Koralrev på Istedgade...
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Re: Koralrev på Istedgade - Update 24 Oktober med billeder
Men du skal ikke have andre pumper end moc? Koster sådan en fætter ikke KASSEN!? bare sig ja eller nej hahahaha
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: KBH V
Yes.. kommer jo selvfølgelig til at have retur pumpen også - Den er bare ikke kommet hjem til os endnu. Derfor er den ikke på udstyrslisten.Bingocaller skrev:Men du skal ikke have andre pumper end moc? Koster sådan en fætter ikke KASSEN!? bare sig ja eller nej hahahaha

Men som udgangspunkt så er det Ocean Motion (Der er fødet af den SKIMZ L60 pumpe) der skal klare jobbet - Det er jo en del af det "skjulte ledninger og pumper" koncept vi gerne vil have. Så jeg ville være rigtig ked af at skulle smide en Tunze pumpe i på et senere tidspunkt

Prisen - jooo.. den koster da lidt knapper.
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Men måske er den jo ikke så dyr alligevel. Returpumpen skal ud have under alle omstændigheder og med moc ser det pænere ud - og du skulle alligevel ud og have min 2xMP40ews og de er jo heller ikke billige.
Så det er måske endnu billigere med en moc med added bonus at det er pænere
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2500 Valby
Skynd jer nu for Guds skyld, kan ikke vente meget længere snart!
Mvh Tobias
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Ja, du har sku nok ret - de andre løsninger der findes er jo heller ikke billige - men lige når man står og skal tage beslutningen... så er det da et pænt greb i lommen... og især når man begynder at gå listen igennem med alle posterne.. så løber det sku hurtigt op... haha. HELDIGVIS har jeg fået min bedre halvdel med på hobbyen.. og det gør det jo NOGET nemmere!Bingocaller skrev:Men måske er den jo ikke så dyr alligevel. Returpumpen skal ud have under alle omstændigheder og med moc ser det pænere ud - og du skulle alligevel ud og have min 2xMP40ews og de er jo heller ikke billige.

KORALREV PÅ ISTEDGADE
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
Sådankenneth olsen skrev:Ja, du har sku nok ret - de andre løsninger der findes er jo heller ikke billige - men lige når man står og skal tage beslutningen... så er det da et pænt greb i lommen... og især når man begynder at gå listen igennem med alle posterne.. så løber det sku hurtigt op... haha. HELDIGVIS har jeg fået min bedre halvdel med på hobbyen.. og det gør det jo NOGET nemmere!Bingocaller skrev:Men måske er den jo ikke så dyr alligevel. Returpumpen skal ud have under alle omstændigheder og med moc ser det pænere ud - og du skulle alligevel ud og have min 2xMP40ews og de er jo heller ikke billige.
Så det er måske endnu billigere med en moc med added bonus at det er pænere- og han er gået fra at synes blødkoraller er de flotteste
( ?????!!!) til SPS nu er et hit!

Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Anders Børglum Christensen.
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Så er jeg langsomt startet med aquascaping af overløbskassen... men der er laaaaaaaang vej igen.
Startede med at dække revnerne hvor bagpladerne mødes og bagefter den mere kreative del.
Billederne viser slet ikke hvordan det ser ud i virkeligheden...På billederne ligner det at der bare er kastet sten på overløbet
men der mangler også meget endnu.

Startede med at dække revnerne hvor bagpladerne mødes og bagefter den mere kreative del.
Billederne viser slet ikke hvordan det ser ud i virkeligheden...På billederne ligner det at der bare er kastet sten på overløbet

KORALREV PÅ ISTEDGADE
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Re: Koralrev på Istedgade - Start på aquascaping!
me like 

1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Et par enkle billeder i dagslys... man kan stadig ikke fornemme dybden eller de forskellige former.. kan være jeg prøver med en lille video når jeg er helt færdig med aquascapingen.
Kommer til at arbejde en masse på det på søndag også.
Kommer til at arbejde en masse på det på søndag også.
KORALREV PÅ ISTEDGADE
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Kommer du til at dække rørene bag overløbet også? Det bliver måske lidt mere besværligt end som så?
Mvh Tobias
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Planen er at overløbet skal ligne en søjle så den blender ind med resten af dine søjler - og så skal bagvæggen være sort korrekt?
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Moente skrev:Kommer du til at dække rørene bag overløbet også? Det bliver måske lidt mere besværligt end som så?
Yeps... den bliver dækket hele vejen rundt - da man kan se akvariet fra 3 sider.. plus der skal også monteres koraller på bagsiden af overløbet. Elsker når man skal gå lidt på opdagelse i akvariet, og ikke få det hele serveret med første øjekast, men at man skal kigge ind fra siden for at få øje på en flot koral etc. Det gør også at søjlen kommer til at virke mere "naturlig" - at man kan se koraller der kun stikker en smule ud fra bagsiden og koraller placeret hele vejen rundt. Vil gerne undgå en "forside" og en "bagside" af overløbet.. men naturligt hele vejen rundt.
Har ventet med at begynde at dække bagsiden lidt endnu, da der lige skal laves noget rørføring til den Ocean Motion.... men det jeg har lavet indtil videre er kun et lille spadestik

KORALREV PÅ ISTEDGADE
- Moente
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Fantastisk. Elsker jeres fremgangsmåde!kenneth olsen skrev:Moente skrev:Kommer du til at dække rørene bag overløbet også? Det bliver måske lidt mere besværligt end som så?
Yeps... den bliver dækket hele vejen rundt - da man kan se akvariet fra 3 sider.. plus der skal også monteres koraller på bagsiden af overløbet. Elsker når man skal gå lidt på opdagelse i akvariet, og ikke få det hele serveret med første øjekast, men at man skal kigge ind fra siden for at få øje på en flot koral etc. Det gør også at søjlen kommer til at virke mere "naturlig" - at man kan se koraller der kun stikker en smule ud fra bagsiden og koraller placeret hele vejen rundt. Vil gerne undgå en "forside" og en "bagside" af overløbet.. men naturligt hele vejen rundt.
Har ventet med at begynde at dække bagsiden lidt endnu, da der lige skal laves noget rørføring til den Ocean Motion.... men det jeg har lavet indtil videre er kun et lille spadestik
Men skynd jer lige lidt, ikke?

Mvh Tobias
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Yeps.. lige præsis....Bingocaller skrev:Planen er at overløbet skal ligne en søjle så den blender ind med resten af dine søjler - og så skal bagvæggen være sort korrekt?
lidt af la dette inspirations billede... frit stående søjler midt i akvariet med en blank sort baggrund - og uden der er noget der læner sig op af bagvæg.. men helt frit.
KORALREV PÅ ISTEDGADE
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Lækkert!
Men fuck de er svære at holde rene de baggrunde hvis det er det man skal prøve
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Moente skrev:Fantastisk. Elsker jeres fremgangsmåde!kenneth olsen skrev:Moente skrev:Kommer du til at dække rørene bag overløbet også? Det bliver måske lidt mere besværligt end som så?
Men skynd jer lige lidt, ikke?
HAHAHAHA.. Skal nok! men er løbet tør for sten.. så skal lige omkring Carsten i morgen efter flere små... plus vi har jo nogle store søjler der står hos ham nu til højre og venstre side af overløbet.. vi ikke har bare ikke fået hjem endnu.

KORALREV PÅ ISTEDGADE
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Bingocaller skrev:Lækkert!
Ork.. det synes jeg nu ikke er så slemt.. det er jo bare sort glas. Og når der ikke er sten stablet op af bagvæggen.. så er det jo bare en meget bred skraber.. og 1-2-3-4.. så er det klaret!
Men kalk alger får på INGEN måde lov til at brede sig ud på bagvæggen.

KORALREV PÅ ISTEDGADE
- Birkefeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg
Først vil jeg bare sige at jeg er vild med jeres akvarie + planer. Det kan ikke undgå at blive godtkenneth olsen skrev:Bingocaller skrev:Lækkert!
Ork.. det synes jeg nu ikke er så slemt.. det er jo bare sort glas. Og når der ikke er sten stablet op af bagvæggen.. så er det jo bare en meget bred skraber.. og 1-2-3-4.. så er det klaret!
Men kalk alger får på INGEN måde lov til at brede sig ud på bagvæggen.![]()
![]()

Mht at rengøre bagglasset, så er en af udfordringerne nok endnu mere at komme til det hele og undgå at brække koraller i stykker under operationen. Især hvis I skal have koraller på bagsiden af søjlerne. Men det ser til gengæld vildt godt ud når det er holdt.

Mvh Kenneth
- JaizEdelmann
- Naso kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4171 Glumsø
- Saltvand siden?: 2011
Jeg tror hvis du laver sådan nogen store "kasser" ville jeg ihvertfald sikre mig det ligner væggen 100% så jeg ville nok sætte tappet på træet også male det samme farve så det ligner 100% at det en del af væggen , ellers så tror jeg måske det blir for voldsomt uden og ku sige det 

Reef Room - 430l Display / 250l. Sump
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=45888
Skimz IBox 20 Nano
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=55727
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=45888
Skimz IBox 20 Nano
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=55727
- Dennis
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9620 Aalestrup
Ser bare rigtig fedt ud 

- T.
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2605 Brøndby
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Brøndbyvester
kenneth olsen skrev:Yeps.. lige præsis....Bingocaller skrev:Planen er at overløbet skal ligne en søjle så den blender ind med resten af dine søjler - og så skal bagvæggen være sort korrekt?
lidt af la dette inspirations billede... frit stående søjler midt i akvariet med en blank sort baggrund - og uden der er noget der læner sig op af bagvæg.. men helt frit.
Lige til din information, så kan en sort blank baggrund meget hurtigt komme til, at virke lidt som et spejl - dvs. at dine koraller og søjler vil du kunne ses på bagvæggen.
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Hejsa,JaizEdelmann skrev:Jeg tror hvis du laver sådan nogen store "kasser" ville jeg ihvertfald sikre mig det ligner væggen 100% så jeg ville nok sætte tappet på træet også male det samme farve så det ligner 100% at det en del af væggen , ellers så tror jeg måske det blir for voldsomt uden og ku sige det
Nope.. vi er ikke int. i at akvarie møblet skal ligne væggen. På en af de første sider i tråden har jeg lavet en illustration på hvordan det færdige look bliver som du kan se. Akvariemøblet skal afsejle de andre møbler vi har i lejligheden. De er også i højglans hvid.

Du har ret i at det bliver meget dominerende i rummet men det er også meningen. Vi har meget få møbler og ingenting hængende på væggene. Akvariet skal være center of attention i rummet og nærmest en smule futuristisk og minimalistisk.
Plus... Personligt har jeg aldrig været så vild med en lyskasse der ligger som et låg ovenpå akvariet.
Senest rettet af kenneth olsen lør 27. okt 2012 14:07, rettet i alt 1 gang.
KORALREV PÅ ISTEDGADE
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det har vi også på vores nuværende akvarie,( sort blank baggrund) og det gør bestemt ikke noget...T. skrev:kenneth olsen skrev:Yeps.. lige præsis....Bingocaller skrev:Planen er at overløbet skal ligne en søjle så den blender ind med resten af dine søjler - og så skal bagvæggen være sort korrekt?
Lige til din information, så kan en sort blank baggrund meget hurtigt komme til, at virke lidt som et spejl - dvs. at dine koraller og søjler vil du kunne ses på bagvæggen.

KORALREV PÅ ISTEDGADE
- T.
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2605 Brøndby
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Brøndbyvester
OK, det var også kun hvis du ikke var opmærksom på det - glæder mig til, at se det endelige resultat, indtil videre ser det jo rigtig godt ud.kenneth olsen skrev:Det har vi også på vores nuværende akvarie,( sort blank baggrund) og det gør bestemt ikke noget...T. skrev:kenneth olsen skrev:Yeps.. lige præsis....Bingocaller skrev:Planen er at overløbet skal ligne en søjle så den blender ind med resten af dine søjler - og så skal bagvæggen være sort korrekt?
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Hej Kenneth,Birkefeldt skrev:Først vil jeg bare sige at jeg er vild med jeres akvarie + planer. Det kan ikke undgå at blive godtkenneth olsen skrev:Bingocaller skrev:Lækkert!
Men kalk alger får på INGEN måde lov til at brede sig ud på bagvæggen.![]()
![]()
![]()
Mht at rengøre bagglasset, så er en af udfordringerne nok endnu mere at komme til det hele og undgå at brække koraller i stykker under operationen. Især hvis I skal have koraller på bagsiden af søjlerne. Men det ser til gengæld vildt godt ud når det er holdt.![]()
Mvh Kenneth
Tak for kompliment.
Ja du har ret.. når korallerne kommer til at vokse ind mod bagruden bliver det lidt mere besværligt og man skal passe lidt på. Tænkte lidt på om man skulle placere nogle mere langsomt voksende koraller på bagsiden og ikke dem der bliver hurtigt grenet... Så kan man måske holde dem lidt bedre i skak i forhold til at rengøre bagvæggen.
KORALREV PÅ ISTEDGADE
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Tak skal du have DennisDennis skrev:Ser bare rigtig fedt ud

KORALREV PÅ ISTEDGADE
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Hvis det forhåbentlig går som det skal, at korallerne kommer i god vækst og det hele spiller så vil du om 2 år aldrig kunne komme til at gøre din baggrund ren!!!
f.eks. havde jeg en Montipora der var 45x45cm og ved at Niels har en Acropora formosa der er ca 40x55cm!!

Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Ja for dælen.... Hvis det er det tempo... Så kan jeg godt se jeg skal være flittig med saksen!peder skrev:Hvis det forhåbentlig går som det skal, at korallerne kommer i god vækst og det hele spiller så vil du om 2 år aldrig kunne komme til at gøre din baggrund ren!!!f.eks. havde jeg en Montipora der var 45x45cm og ved at Niels har en Acropora formosa der er ca 40x55cm!!

KORALREV PÅ ISTEDGADE
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Så er der arbejdet lidt mere på aquascaping her i dag...Her er der et par billeder af processen indtil nu... men der manger stadig MEGET endnu og en masse små detaljer der skal laves... men det begynder at tage form.
Har brugt min tidligere illustration jeg har lavet som udgangspunkt for arbejdet.
Den lille søjle i højre side er jeg en smule i tvivl om den er for stor.. i forhold til første tanker...
Der ud over skal der nok tilføjes 2-3 helt små mini øer foran et par af søjlerne til lidt zoa etc. (Zen have effekt)
Har brugt min tidligere illustration jeg har lavet som udgangspunkt for arbejdet.
Den lille søjle i højre side er jeg en smule i tvivl om den er for stor.. i forhold til første tanker...
Der ud over skal der nok tilføjes 2-3 helt små mini øer foran et par af søjlerne til lidt zoa etc. (Zen have effekt)
Senest rettet af kenneth olsen lør 27. okt 2012 14:09, rettet i alt 1 gang.
KORALREV PÅ ISTEDGADE
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 17
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Valby
Re: Koralrev på Istedgade - Aquascaping step 2 (d. 27 Okt)
Det kommer til at se rigtig godt ud......
En gang saltvand, altid saltvand ......