Overvejer disse fisk i RSM 130??

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Overvejer disse fisk i RSM 130??

Indlæg af Bingocaller »

Hahahaha flammekejseren er en super fed fisk - men kræver mere vand - svømmeplads og hvis man er rigtigt heldig så æder den sig igennem dine koraller

Den jeg havde var super sky og gik bort efter 1 måned selvom alle værdier stod snorlige. Den nægtede at spise selvom den fik alt - så jeg ville ikke turde :)
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
14
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af Fat_Donnie »

Hvis man svømmer rundt og ligner en million så har man sku også lov til at bide i koraller i ny og næ hehehe....

Jeg prøver med en efter nytår - så skal jeg fortælle jer hvilke koraler som er nakket hehe.
Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af Birkefeldt »

Gylterne er ikke så kræsne med bundlaget som de har ry for. Min gule laver det fineste hovedspring ned i gruset om aftenen når den går i seng. Det er kornstørrelse 3-5mm fra KZ.

Fridmani har jeg også, den er så utrolig smuk og dyb i farven. På næsten alle billeder på nettet er farverne ikke gengivet rigtigt.

Mvh kenneth
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Birkefeldt »

Og jeg kan godt sætte mig ind i at du gerne vil have en stor/større fisk som blikfang. :y Men bare husk akvariets størrelse naturligt sætter sine begrænsninger. Jeg ville vente med alle kirurger til du får et større akvarie. Og hvis du alligevel regner med at opgradere indenfor et års tid, kan du jo samle nogle af de mindre fisk som du kan flytte med over.

Og som der bliver skrevet så vil de fleste store fisk, på så lidt plads, dominere så meget at det kan gøre de andre fisk mere sky.

I mit 300 liters vil jeg ikke engang have kirurger mere. Har haft, men synes ikke akvariet var stort nok til sidst.

Mvh kenneth
Senest rettet af Birkefeldt lør 27. okt 2012 14:09, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 7400 Herning
Geografisk sted: Birk(Herning)

Indlæg af dyne »

baggrunden prøv at kigge på mit gamle rsm syntes selv det var ret fedt og nemt at lave men kræver du tømmer baljen
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
Pontoppidan83
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af Pontoppidan83 »

Tror også jeg fik udtrykt mig forkert med hensyn til den "store"fisk... Jeg mente at jeg gerne vil have en fisk der ikke er formet som et skolekridt med farver :)

Dyne: Det ser fedt ud!! Jeg orker bare ikke at skulle tømme akvariet igen lige pt. Må være lidt mere kreativ i min næste balje :)
Mvh Rasmus

Egen tråd (360L med 2x pacific sun black python 160w LED)
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=55879
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Bingocaller skrev:Magnifica og decora er jeg også selv på - køb dem i par da de ellers er sky IMO.
Det er ikke så smart i et så lille akvarie. I naturen lever de oftest i par, men da det ikke er muligt at se forskel på kønnene, bør man kun have dem enkeltvis. I løbet af kort tid vil der kun være en tilbage aligevel.
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Birkefeldt »

Carsten skrev:
Bingocaller skrev:Magnifica og decora er jeg også selv på - køb dem i par da de ellers er sky IMO.
Det er ikke så smart i et så lille akvarie. I naturen lever de oftest i par, men da det ikke er muligt at se forskel på kønnene, bør man kun have dem enkeltvis. I løbet af kort tid vil der kun være en tilbage aligevel.
Jeg var heldig at få et par som levede fint sammen. De sov i samme hule. Men vidste ikke der var en risiko forbundet med det. Har du link til lidt mere info om det?

Mvh Kenneth
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Birkefeldt skrev:Det er ikke så smart i et så lille akvarie. I naturen lever de oftest i par, men da det ikke er muligt at se forskel på kønnene, bør man kun have dem enkeltvis. I løbet af kort tid vil der kun være en tilbage aligevel.
Jeg var heldig at få et par som levede fint sammen. De sov i samme hule. Men vidste ikke der var en risiko forbundet med det. Har du link til lidt mere info om det?

Mvh Kenneth[/quote]

Jeg husker desværre ikke hvor det var jeg læste det.
Men der står lidt om det på meerwasser-lexicon.de
"Zudem klappt die Verpaarung oft nicht, oder nur zweitweise gut, da sich die Grundeln auf Dauer nicht vertragen, und eine Grundel die andere killen wird"

Jeg havde også selv 2 som boede under samme sten i mange måneder, men pludseligt var den ene flyttet, og kort tid efter var den væk.
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Birkefeldt »

Carsten skrev:
Carsten skrev:Det er ikke så smart i et så lille akvarie. I naturen lever de oftest i par, men da det ikke er muligt at se forskel på kønnene, bør man kun have dem enkeltvis. I løbet af kort tid vil der kun være en tilbage aligevel.
Birkefeldt skrev:Jeg var heldig at få et par som levede fint sammen. De sov i samme hule. Men vidste ikke der var en risiko forbundet med det. Har du link til lidt mere info om det?

Mvh Kenneth
Jeg husker desværre ikke hvor det var jeg læste det.
Men der står lidt om det på meerwasser-lexicon.de
"Zudem klappt die Verpaarung oft nicht, oder nur zweitweise gut, da sich die Grundeln auf Dauer nicht vertragen, und eine Grundel die andere killen wird"

Jeg havde også selv 2 som boede under samme sten i mange måneder, men pludseligt var den ene flyttet, og kort tid efter var den væk.
Ok. Det lyder jo som om man løber en risiko, ligesom hvis man har flere end to klovnfisk eller kardinalfisk. Men de virker ellers ikke særlig territoriale, så det undrer mig bare lidt.

Mvh
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Enig og man får jo opfattelsen af at de er meget fredlige, når man ser dem i butikkerne, hvor de ofte står i en tæt stime
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

Hej Mark
Må lige rette dig lidt med de gylter :)
De kan fint grave sig ned i groft grus, gjore de hver nat i mit gamle :)
Og den 6stribet kan skam også grave, a de behøver grus ved jeg dog ikke har pt BB i mit nye nano (er doven har fijipink liggende) og den smutter bare ind mellem stenene og glasset.

Fairy og flasher gylter er dog en undtagelse fra graveriet, de danner istedet en poppel om natten de sover i, har I løvrigt set en mandarinfisk på den sene nat troede min var død den anden dag, da de bliver helt hvide/opløste a se på :/

Til trådstarter
Så ville jeg anbefale en dværgkejser som flagskib i baljen, centropyge bispinosa er blandt mine favoriter og kan sagtens gå på 130L

Mvh Nicki
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"