hej
jeg sad og kiggede lidt på andres opsætning af akvarier, og faldt over nogle som har støbt deres sten sammen og gjort det samme ved over løbet.
så mit spørgsmål er hvordan gør i det og dør stenne ikke af det ??
hvis de dør bliver de så vækket til live igen når de har været i vandet længe nok ??
døde sten
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Roskilde
Re: døde sten
De fleste (incl mig) bruger sten der i forvejen er døde (og tørre)
-
- Copepod
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2013
men hvad gør det frem for levende ??
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Roskilde
Det er nemmere at arbejde med og billigere
de bliver "levende" med tiden. Især hvis du "poder" med lidt levende sten når akvariet er fyld med vand

- Petercw
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6760 Ribe
- Saltvand siden?: 2012
Min fornemmelse er at der er super stor forskel på, hvordan man ser på den sag.
Det er meget forskelligt hvad folk bruger af metoder og hvad man tror på, jeg ved ikke om der er noget som er mere rigtigt end andet
Selv synes jeg godt om at bruge døde sten, så jeg har kontrol over hvad der kommer og ikke kommer i mit system.
Jeg synes også det er nemmere at have med døde sten at gøre. Hvis dine levende sten står længe og tørre så dør bakterierne
Det er meget forskelligt hvad folk bruger af metoder og hvad man tror på, jeg ved ikke om der er noget som er mere rigtigt end andet

Selv synes jeg godt om at bruge døde sten, så jeg har kontrol over hvad der kommer og ikke kommer i mit system.
Jeg synes også det er nemmere at have med døde sten at gøre. Hvis dine levende sten står længe og tørre så dør bakterierne

Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;