Fiskehvisker?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Fiskehvisker?

Indlæg af PoulD »

Jeg har brug for en dyrepsykolog. eller en biolog der har studeret etologi. eller måske bare en der ved en smule mere om årsagerne til saltvandsfisk forunderlige adfærd end jeg selv.

Min fløjlsklovn har indenfor de sidste par dage fået en underlig mani. Med mellemrum stiller den sig lodret i vandet med halefinnen lige over bundlaget, og så pisker den eller løs med halen indtil man intet som helst kan se i baljen. Det resulterer hver gang i et kæmpe krater. I midten af krateret er der den nydeligste BB, men det er så også det eneste sted i hele akvariet der ikke er dynget til i sand.

Den har altid været en bølle men sådanne skarnsstreger har den aldrig lavet tidligere. Hvorfor f..... begynder den pludselig på det? Keder den sig?

Situationen er i al fald uholdbar. Skal jeg bruge pisk eller gulerod for at få den til at holde op med de uvornheder? Eller skal jeg have fat i en fiskehvisker? Hvad gør jeg?
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Fiskehvisker?

Indlæg af Ryom »

Er det samme sted hver gang? Fordi så kunne du jo evt lægge en sten på stedet
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af PoulD »

Ryom skrev:Er det samme sted hver gang? Fordi så kunne du jo evt lægge en sten på stedet
Godt tænkt, men deter desværre ikke samme sted
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiskivandglas
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
13
Postnummer: 2730 Herlev
Saltvand siden?: 1996

Indlæg af Fiskivandglas »

Kunne muligheden evt. være at den er brunstig og gerne vil lægge æg (også selvom den ikke har en mage)? :-)

Alternativt, leder den måske efter supplement til sin føde i form af organismer i sandet.. ;-)
216 liters kube m. 45 liter sump.
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Fiskivandglas skrev:Kunne muligheden evt. være at den er brunstig og gerne vil lægge æg (også selvom den ikke har en mage)? :-)

Alternativt, leder den måske efter supplement til sin føde i form af organismer i sandet.. ;-)
Mit klovnpar holder konstant området rundt om deres Goniopora totalt rent for sand etc - og de bruger halen til at *feje* med :K

tror bare du skal glæde dig over at den har det dejligt - det er jo dens hjem - ergo har den lov til at ommøblere lejligheden :T
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
13
Postnummer: 3330 Gørløse
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af ChristianJS »

Det lyder som normal "redebyggeradfærd", på trods af at du kun har en...
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

ChristianJS skrev:Det lyder som normal "redebyggeradfærd", på trods af at du kun har en...
Præcis på samme måde som en ungkarl skifter sengetøj inden han skal i byen - hvis han nu sku blive 'heldig' :T
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Moente »

pederrevnørd skrev:
ChristianJS skrev:Det lyder som normal "redebyggeradfærd", på trods af at du kun har en...
Præcis på samme måde som en ungkarl skifter sengetøj inden han skal i byen - hvis han nu sku blive 'heldig' :T
Haha, har jeg da aldrig haft brug for. Hvis pigerne vælger at gå med mig hjem, ved de sgu, hvad de går ind til! Så er der ingen overraskelser når man først kommer hjem.
Mvh Tobias
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af PoulD »

Tak for svarene allesammen. Ud fra svarene kan der jo næsten ikke være tvivl om at damen er skruk.
Nå, jeg må vel lære at leve med det så. Er dog lidt i tvivl, kan mine Tridacna tåle at blive fyldt op med sand igen og igen? (de kan tilsyneladende selv fjerne det - omend de ikke gør det med det samme)
Går næsten ud fra de der vilde vibrationer i æggestokkene hurtigt kan blive ændret til uhyggelig blodtørst hvis jeg benytter lejligheden til at forsøge at dumpe en lille han i baljen?

Peder, mener du ikke: Præcis på samme måde som en ungmø skifter sengetøj inden hun skal i byen - hvis hun nu sku blive 'heldig'

Hvis man ser bort fra den konkrete situation kan det selvfølgelig være hip som hap hvem der går med hvem hjem. Kender du forresten verdens korteste tragt: Sig mig trunte, ka' du li' hummer? . . . . Nå, det kan du. Skal det være dit eller mit hummer?

Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

Tænke...en måde at stoppe sandets flytteiver....

Hvis du vil fjerne lysten fra din lille klovn, så var det måske en ide at sidde nøgen foran baljen et par aftener - det burde fjerne enhver lyst - oz fra en klovn :T

God aften min ven, elsker dine sprøde indlæg

Mvh
Peder
Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
13

Indlæg af ChristianJS »

Sidder I andre ikke nøgne foran jeres akvarier???
Det troede jeg alle gjorde?
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

ChristianJS skrev:Sidder I andre ikke nøgne foran jeres akvarier???
Det troede jeg alle gjorde?
Haha forklarer da vores alger :K :K :K
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af PoulD »

Hahaha :K :K :K

I aner ikke engang hvor morsomt det i virkeligheden er. Er du synsk Peder eller hvad?

Når jeg kommer hjem fra erbejde hopper jeg ofte lige i et par mere komfortable bukser. Det ville jeg også gøre i dag, men lige da jeg havde smidt bukserne fik jeg øje på et lille fragment der var faldet ned på en anden koral. Det måtte selvfølgelig op med det samme, og da min balje er lidt dyb bliver skjorteærmet vådt, så jeg smider skjorten også. Bagefter sætter jeg mig så lige på trappestien og kigger lidt på baljen. I det samme kommer fruen så ind ad døren, kigger mærkeligt på mig og spørger, hvad har du gang i?

Jeg sad bare der og lignede et får. Hvad fanden kan man sige, uden at grave sin egen grav endnu dybere.

Var det så træls? Nok ikke helt.

Træls det er når man sidder og malker sin ko og koen så begynder at sparke med benet.
Så rejser man sig op og binder benet fast til en stolpe.
Så sætter man sig ned og malker videre, men så begynder koen at sparke med det andet ben.
Man rejser sig op og binder det andet ben fast til en stolpe.
Så sætter man sig ned og malker videre, men så begynder koen at vifte med halen.
Så rejser man sig op og binder halen fast på ryggen af koen.
Så sætter man sig ned og malker videre, men i det samme skal man tisse.
Så rejser man sig op, går om bag ved koen og begynder at hive bukserne ned.
I det samme kommer konen og nabo-konen, der har været til kaffe, ind . . . . .

Se det er TRÆLS

Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

PoulD skrev:Hahaha :K :K :K

I aner ikke engang hvor morsomt det i virkeligheden er. Er du synsk Peder eller hvad?

Var det så træls? Nok ikke helt.

Træls det er når man sidder og malker sin ko og koen så begynder at sparke med benet.
Så rejser man sig op og binder benet fast til en stolpe.
Så sætter man sig ned og malker videre, men så begynder koen at sparke med det andet ben.
Man rejser sig op og binder det andet ben fast til en stolpe.
Så sætter man sig ned og malker videre, men så begynder koen at vifte med halen.
Så rejser man sig op og binder halen fast på ryggen af koen.
Så sætter man sig ned og malker videre, men i det samme skal man tisse.
Så rejser man sig op, går om bag ved koen og begynder at hive bukserne ned.
I det samme kommer konen og nabo-konen, der har været til kaffe, ind . . . . .

Se det er TRÆLS
Er du synsk Poul,
Hvorfra vidste du hvad jeg laver med naboens ko ? :lipssealed:
Folk kan snakke, men jeg er sgu ligeglad - koen er pæn synes jeg - og jeg bor jo lidt ude på landet :K
Brugeravatar
permadsen12
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 2740 Skovlunde

Indlæg af permadsen12 »

Ha ha PoulD. Jeg tror aldrig vi har mødtes, men for et stykke tid siden var jeg ude hos et ganske ungt par her fra forum for at købe en koral. Jeg nævnte et indlæg her fra forum, og de udbrød i kor - nåååå PoulD, samtidig med de grinte. Spøjst tænkte jeg, han er nok en sjov fætter.

PoulD - jeg kan li din humor.

:)
med venlig hilsen

per madsen

salt fordi ikke alt behøver være surt
Brugeravatar
ChristianJS
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
13

Indlæg af ChristianJS »

Min kone er holdt op med at bede om forklaringer på hvorfor jeg sidder nøgen foran akvariet, men svigermor kommer ikke så tit mere!
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af nbd »

Mine fløjlsklovne gør det samme - det var derfor Peters1 ville af med dem til billige penge.

Klovnenes adfærd bekymrer mig ikke, bare man ikke holder Fungia som dårligt tåler at blive dækket. Akvaristers mere eller mindre afklædte adfærd foran baljen lyder der imod bekymrende... :T
Brugeravatar
permadsen12
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 2740 Skovlunde

Indlæg af permadsen12 »

ChristianJS skrev:Min kone er holdt op med at bede om forklaringer på hvorfor jeg sidder nøgen foran akvariet, men svigermor kommer ikke så tit mere!
Hmm - tror jeg tager en chance her og springer ud i det :sneaky2:

:)
med venlig hilsen

per madsen

salt fordi ikke alt behøver være surt
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af PoulD »

Kan være det slet ikke er dyrepsykolog der er brug for her, men bare en ganske almindelig psykolog - eller måske snarere en sexolog. Kunne være jeg selv skulle tage en snak med hende der Ørting damen. Christian bor jo under 20 km fra Carl Mar så han kunne jo smutte derover sammen med Peder og koen og få lidt gruppe terapi (tror faktisk Carl Mar giver pænt store rabatter til førtidspensionister og sygedagpenge modtagere).

Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

Lyder da godt Poul, hvad med koen ?

Er det fuld pris eller ?
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 6760 Ribe

Indlæg af Petercw »

Hehe her var vidst mere end et enkelt billigt grin, god humor :K

Vi har sgu masser af køer her i jylland og det halve af svigerfamilien, de er sgu også landmænd hehe :wink:

Hvad angår fisken, så ville jeg da ønske at mit "klovne par" var ligeså underholdene :f2:
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Indlæg af Chrissy62 »

Åhh, hvor er jeg godt underholdt, og så en fredag aften.. :beer:

Jeg tror jeg ville anskaffe mig en lille fræk tyr, eller skulle jeg sige han, til din meget frivole hunklovn. Et eller andet sted, har jeg altså lidt ondt af den, Ved selv, hvordan det er, når hormonerne kører rundt, og man bliver tyk bag ørerne. :T
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14

Indlæg af pederrevnørd »

:HA :HA :HA
Chrissy62 skrev:Åhh, hvor er jeg godt underholdt, og så en fredag aften.. :beer:

Jeg tror jeg ville anskaffe mig en lille fræk tyr, eller skulle jeg sige han, til din meget frivole hunklovn. Et eller andet sted, har jeg altså lidt ondt af den, Ved selv, hvordan det er, når hormonerne kører rundt, og man bliver tyk bag ørerne. :T
:HA :HA :HA nu får du nok flere tilmeldinger til næste fragmentmøde - eller er det blot kaldenavnet for en "svingom" :wink: :K
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Indlæg af Chrissy62 »

Hihi - jamen det satser jeg da også på. Vil sørme håbe at alle hanhundene fra sydsjælland og omegn læser denne tråd til ende... :K

Men jeg troede slet ikke, at du kunne se vores gruppe, da der er langt fra Sydsjælland til Gilleleje. :T
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"