Hej
Jeg har lige købt et UV-C 55W uv filter. Er der nogen der ved hvor lang tid det skal være tændt om dagen eller er der tale om hele døgnet??? Hvor lang en periode har man det tændt uger, dage eller altid???
Håber nogen ligger inde med et godt svar.
Mvh. Casper
Hvor tit og hvor længe af gangen???
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Det er jo blot hvad man selv ønsker og har behov for. Nogle har det tændt døgnet rundt. Andre et par døgn hver uge, og nogle har det kun tændt de første 14 dage efter der er tilføjet en ny fisk.
Hvis dine fisk ikke har pletter på noget tidspunkt (nogle fisk har det med at få pletter om aftenen) og du ikke har problemer med alger eller parasitter, ville jeg nøjes med at have det tændt et par uger efter ny fisk er tilføjet. Men der er vel en grund til, du købte det?
Hvis dine fisk ikke har pletter på noget tidspunkt (nogle fisk har det med at få pletter om aftenen) og du ikke har problemer med alger eller parasitter, ville jeg nøjes med at have det tændt et par uger efter ny fisk er tilføjet. Men der er vel en grund til, du købte det?
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3230 Græsted
- Saltvand siden?: 2007
Jeg fik et godt tiludmads-fisk skrev:Det er jo blot hvad man selv ønsker og har behov for. Nogle har det tændt døgnet rundt. Andre et par døgn hver uge, og nogle har det kun tændt de første 14 dage efter der er tilføjet en ny fisk.

Har UV-C effekt påalger???
Hilsen Casper