Cirkulationspumper
- Robcus
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S
Selvfølgelig kan jeg jo godt se at 6000'eren er smart, men den koster også dobbelt så meget.
Jeg har dog læst om en der havde problemer med sin 6060, fordi den hvirvlede hans sand op, men det burde kunne undgås ved at placere den så strømmen bliver spredt godt ud.
Hvordan fungerer den helt konkret, altså den fungerer vel ligesom en bådmotor. Men er udstrømningen ikke bred, istedet for meget koncentreret som en pumpe fx plejer at være??
Det mener jeg da jeg har læst.
Jeg har dog læst om en der havde problemer med sin 6060, fordi den hvirvlede hans sand op, men det burde kunne undgås ved at placere den så strømmen bliver spredt godt ud.
Hvordan fungerer den helt konkret, altså den fungerer vel ligesom en bådmotor. Men er udstrømningen ikke bred, istedet for meget koncentreret som en pumpe fx plejer at være??
Det mener jeg da jeg har læst.
Niels C. Christensen
330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Lyder meget underligt, at CC skulle have fået produceret en speciel Tunze 6060. Som Carsten siger, kører 6060 på 220 volt, og der er ingen styringsboks, hvor controlleren kan tilsluttes. Har du fået at vide, at du kan tilslutte en Tunze singlecontroller til en Tunze Turbelle stream 6060 fra CC.?(DK)lars skrev:skal lige sige at chiclide centeret har en 6060 som kan tilslutten controlleren...
og jo, strømmen spredes meget u i akvariet
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Robcus
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S
Ok, så jeg behøves ikke være nervøs for at det sker i mit akvarie.Johnny skrev:det er mig der har problemer med sandet mén det er kun fordi jeg lige harfået en ny 6000 og det er for kreftigt med dem beggederfor sælger jeg 6060
Det lyder da lækkert, specielt fordi en tunze ikke bruger særlig meget strøm.
Niels C. Christensen

ok det kan godt være at det ikke er en 6060 men den tog 6000l/h og har selv stået med den i hånden og carsten viste mig controlleren og den kunne tilsluttes til metalboxen som tunzen er tilsluttet, ikke flere diskutioner om det tag der ned selv og spørg efter den..
og den kostede 838dkr og controlleren 381dkr, og han har den...........
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Har jeg det???(DK)lars skrev:ok det kan godt være at det ikke er en 6060 men den tog 6000l/h og har selv stået med den i hånden og carsten viste mig controlleren og den kunne tilsluttes til metalboxen som tunzen er tilsluttet, ikke flere diskutioner om det tag der ned selv og spørg efter den..
Hvis du kan finde en tunze pumpe der giver 6000 liter til 838 der kan tilsluttes en controller, så tror jeg der er en hel del der gerne vil bestille hos dig!
Mig blandt andet!
ja din kone stod og viste mig en tunze hvor for enden der var en metalbox hvor man kunne skruge på en skrue op og ned for flowet og derefter viste mig en controller som jeg kunne tilslutte til metalboxen og regulere den på et panel som ligner tunse single controller 7091..
og jeg skrev prisen ned, for jeg sytes det var en god pris, og dog var det den sidste i havde men fik af vide at i fik nogle flere hjem om en uges tid, og har skam også tænkt at købe den...
og jeg skrev prisen ned, for jeg sytes det var en god pris, og dog var det den sidste i havde men fik af vide at i fik nogle flere hjem om en uges tid, og har skam også tænkt at købe den...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
(DK)lars skrev:ja din kone stod og viste mig en tunze hvor for enden der var en metalbox hvor man kunne skruge på en skrue op og ned for flowet og derefter viste mig en controller som jeg kunne tilslutte til metalboxen og regulere den på et panel som ligner tunse single controller 7091..
Jeg vil sige at du vrøvler ganske meget!!!
Min kones tekniske snilde holder der hvor hun ved hvordan hun tænder for fjernsynet.

Jeg sælger ikke noget grej!
Det er MARTIN fra cichlidecenteret. Hvordan du så kan forveksle os??
- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Bornholm
jo jo men prøv lige og gennemlæs dk larss inlæg
ja din kone stod og viste mig en tunze hvor for enden der var en metalbox hvor man kunne skruge på en skrue op og ned for flowet og derefter viste mig en controller som jeg kunne tilslutte til metalboxen og regulere den på et panel som ligner tunse single controller 7091..
citat og dog var det den sidste i havde men fik af vide at i fik nogle flere hjem om en uges tid,
citat og dog var det den sidste i havde men fik af vide at i fik nogle flere hjem om en uges tid,
Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Johnny skrev:jo jo men prøv lige og gennemlæs dk larss inlæg
Johnny! Jeg har læst læst hans indlæg indtil flere gange!
Og jeg sælger ikke noget udstyr, andet end hvad jeg fået i overskud.
Jeg ved ikke hvorfor han forveksler Martin fra Cichlidecenteret med mig.
Jeg har aldrig mødt ham lars(dk), så jeg forstår ikke hvorfor han forveksler os.
Men det kan være at han selv forklarer sig.
karsten efter jeg havde skrevet at chiclidecenteret har tunze 6060 med controller skriver du det her::
Har jeg det???
Hvis du kan finde en tunze pumpe der giver 6000 liter til 838 der kan tilsluttes en controller, så tror jeg der er en hel del der gerne vil bestille hos dig!
Mig blandt andet!
hvad er det så lige hvad du mener med har jeg det!!!!!!!!!!!!!
ævl og bævl allesammen utroligt, for en skide pumpe..
Har jeg det???
Mig blandt andet!
hvad er det så lige hvad du mener med har jeg det!!!!!!!!!!!!!
ævl og bævl allesammen utroligt, for en skide pumpe..
prøv nu at læs havd du svarede til mig, efter jeg havde skrevet et indlæg.
¨
DU SKREV:::Har jeg det???
Mig blandt andet!
For mig ser det ud som om at du udgiver dig som ejeren af chiclidecenteret ved at skrive HAR JEG DET
og ja det kan da godt være at jeg har forvekslet dig med martin det lange hyl og dig...
¨
DU SKREV:::Har jeg det???
Mig blandt andet!
For mig ser det ud som om at du udgiver dig som ejeren af chiclidecenteret ved at skrive HAR JEG DET
og ja det kan da godt være at jeg har forvekslet dig med martin det lange hyl og dig...