Mvh kenneth
Tak skal du have Kenneth - Jeg synes faktisk det er meget rart at have nogle tegninger at læne sig op af når man opbygger stenene.... plus det går en smule hurtigere, da man ligesom har en plan. Samtidig er det fedt at kunne gå lidt til og fra projektet, træde 5 skridt tilbage og se det med friske øjne over nogle dage. I mine gamle akvarier har jeg lavet aquascaping samme dag som der skulle vand i, og synes det er stressende af h til når man har arbejdet med levende sten. Og når først der er vand, fisk og koraller i baljen, så synes jeg det er endnu svære at flytte rundt - så denne gang synes jeg det er totalt fedt at bruge den tid det skal tage.Birkefeldt skrev:Det er fedt at se at resultatet er så tæt på skitserne. Skitser er jo lette nok at lave, men at overfører det til et fysisk resultat er der udfordringen ligger. Synes I er lykkedes rigtig godt med det indtil videre![]()
Mvh kenneth
Hej Knut - tak for feedbacken.Knut-Arne Berg skrev:Genomført og interisangt prosjekt du haver givet dig i kast med,og følger med,med stor interesse i denne tråd![]()
Ett lite såørsmål til slut,utifra de siste billeder er det likevel..
Nogen spesiel grund til att du velger å bruge alle disse korte 90graders vinklene med tanke på dine rørstrek i pvc
Korte bend "bremser" en god del på vandets gennomføring som du sikkert hvet,i forhold til de "lange" 90 grades bend,og spesilt merkbart bliver det,jo tundere rør og mer vinkler en bruger i pvc oppsettet.
Ellers ser dette oppsettet meget spesielt og interisangt ud som sagt å følge
Nej det er helt rigtig forstået, og dit akvarie bliver jo mere og mere lækkert fra hver opdateringkenneth olsen skrev:Angående disse korte 90 graders vinkler, så vil jeg give dig ret i at de bremser flower i rørene, men den primære cirkulation i akvariet kommer til at bestå af en ocean motion. Retur pumpen skal kun bruges til flowet til sumpen - og det behøver ikke være så stort.. i princippet.. kun det samme som skummerne kan tage ind. (alt vand som skummeren ikke kan tage ryger alligevel bare forbi og tilbage igennem retur pumpen og i akvariet (selvfølgelig igennem filtervattet også) - så på den måde behøver der ikke en stor mænge flow igennem sumpen.
Det er ihvertfald sådan jeg har forstået det.. men kan da være jeg tager fejl.
Hej Brian,bhansen skrev:Hejsa,
Tillykke med det nye akvarie, det ser ud til at blive rigtig fedt!!!
Jeg er selv midt i en omlægning af mit akvarie, hvor jeg vil lægge om til nogle riff søjler, men jeg har spekuleret lidt over, at der vil komme meget færre gemme steder til fiskene og måske stresse dem. Det ser ud til, at I kommer til at have en meget minimalistisk indretning. Har I spekuleret i gemmesteder til fiskene og om der er nok?
Hej Knut - tak for feedbacken.kenneth olsen skrev:Knut-Arne Berg skrev:Genomført og interisangt prosjekt du haver givet dig i kast med,og følger med,med stor interesse i denne tråd![]()
Nogen spesiel grund til att du velger å bruge alle disse korte 90graders vinklene med tanke på dine rørstrek i pvc
Korte bend "bremser" en god del på vandets gennomføring som du sikkert hvet,i forhold til de "lange" 90 grades bend,og spesilt merkbart bliver det,jo tundere rør og mer vinkler en bruger i pvc oppsettet.
Ellers ser dette oppsettet meget spesielt og interisangt ud som sagt å følge
Knut-Arne Berg skrev:Hej Knut - tak for feedbacken.kenneth olsen skrev:Knut-Arne Berg skrev:Genomført og interisangt prosjekt du haver givet dig i kast med,og følger med,med stor interesse i denne tråd![]()
Ellers ser dette oppsettet meget spesielt og interisangt ud som sagt å følge![]()
Angående disse korte 90 graders vinkler, så vil jeg give dig ret i at de bremser flower i rørene, men den primære cirkulation i akvariet kommer til at bestå af en ocean motion. Retur pumpen skal kun bruges til flowet til sumpen - og det behøver ikke være så stort.. systemet også med tanke på alle udganger..![]()
![]()
Siger kun dette, da jig selv også kørte med to forskellige settupp på noen tidligere baljer med nettopp OM(de var med 4 udganger og 1 ind),og ett lite tips ang. dette som sparer dig for meget puzzlespill for å gjøre det hele lettere med tanke på montering av OM fordeler med rørføring..
Brug limbare pvc slanger i stedet for de stive rør ved montering mellom unit og baljen din.
eg et lettere å tilpasse,reduserer vibrationer+ fine buer på rørføring.
Yeps.. har overvejet filter sok.. men alt vandet kommer til at løbe igennem en kurv med filtervat der så bliver skiftet tit... så lidt a la filter sok men alligevel ikke helt.Bingocaller skrev:Har du ikke tænkt dig at køre nedløb igennem en fin sok på holder?
Tak Andersandersboerglum skrev:Det er Grotech! Super produkt
Kan du ikke stille dem på Eggcrate?kenneth olsen skrev:Ja, planen var egentlig at de skulle stå på flamingoen... og alt det overskydende skulle skæres væk, men kan godt høre at det måske ikke er en god ide.![]()
Hvor køber man sådan nogen opskummet pvc? Skal man bare i Silvan?
andersboerglum skrev:Kan du ikke stille dem på Eggcrate?kenneth olsen skrev:Ja, planen var egentlig at de skulle stå på flamingoen... og alt det overskydende skulle skæres væk, men kan godt høre at det måske ikke er en god ide.![]()
Hvor køber man sådan nogen opskummet pvc? Skal man bare i Silvan?
Nååå.. nu er jeg med.andersboerglum skrev:Det plastik som folk bruger til fragmenthylder. Det sidder også i gamle lysarmaturer