Ny i Århus - Hvor er det muligt at købe levende? (Turbo)

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
MathiasVH
Copepod
Copepod
Reactions:
12
Postnummer: 8220 Brabrand
Saltvand siden?: 2007

Ny i Århus - Hvor er det muligt at købe levende? (Turbo)

Indlæg af MathiasVH »

Hej alle!

Så fik jeg endelig en lejlighed i Århus, men jeg fik ikke købt bl.a. turbosnegle på Sjælland, mens tid var. Så derfor: Hvor hulen kan man købe levende til det salte vand her i Århus/omegn? Jeg har kun en cykel, så jeg håber dæleme, at det er nogenlunde tæt på :P

På forhånd tak for hjælpen!
- Mathias
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Ny i Århus - Hvor er det muligt at købe levende? (Turbo)

Indlæg af Carsten »

MathiasVH skrev:Hej alle!

Så fik jeg endelig en lejlighed i Århus, men jeg fik ikke købt bl.a. turbosnegle på Sjælland, mens tid var. Så derfor: Hvor hulen kan man købe levende til det salte vand her i Århus/omegn? Jeg har kun en cykel, så jeg håber dæleme, at det er nogenlunde tæt på :P

- Mathias
Som med så mange andre ting er Århus et uland. Nærmeste steder er enten i Galten - saltvandsbutikken eller Skanderborg - Farmland.
Jeg ville nu nok lade cyklen stå og tage enten bus eller tog.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af PoulD »

Carsten skrev:
MathiasVH skrev:Hej alle!

- Mathias
Som med så mange andre ting er Århus et uland. Nærmeste steder er enten i Galten - saltvandsbutikken eller Skanderborg - Farmland.
Jeg ville nu nok lade cyklen stå og tage enten bus eller tog.
:biggrin: :K Ja der er jo kun 3 ting de har masser af derovre i udkantsdanmark. Den ene er motorveje, og selv om der godt nok ikke er mange biler på dem, må man alligevel ikke køre der på cykel.

Den anden ting er anhængere, heller ikke velegnet til cykel.

Den tredie ting, er kæmpe store haller hvor man kan optage TV udsendelser af ting som slet ikke findes i virkeligheden - såsom kvindehåndbold og månelandinger
:T :beer:
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
MathiasVH
Copepod
Copepod
Reactions:
12

Indlæg af MathiasVH »

Haha, tak for "støtten" gutter, jeg er heller ikke ubetinget glad for situationen, men det er nu engang det eneste sted i DK, hvor det er værd at læse journalistik ;) Jeg må hoppe på bussen og tage til Skanderborg en af dagene eller håbe på, at der bliver lagt en privat annonce op herinde på et tidspunkt :D

God dag! :beer:
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Ja, der sker sgu ikke meget i Århus i dagtimerne. Det er sjældent jeg kører til Århus mere i min fritid, Horsens har for længst overhalet på butiksudvalget.
Du kan muligvis være heldig i Petworld i Viby, men deres udvalg er meget begrænset.
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Mikkel E »

Det er vel egentlig også jer sjællænderes skyld, i skulle absolut have en bro over Fyn så i kunne komme hurtigere ned til grænsen...
Så kom krisen desværre lige da de var ved at vende Kattegatbroen igen og nu har den bare urimeligt lange udsigter!
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Mikkel E skrev:Det er vel egentlig også jer sjællænderes skyld, i skulle absolut have en bro over Fyn så i kunne komme hurtigere ned til grænsen...
Så kom krisen desværre lige da de var ved at vende Kattegatbroen igen og nu har den bare urimeligt lange udsigter!
Danskere kører ikke over broen for at komme til grænsen. Dertil er turen gennem Gylland alt for lang og dyr.
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Mikkel E »

At i ikke bruger den er anden snak, det var bare det vindende argument.
At i så i mellemtiden har fået en bro til Sverige og nu vil have en Femern bro... I skylder os snart en bro gør i og vi vil snart meget hellere have en til Norge!
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af PoulD »

I fik da Sallingsundbroen, og alligevel bliver I åbenbart ved med jeres pinen og plagen.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Mikkel E skrev:At i ikke bruger den er anden snak, det var bare det vindende argument.
At i så i mellemtiden har fået en bro til Sverige og nu vil have en Femern bro... I skylder os snart en bro gør i og vi vil snart meget hellere have en til Norge!
Det tyder ikke på noget godt resultat, når du vil læse til jounalist, og så kommer med et helt forkert udsagn angående storebælts broen.
Det var Kaj (op)Ikast der ville have broen, så den "friske" mælk kunne komme hurtigere til Kbh.
MathiasVH
Copepod
Copepod
Reactions:
12

Indlæg af MathiasVH »

Vil Mikkel også læse til journalist? ;)
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Mikkel E »

Carsten skrev: Det tyder ikke på noget godt resultat, når du vil læse til jounalist, og så kommer med et helt forkert udsagn angående storebælts broen.
Det var Kaj (op)Ikast der ville have broen, så den "friske" mælk kunne komme hurtigere til Kbh.
Jeg har ingen intentioner om at læse til journalist :)
Den hurtigste vej er da ikke over Fyn, det ville da have været over Kattegat. At det var pga. mælk at initiativet til at der skulle være en bro mellem Jylland og Sjælland ligger, kan da godt være, men argumentet for at den endelige bro skulle være over Fyn og ikke over Samsø, er så vidt jeg ved at Sjællænderne skulle have kortere til grænsen.
Mælk gider i jo heller ikke at drikke, i er jo for fine til mejeriprodukter med alle jeres stenalderkost-kurer og jeg ved ikke hvad :P
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Mikkel E skrev:
Den hurtigste vej er da ikke over Fyn, det ville da have været over Kattegat. At det var pga. mælk at initiativet til at der skulle være en bro mellem Jylland og Sjælland ligger, kan da godt være, men argumentet for at den endelige bro skulle være over Fyn og ikke over Samsø, er så vidt jeg ved at Sjællænderne skulle have kortere til grænsen.
Mælk gider i jo heller ikke at drikke, i er jo for fine til mejeriprodukter med alle jeres stenalderkost-kurer og jeg ved ikke hvad :P

Det kommer da an på hvor mælken skal komme fra.

Og der er da langt større potentale i at sende gods den korteste vej frem for over Samsø.
Uanset hvor på sjælland du befinder dig, er turen via Fyn og Jylland længere end at køre over Rødby - Püttgarten.

Hvad mener du med den sidste linie??
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Mikkel E »

Det er også bare et skud i tågen, men jeg vil skyde på at der bliver produceret mest mælk i Nordjylland, med den befolkningstæthed der er deroppe...

Jeg ved bare at Nikolai Wammen gik ind for en Kattegatbro og hvis han ikke blev Europaminister, var et af hans hovedområder at han ville forsøge at få opført broen. Ved samme lejlighed var der nogle der undersøgte hvorfor broen i første omgang blev over Fyn og der blev hovedargumentet at det var fordi der over Fyn ville være kortere mellem Tyskland og Sjælland.

Du kender den muligvis som Paleo-kuren, som den også så fint hedder.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

nicolai wammen var vel næppe gået ud af skolen da broen blev besluttet. Og det er da helt klart at der også bør laves en bro over Samsø, Selvom samsingene vist ikke er helt med på den ide.

Hvordan de har fået den ide at der er kortere til Tyskland via Fyn fatter jeg ikke. Fra Kbh til Rødby er der ca 150 kilometer.
Fra Korsør til Kruså er der over 200 kilometer
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Mikkel E »

Det havde heller ikke noget med Wammen at gøre i den forstand, der var bare nogle journalister der ved den lejlighed undersøgte hvorfor Kattegatbroen ikke blev bygget i stedet for Storebælt, i sin tid.
Jeg tror ikke de havde tænkt Femern ind i den sammenhæng, de sammenlignede bare de to broer og synes der ville blive for langt mellem Tyskland-Sjælland ved en Kattegatbro.

Men anyway, jeg kører forbi Viby hver dag, så jeg kan lige kigge ind i morgen og se hvad de har :)
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Mikkel E skrev:
Carsten skrev: Det tyder ikke på noget godt resultat, når du vil læse til jounalist, og så kommer med et helt forkert udsagn angående storebælts broen.
Jeg har ingen intentioner om at læse til journalist :)
Se Mikkel, der har du fat i noget af det rigtige.
Men, det er ikke fordi vi ikke gider at drikke mælk, vi tør simpelthen ikke!!
Tænk på, at alle alkoholikere er startet på mælk :T

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Mikkel E »

Var lige forbi Viby i dag og de har turbosnegle, 2 for en hund :)
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Mikkel E skrev:At i ikke bruger den er anden snak, det var bare det vindende argument.
He-he, ja bro mellom Norge og DK,den støtter jig :GO

Er jo 5-6-7 turer på sommerhalvåret nede hos jere pr.år,og er pokkes så lei af all køringen gennom Sverige for å komme ned til nogenlunde samme sivilisasjon jig er vant med. :P
Og skal jig til Jylland,så er jo båd eneste alternativ,da jig ikke gidder å køre hele vejen fra Sjelland rundt trekant sambandet og oppover for å komme dit,efter å have tilbakelagt 16 timer i bil fra mig gennom hele Norge,Sverige og like til København,og hvet det er like lang vej hjem igjen også å køre.
Jig haver jo lit lyst til å se andre dansker enn sjellendere også når jig først er i dk,sant og visst. :Peace: :) :T
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"