It was 4 weeks ago when Korallenzucht moved the facility for their coral holding tanks. Yesterday we had the chance for a visit and we took some pictures. The whole system hold about 3200 gallons. It is just one tank so there are not overflows etc. The system is U-shaped with the size of 98 x 3,28 x 1,32 foot. The tank was flooded with freshwater (RO) about 4 weeks ago. After the temperature was up salt was added (Best Premium). Two weeks later fresh live rock was brought in and another two days later the sandbed. Everything was completely new and fresh. First corals moved 2 weeks after bringing in the live rock. Several imports where done since than and all corals are in perfect condition. At the moment there are about 1000 corals in stock which is about ½ of the whole possible quantity. Current is done by 30 Tunze Turbelle Stream which are controlled by a Tunze Multi Controller. Here are some impressions, enjoy !
Picture of some of the lighting fixtures. Different bulbs are running for testing:
Custom made Grotech CaCO2 reactor:
2 custom made Bubble King skimmers:
Sump with 3 custom made ZeoVit Reactors, CaCO2 reactor. RD Return pumps & Dosing pump for ZeoStart2:
3 ZeoVit reactors, one is running activated carbon on the top:
Some pictures of the length view of each side:
Several Bubble King skimmers:
Corals and some fish:
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Jeg er der nede en gang imelllem, og det er bestemt et fedt system med rigtig meget cirkulation og rigtig meget lys. Og så er det ikke mindst nogle enormt fede koraller han har. Dog er det også en lang tur, og ham der har butikken, er en klovn.
Peters1 skrev:Det ser virkelig lækkert ud!!! Hvad er priserne?? Nogen der kender?
De fleste acropora koster 60-65 euro. Dog er der mange af dem, han ikke vil sælge fordi det er hans venners, families ell. lign. og så kan man være heldig at få dem til 400 euro pr. stk. istedet
Men ingen tvivl om, det er enormt lækre koraller og bedst af alt, så holde de farverne, hvis ikke de endda bliver endnu flottere.
Okay.. tak for info.. Det var da heller ikke så galt som jeg lige troede det ville være, men så skal man selvfølgelig også ligge turen oven i hatten... Hvor ligger det egentlig?
Peters1 skrev:Okay.. tak for info.. Det var da heller ikke så galt som jeg lige troede det ville være, men så skal man selvfølgelig også ligge turen oven i hatten... Hvor ligger det egentlig?
Coburg. Ligger ca. 650 km. nede i tyskland hvor de sidste 150 km. er landevej. De gange jeg har været der, har det alt i alt fra København taget 26 timer. Deraf ca. 2 timer i butikken, ca. 45 minutter pause, ca. 45 minutter færge overfart og ca. 22 timer køretur.
måske at fyren kan jonglere og falde på rumpen til aplaus! eller også at han ikke er for smart at høre på... Har hørt at han skulle være lidt af en hestehandler=plattenslager!
Jeg mener, at han er en klovn, når han ringer til mig, og fortæller, der er kommet grønne Plerogyra, som han ved jeg er ude efter, hvorefter jeg bruger 24 timer i en bil og 1000 kr. på benzin for at finde ud af, det ikke er plerogyra han har fået hjem, men physogyra!!! Til dette vælger han at svare: "Jeg kalder alle bobbelkoraller for Plerogyra".