Den jeg havde var super sky og gik bort efter 1 måned selvom alle værdier stod snorlige. Den nægtede at spise selvom den fik alt - så jeg ville ikke turde

Det er ikke så smart i et så lille akvarie. I naturen lever de oftest i par, men da det ikke er muligt at se forskel på kønnene, bør man kun have dem enkeltvis. I løbet af kort tid vil der kun være en tilbage aligevel.Bingocaller skrev:Magnifica og decora er jeg også selv på - køb dem i par da de ellers er sky IMO.
Jeg var heldig at få et par som levede fint sammen. De sov i samme hule. Men vidste ikke der var en risiko forbundet med det. Har du link til lidt mere info om det?Carsten skrev:Det er ikke så smart i et så lille akvarie. I naturen lever de oftest i par, men da det ikke er muligt at se forskel på kønnene, bør man kun have dem enkeltvis. I løbet af kort tid vil der kun være en tilbage aligevel.Bingocaller skrev:Magnifica og decora er jeg også selv på - køb dem i par da de ellers er sky IMO.
Jeg var heldig at få et par som levede fint sammen. De sov i samme hule. Men vidste ikke der var en risiko forbundet med det. Har du link til lidt mere info om det?Birkefeldt skrev:Det er ikke så smart i et så lille akvarie. I naturen lever de oftest i par, men da det ikke er muligt at se forskel på kønnene, bør man kun have dem enkeltvis. I løbet af kort tid vil der kun være en tilbage aligevel.
Ok. Det lyder jo som om man løber en risiko, ligesom hvis man har flere end to klovnfisk eller kardinalfisk. Men de virker ellers ikke særlig territoriale, så det undrer mig bare lidt.Carsten skrev:Carsten skrev:Det er ikke så smart i et så lille akvarie. I naturen lever de oftest i par, men da det ikke er muligt at se forskel på kønnene, bør man kun have dem enkeltvis. I løbet af kort tid vil der kun være en tilbage aligevel.Jeg husker desværre ikke hvor det var jeg læste det.Birkefeldt skrev:Jeg var heldig at få et par som levede fint sammen. De sov i samme hule. Men vidste ikke der var en risiko forbundet med det. Har du link til lidt mere info om det?
Mvh Kenneth
Men der står lidt om det på meerwasser-lexicon.de
"Zudem klappt die Verpaarung oft nicht, oder nur zweitweise gut, da sich die Grundeln auf Dauer nicht vertragen, und eine Grundel die andere killen wird"
Jeg havde også selv 2 som boede under samme sten i mange måneder, men pludseligt var den ene flyttet, og kort tid efter var den væk.