Sulten bobbel?
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Sulten bobbel?
Hej
Jeg har denne bobbel koral stående som har set meget sulten ud (se billede) de sidste par måneder.
Har prøvet at fodre med rejer og granulat. Men foderet falder af igen.. WHAT TO DO?
mvh
ryom
Jeg har denne bobbel koral stående som har set meget sulten ud (se billede) de sidste par måneder.
Har prøvet at fodre med rejer og granulat. Men foderet falder af igen.. WHAT TO DO?
mvh
ryom
- Vedhæftede filer
-
- bobbel.jpg (69.42 KiB) Vist 1143 gange
- joekill
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1994
- Geografisk sted: 4600
Re: Sulten bobbel?
Småt er godt, prøv artemia, små mysis, evt. reefpearls.... Nemmest fra en pipette.
Men det er ikke strengt nødvendigt at fodre den!

- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
joekill skrev:Småt er godt, prøv artemia, små mysis, evt. reefpearls.... Nemmest fra en pipette.
Heller ikke selvom den står som på Billedet altid? Her også prøvt reefpearls en enkel gang. Godt nok dem til SPS
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Min står altid sådan - det er fordi den fisker - fodre aldrig mi. Og den står super flot
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Ok - så får den lov til at stå sådan. Ville bare være ked af hvis den sulter. Det første 1,5 år jeg havde den, stod den ikke sådan. Men var helt oppustet og "boblet"..Bingocaller skrev:Min står altid sådan - det er fordi den fisker - fodre aldrig mi. Og den står super flot
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Jeg har præcis samme erfaring med mine bobler - de er efterhånden nogle år gamle og jeg synes de skrumper lidt i vævsmængden og har prøvet at fodre dem. Men samme resultat som dig - det glider af på dem.
Borneman anbefaler fodring kraftigt i sin bog men skriver ikke noget om hvordan.
Men de kan leve maaange år uden targetfodring - men jeg frygter lidt at de kommer til at mangle noget på sigt.
Borneman anbefaler fodring kraftigt i sin bog men skriver ikke noget om hvordan.
Men de kan leve maaange år uden targetfodring - men jeg frygter lidt at de kommer til at mangle noget på sigt.
SPS : Stability provides succes
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
For end del år siden fik jeg en mini bobbel koral, der varkun noget der ligner 2-3 bobler på den. Uden nogen form for aktiv fodring fra min side, voksede den til mindst den 10 dobbeltestørrelse. Men den store boblekoral jeg havde voksede også men slet ikke i samme tempo.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
manden førte konceptet helt ud og var tilhænger af DSB jeg mener han havde 5 akvarie sat sammen alle af dem havde DSB med forskellig omrøring og var hver i sig forskellig habitat enda sumpen var fyldt over stregen med LSnielsk skrev: Borneman anbefaler fodring kraftigt i sin bog men skriver ikke noget om hvordan.
han havde et søgræs akvarie der var tilsat en surge device inden det var der et stort refugium hvoraf inholdet blev slynget ud i displayet.
http://www.dtplankton.com/articles/sandbeds.html
http://www.reefcentral.com/forums/showt ... did=176530