Det ser spændene ud. Glæder mig til at se noget mere. Er lidt spændt på hvordan du får sumpen kørt ind over, for synes ikke rigtig man kan se så mange gennemføringer og den slags.
Regner med at lave en tank gennemføring i bunden af baljen og så enten lave hul ud på bagsiden af bundholderen eller sætte det op på noget og så trække det hele ud af bunden og over i sumpen
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier
Mikki skrev:Regner med at lave en tank gennemføring i bunden af baljen og så enten lave hul ud på bagsiden af bundholderen eller sætte det op på noget og så trække det hele ud af bunden og over i sumpen
her er den nye plan igang
Vedhæftede filer
Tror billedet snyder noget. Det akvarium/sump der står under er på 200 ltr. jeg står på en sofa og har taget billedet oppe fra. Har tænkt mig at sænke de 2 bjælker det står på lidt ned og så beklæde alle siderne med sort akryl plader. tror det bliver lækkert nok
akemedes skrev:Det ser spændene ud. Glæder mig til at se noget mere. Er lidt spændt på hvordan du får sumpen kørt ind over, for synes ikke rigtig man kan se så mange gennemføringer og den slags.
har lavet en gennemføring og sat en ø40 blød slange på til vand ned til sumpen. inde i den på ø40 går der en mindre slange til returpumpen. disse går begge til toppen af akvariet og har så sat et plexi rør ud over for at holde det oprejst. Planen er at bruge pu skum til at dække røret ind og til opbygningen af stensøjlen. så alt teknik bliver skjult 100% . Har en sump på 200 ltr hvor der kun skal være l.s. i så regner ikke med at have nogen af dem i cylinderakvariet. Der skal nok komme mere. men tid og skole gør at processen er i sneglefart desværre
nogen der vil sætte navne på de her billeder. altså det eneste jeg ved er slange søstjernen ormen er vel en fireworm . men kan ikke skue om det er keniay træ det andet
Mikki skrev:nogen der vil sætte navne på de her billeder. altså det eneste jeg ved er slange søstjernen ormen er vel en fireworm . men kan ikke skue om det er keniay træ det andet
sneglen er jeg usikker på
Mikki skrev:nogen der vil sætte navne på de her billeder. altså det eneste jeg ved er slange søstjernen ormen er vel en fireworm . men kan ikke skue om det er keniay træ det andet
ole. skrev:her er et godt billed af nassarius,lig mærke til "cirri" bagerst på foden eller det der ligner en kløft i halen set ovenfra,kun nassarius har dem http://en.wikipedia.org/wiki/File:Nassarius_sp.JPG
......og her et andet tydelig kendetegn,front læben på en nassarius
Mikki skrev:Kan de passe at ormen hedder Polychaete (clean up crew)? har mange af dem i mine sten. nogen er små andre store.
det passer meget godt,en af de mest almindelige klassifiserede polyhætiske orme er vore gamle ven eurythoe complanata,de er i familien amphinomidae,nogen af de børsteorme er "fireworms" og nogen af de "fireworms" er børsteorme men ikke altid
Blir satme spændende at følge Miki. Skal da lige ud og se det en dag når du er nået lidt længere. Og har du brug for hjælp med noget ska jeg nok gi en hånd:)
Fandt du nogle spændende ting ude i styr på dyr forleden?:)
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!