moonlight uden heatsink?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
Re: moonlight uden heatsink?
jeg ved ik om det kan bruges uden, men hvorfor køber du ik blot en led strip ?
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2011
hvor køber man en der er god, uden at koste alverden. de skal også kunne bruges uden heatsink?
- JaizEdelmann
- Naso kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4171 Glumsø
- Saltvand siden?: 2011
Gå ind på dealextreme og køb det gratis forsendelse det pisse billig derinde kan dog godt tåge en unges tid før det kommer
Reef Room - 430l Display / 250l. Sump
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=45888
Skimz IBox 20 Nano
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=55727
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=45888
Skimz IBox 20 Nano
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=55727
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3520 Farum
- Saltvand siden?: 2010
det sæt du har link til skal ikke bruge heatsink da det er et færdiglavet kit det kan sågar skrues direkte op under et overskab hvis man skulle ønske det.
sådanne færdiglavet kit og strips skal meget sjældent bruge heatsink du skal så bare være opmærksom på at disse færdiglavede sæt skyder meget af deres varme nedad så skal du have meget lys på på den måde kan du få varmeproblemer men med en watt ville jeg ikke være bange om jeg så skulle have det på et 20 liters da det er meget begrænset hvad 1 watt kan udlede af varme på den måde.
sådanne færdiglavet kit og strips skal meget sjældent bruge heatsink du skal så bare være opmærksom på at disse færdiglavede sæt skyder meget af deres varme nedad så skal du have meget lys på på den måde kan du få varmeproblemer men med en watt ville jeg ikke være bange om jeg så skulle have det på et 20 liters da det er meget begrænset hvad 1 watt kan udlede af varme på den måde.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Til del enig med Stace. Det er SMD dioder der er i det sæt, og de kræver ingen køleprofiler.
Det jeg så er uenig med ham i er at SMD dioder ikke er kraftige nok til at man kan bruge dem til almindeligt lys over akvariet.
Det jeg så er uenig med ham i er at SMD dioder ikke er kraftige nok til at man kan bruge dem til almindeligt lys over akvariet.
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3520 Farum
- Saltvand siden?: 2010
Carsten jeg tror du har misforstået mig en smule jeg snakkede kun ud fra moonlight ikke normal daylight belysning for der vil jeg give dig 100 procent ret at der er disse dioder ikke nær kraftige nok men jeg har nok ikke gjort mig klar nok i min udmelding om hvad jeg mente men på denne anden side var jeg også kun lige stået op.
Jeg ville aldrig råde nogen til at bruge den slags dioder til almindeligt daylight oplysning i et saltvandsakvarium da de lys værdier de har ikke stemmer overens med det man har behov for.
Jeg ville aldrig råde nogen til at bruge den slags dioder til almindeligt daylight oplysning i et saltvandsakvarium da de lys værdier de har ikke stemmer overens med det man har behov for.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jamen så er vi jo helt eninge!!