SÅ fik jeg shoppet lidt nye fisk til mit nye fiske akvarie men det kommer der mere om;-)
Hold op en flot sending han havde fået hjem der, der var drømme kirugen Achillies og ja endda 2 stk der var 1 cm ca mellem øjnene så rigtigt fine fisk! den blå hovedet kejser så også rigtigt fin ud men endte selv med en Pomacanthus navarchus!
Birkefeldt skrev:Hej min ven! Tillykke med de nye fisk. De er da virkelig flotte. Jeg elsker jo kejsere. Og den baronessa er virkelig også smuk.
Glæder mig til at høre mere om alle de projekter du tilsyneladende har gang i. Er det 3 akvarier efterhånden?
Mvh Kenneth
Hej ven:-)
Tak for det, ja vr lidt træt af man ikke kunne have nogen kejser i sit akvarie så jeg hr så startet et rent fiske akvarie op:-)
Ja er ved at starte et 800 liters op så der er tre så småt igang med det 530 liters bliver så lukket ned så vi kun har 2 kørende:-)
Hvordan går det med dit?
Mvh
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Birkefeldt skrev:Hej min ven! Tillykke med de nye fisk. De er da virkelig flotte. Jeg elsker jo kejsere. Og den baronessa er virkelig også smuk.
Glæder mig til at høre mere om alle de projekter du tilsyneladende har gang i. Er det 3 akvarier efterhånden?
Mvh Kenneth
Tak for det, ja vr lidt træt af man ikke kunne have nogen kejser i sit akvarie så jeg hr så startet et rent fiske akvarie op:-)
Ja er ved at starte et 800 liters op så der er tre så småt igang med det 530 liters bliver så lukket ned så vi kun har 2 kørende:-)
Hvordan går det med dit?
Mvh
Det lyder fedt! Jeg drømmer også om et fiskeakvarie engang så jeg kan have drømmefisken, en Apolemichthys arcuatus. Tror i øvrigt den vil se godt ud i dit akvarie
Og jo tak! Det går fint med mit. Min største udfordring lige nu er at jeg måler 0 i både nitrat og fosfat. Men det ændrer sig sikkert over tid når der kommer lidt mere belastning på. Kiggede i øvrigt lige forbi dyrehandleren i torsdags. Det endte da med at fire store acroer kom med hjem. Godt nok et fedt udvalg må jeg sige.
Mvh Kenneth
Hvordan går det med dit?
Mvh
Det lyder fedt! Jeg drømmer også om et fiskeakvarie engang så jeg kan have drømmefisken, en Apolemichthys arcuatus. Tror i øvrigt den vil se godt ud i dit akvarie
Og jo tak! Det går fint med mit. Min største udfordring lige nu er at jeg måler 0 i både nitrat og fosfat. Men det ændrer sig sikkert over tid når der kommer lidt mere belastning på. Kiggede i øvrigt lige forbi dyrehandleren i torsdags. Det endte da med at fire store acroer kom med hjem. Godt nok et fedt udvalg må jeg sige.
mvh
Den er også bare flot den fisk;-) men du kunne da "nøjes! med en Genicanthus lamarck, den minder da lidt om den haha
Ja har været så træt af aldrig at kunne købe nogle kejsere osv at så nu måtte der bare ske noget og Nanna var med på den;-) FEDT;-)
Glæder mig godt nok også til at få mit store igang;-)
Kører du noget vsv? hvad testsæt bruger du til Phosfat?
MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Fede fisk tillykke med dem, håber du får held med din baronessa har selv været meget betaget af dem men har holdt mig fra den, da den efter bøgerne skulle være nærmest umulig og holde i live, den skulle nærmest kun leve af polypper fra Acropra ude i havet. Men håber bestemt du har heldet med dig, levende muslinger i forskellige arter som man bare brækker op og smider ned i akvarie skulle kunne hjælpe lidt med og få lidt fodder i den men held og lykke med det, ellers fedt akvarie
Thue skrev:Fede fisk tillykke med dem, håber du får held med din baronessa har selv været meget betaget af dem men har holdt mig fra den, da den efter bøgerne skulle være nærmest umulig og holde i live, den skulle nærmest kun leve af polypper fra Acropra ude i havet. Men håber bestemt du har heldet med dig, levende muslinger i forskellige arter som man bare brækker op og smider ned i akvarie skulle kunne hjælpe lidt med og få lidt fodder i den men held og lykke med det, ellers fedt akvarie
Hej Thue
Tak for det men jeg skal så sige at jeg havde byttet rundt på to fisk da jeg læste om de fisk og havde ikke valg den baronessa hvis jeg ikk havde byttet om på dem i tankerne;-)
Men nu er der ikk andet for end at prøve men det er lidt spændene da;-)
Har du nogen ideer til hvad for musling arter jeg sku prøve? bare købe levende blå mulinger og så brække op?
MVH
Ja så er der ikke andet og lægge lidt krafter i den nu så der skal også være lidt udfordringer engang imellem det kan også være du er mega heldig og den ikke giver nogen problemer, det tror jeg desværre bare ikke. Nå men enten hjerte muslinger, eller Venus muslinger og blå muslinger. Ved ikke hva der er i de muslinger som til trækker i mit fiske akvarie har jeg også en alm rosteratus pinzet og det eneste den vil indtage er frossen artemia alt andet frost eller tørt lader den være og har prøvet en del. Men når je så smider frisk fanget blå muslinger ned til mine kejsere og den så går den helt amok så det må være noget den kan lide. Men det står også i bøgerne at det skulle være godt opstart fodder
Thue skrev:Ja så er der ikke andet og lægge lidt krafter i den nu så der skal også være lidt udfordringer engang imellem det kan også være du er mega heldig og den ikke giver nogen problemer, det tror jeg desværre bare ikke. Nå men enten hjerte muslinger, eller Venus muslinger og blå muslinger. Ved ikke hva der er i de muslinger som til trækker i mit fiske akvarie har jeg også en alm rosteratus pinzet og det eneste den vil indtage er frossen artemia alt andet frost eller tørt lader den være og har prøvet en del. Men når je så smider frisk fanget blå muslinger ned til mine kejsere og den så går den helt amok så det må være noget den kan lide. Men det står også i bøgerne at det skulle være godt opstart fodder
Nej der ikk så meget andet for:-)
Jeg vil prøve imorgen og få fat i et par blå muslinger! men tror bare min bitte muræne tager den først men nu må vi se:-)
Håber den så gider tage lidt til sig men det vil jo vise sig:-)
MVH
Har været forbi dyrehandleren i Horsen med en kamerat. Der kan ikke satte en finge på den fantastiske behandling vi har fået hos Henrik. Vi var meget tilfredse med de mange fisk vi har købt. Vi var tilfredse med koraler, og ikke mindst priser, ja vi var tilfredse med det hele. Kan kun anbefale vi kører gerne de 400 km igen, når han får en ny sendning hjem
boatran skrev:Har været forbi dyrehandleren i Horsen med en kamerat. Der kan ikke satte en finge på den fantastiske behandling vi har fået hos Henrik. Vi var meget tilfredse med de mange fisk vi har købt. Vi var tilfredse med koraler, og ikke mindst priser, ja vi var tilfredse med det hele. Kan kun anbefale vi kører gerne de 400 km igen, når han får en ny sendning hjem
Hej boatran
Jamen jeg har det på samme måde.. Super god service og rigtigt fine priser så det kan jo ikk være meget bedre:-)
Jeg kører selv gerne de km for at gøre en god handel;-)
Må jeg spørge hvad du fik købt lidt af?
Mvh
boatran skrev:Har været forbi dyrehandleren i Horsen med en kamerat. Der kan ikke satte en finge på den fantastiske behandling vi har fået hos Henrik. Vi var meget tilfredse med de mange fisk vi har købt. Vi var tilfredse med koraler, og ikke mindst priser, ja vi var tilfredse med det hele. Kan kun anbefale vi kører gerne de 400 km igen, når han får en ny sendning hjem
Hej boatran
Jamen jeg har det på samme måde.. Super god service og rigtigt fine priser så det kan jo ikk være meget bedre:-)
Jeg kører selv gerne de km for at gøre en god handel;-)
Må jeg spørge hvad du fik købt lidt af?
Mvh
Dyrehandleren det udvalg vi jyder har sukket efter i mange år, også til jyske priser