Problemer med skummer beast 400

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Eciton
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Balle djursland

Problemer med skummer beast 400

Indlæg af Eciton »

Jeg er ved at have samlet alt hvad jeg skal bruge for at få det hele i gang men tester lige tingene af før jeg skal have købt sten. Alt fungere som det skal, men jeg forstår mig ikke helt på skummeren, er det ikke meningen at den skal give mikro små bobler så vandet inde i skummeren nærmst bliver hvidt. For jeg kan kun få den til at give nogle lidt store bobler. Bemærk jeg har kun testet i ferskvand hvis altså det gør en forskel. Håber der er nogle der kan give mig nogle råd. Evt et billede af hvordan boblerne i en skimmer beast skal se ud.

Mvh Lars :(
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Det er blot fordi, det er ferskvand. Overfladespændingen er ikke stor nok. Når først der er salt i, skal det skam nok virke igen.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Eciton
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
19

Indlæg af Eciton »

Tusinde tak for det jeg var bange for at den ikke virkede jeg prøvede ellers at korte slangerne op og sætte en svamp i indsugningen til luft men det hjalp ikke men det har jo så sin forklaring tusind tak for det. Mads du har en ocean runner som retur pumpe det har jeg også købt jeg syntes bare den larmer lidt, holder den op med det eller skal jeg lave noget isolation til den.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Det er skam en standard "fejl" inde for hobbyen ;)

Synes ikke min larmer, men det er jo, hvad man er vant til. Kan dog ikke huske, at den larmede mere i starten, så det er da muligt at du bør lydisolere, hvis du synes den larmer for meget. Ellers vent 14 dage, så burde den i hvert fald være indkørt.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Eciton
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
19

Indlæg af Eciton »

Ja det er standard og det er en kamp at få udstyret til at tie stille. Nå men jeg vil tilbage og pusle med det så alt er 100 % iorden inden det skal startes med salt og sten, for når det først er i bliver det unægteligt lidt sværer at ændre på tingen. tak for svarene og foresten i rigtigt flot 250 liters akvarie du har. mvh lars
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"