acryl men det skal man godt nok være varsom med
Reef Room - 430l Display / 250l. Sump
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=45888
Skimz IBox 20 Nano
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=55727
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=45888
Skimz IBox 20 Nano
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=55727
- Bergenser
- Kejser fisk
- 16
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 2009
Øh mig bekendt er både rsm og boyu glasakvarier... De har bare en buet finish, det er dog stadig glas.
Synes aldrig jeg kan stole på algemagneten. Jeg er begyndt at bruge en grov svamp, det synes jeg er mere "sikkert", men så slipper man ikke for våde hænder
Synes aldrig jeg kan stole på algemagneten. Jeg er begyndt at bruge en grov svamp, det synes jeg er mere "sikkert", men så slipper man ikke for våde hænder

- Simon Lillebrohus
- Palet kirurg
- 13
@nybegynder
Det er absolut ikke akryl
@jaizEdelmann
Ja det kan godt være at rensningen af den ikke er hyppig nok. Det hører dog heller ikke til sjældenhederne at jeg renser den.
@Bergenser
Ja jeg bruger også en svamp, men har indtil videre ikke kunne regne ud om det var magnet eller svamp der lavede ridserne. Men jeg vil nok overveje kun at bruge svamp fra nu af
Det er absolut ikke akryl
@jaizEdelmann
Ja det kan godt være at rensningen af den ikke er hyppig nok. Det hører dog heller ikke til sjældenhederne at jeg renser den.
@Bergenser
Ja jeg bruger også en svamp, men har indtil videre ikke kunne regne ud om det var magnet eller svamp der lavede ridserne. Men jeg vil nok overveje kun at bruge svamp fra nu af
- PoulD
- Rev haj
- Reactions: 17
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
Hej Simon,
Déjà vu. Jeg har på et tidspunkt stillet ret præcis samme spørgsmål. Måske kan du bruge noget fra den tråd: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... it=+ridser
//Poul
Déjà vu. Jeg har på et tidspunkt stillet ret præcis samme spørgsmål. Måske kan du bruge noget fra den tråd: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... it=+ridser
//Poul
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- Simon Lillebrohus
- Palet kirurg
- 13
Tak PoulD
Det er jo nærmest uhyggeligt, så identiske de to tråde er!
Men jeg må prøve nogle af rådene i tråden.
Har du fået ridser efter du oprettede den?
Det er jo nærmest uhyggeligt, så identiske de to tråde er!

- PoulD
- Rev haj
- Reactions: 17
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
Nope. ikke en eneste mikroskopisk ridse i min nye baljeSimon Lillebrohus skrev:Tak PoulD
Det er jo nærmest uhyggeligt, så identiske de to tråde er!![]()

I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
- Simon Lillebrohus
- Palet kirurg
- 13
Ja det kan da godt være at der er noget om det, efter som vi er to nu, der har stillet nøjagtigt de samme spørgsmål om samme problem og akvarie.
Tror jeg holder mig til svampen, og skulle jeg være doven og vandskræk en dag, rense magneten og være forsigtig.
Tak for hjælpen
Tror jeg holder mig til svampen, og skulle jeg være doven og vandskræk en dag, rense magneten og være forsigtig.
Tak for hjælpen

- Simon Lillebrohus
- Palet kirurg
- 13
Jeg vækker lige min tråd igen.
Jeg har nu, efter råd og vejledning, renset glasset i mit Boyu og i mit 60L Dennerle.
Brugte godt en time på det og var ekstra forsigtig! Resultatet er at mit Dennerle stråler af perfektion, men mit Boyu har erhvervet sig tre spritnye ridser!!!
Jeg bliver sindsyg!
Er der andre Boyu-ejere tilstede (udover PoulD) der oplever det samme?
Er der evt. en glarmester eller to på forum, der kan fortælle hvorvidt noget glas ridser nemmere end andet?
Jeg har nu, efter råd og vejledning, renset glasset i mit Boyu og i mit 60L Dennerle.
Brugte godt en time på det og var ekstra forsigtig! Resultatet er at mit Dennerle stråler af perfektion, men mit Boyu har erhvervet sig tre spritnye ridser!!!
Jeg bliver sindsyg!
Er der andre Boyu-ejere tilstede (udover PoulD) der oplever det samme?
Er der evt. en glarmester eller to på forum, der kan fortælle hvorvidt noget glas ridser nemmere end andet?