Hej Alle Svf'ere
Jeg har problemer med red turf alger og har søgt rundt på nettet og der er flere mulige løsninger på forskellige dyr der kan tage, nogle steder er det en gul kirug andre steder er det mexican turbo snegle (den går igen flere steder) ellers er det hallowen hermits der vinder eller bare rødbenet ermit.
er der nogle der har prøvet af have det og hvad har virket for jer.
er der nogle der har set nogle af disse dyr i butikkerne for så vil jeg prøve mig lidt frem
hilsen
Dennis
Red turf alger
-
- Rev haj
- Reactions: 2
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Re: Red turf alger
hejsa,jeg kan ikke hjælpe dig andet end at du selv må til at plukke og suge ud det du kan,din balje er for lille til mange af de græssere du nævner og eremitter er ikke engang herbivore(den med sneglene)
det kan dog ligge noe data derude som er releveant,men vi kender ikke til rød algen andet end at det er en rød makroalge mange af dem har kemisk forsvar(fordi de vokser langsomt invisterer de i den gift) der kun virker imod specifikke dyr osv.og hvis for eksempel en søhare skulle gå på dem er det svært for en fohandler/akvarist/os at finde frem til præcis den type
held og lykke
det kan dog ligge noe data derude som er releveant,men vi kender ikke til rød algen andet end at det er en rød makroalge mange af dem har kemisk forsvar(fordi de vokser langsomt invisterer de i den gift) der kun virker imod specifikke dyr osv.og hvis for eksempel en søhare skulle gå på dem er det svært for en fohandler/akvarist/os at finde frem til præcis den type
held og lykke
- den_
- Rev haj
- Reactions: 0
- 13
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2012
Hej tak for indputtet, det skulle være svært at fjerne manuelt og har prøvet, men vil prøve igen samt at jeg må på jagt efter nogle mexicanske turboer
-
- Rev haj
- Reactions: 2
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
vel,mexikanske turbo snegle er tempererede og vil dø på kort tid,indonesiske trochus kan være bedre eller enda bedre de opdrættede men mig bekendt går de kun på diatomeer og korte grønne trådalger.
http://littlersworks.net/reprints/Littler1983e.pdf
http://littlersworks.net/reprints/Littler1983e.pdf
- den_
- Rev haj
- Reactions: 0
- 13
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2012
Hej ole
Tak for info'en, jeg vil se om jeg ikke kan finde nogle indonesiske trochus og se om de kunne finde på at hoppe på dem
Tak for info'en, jeg vil se om jeg ikke kan finde nogle indonesiske trochus og se om de kunne finde på at hoppe på dem