Martin, det der rør med alle hullerne i som returpumpen er tilsluttet, det kan drejes. Prøv at dreje hullerne så meget opad, at der kommer en bølge på overfladen.
En anden modifikation du evt,. kan gøre, er at tage røret af og gøre hullerne lidt større (drej en kniv rundt i hullerne). Returpumpen kan nemlig trække MEGET mere vand igennem så. Tror også man får et ekstra plus ud af det, med en øget
skummer performance.
En andene ting jeg gjorde var at sætte et stykke acryl lodret bag overløbskammen som jeg kunne justere i højden. Dette for at skabe lidt forskel i vandhøjden så der kom ca 1 cm fald ned i sumpen (husk lige
skummer også skal sænkes 1 cm så).
Det eneste alternativ jeg kune finde til det var, at køre med så lav vandhøjde i akvariet, at vandoverfladen blev synlig (virkelig grimt).
Acrylen jeg havde bag kammen havde jeg i øvrigt samtidig bukket 90 gr. og skåret til så der var et vandret stykke på ca. 12 x 12 cm som dækkede hele sektionen. Jeg borede så en masse huller i det vandrette stykke, som vandet kunne løbe ned igennem. Oven på det lagde jeg så en nylon strømpe med RowaPhos fordelt ud over hele pladen i et tyndt lag. På den måde fik jeg næsten ligeså god gennemstrømning af alt RowaPhos mediet som i en reaktor