Bedste led???

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2012

Re: Bedste led???

Indlæg af Petercw »

Hvad mener i om Silent Storm?

Prøv at tjek de tre modeller her og sig mig, hvad i synes: http://www.ultra-led.dk/silent-storm/si ... tvand.html
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Indlæg af bima »

Petercw skrev:Hvad mener i om Silent Storm?

Prøv at tjek de tre modeller her og sig mig, hvad i synes: http://www.ultra-led.dk/silent-storm/si ... tvand.html
Jeg tror at jeg ville komme til at mangle muligheden,
for at kunne justere styrke og kelvin på disse
lamper.Det kunne være skønt at se dem irl.

Men ellers ser de spændende ud.
Jeg ved også der er et par stykker på forum
der har dem.
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Petercw »

Jeg er helt enig med dig.

Jeg nævner dem fordi de er så billige, som de nu er og alligevel lader til at være af kvalitet.

Det kunne være fedt at høre fra nogen, som har prøvet dem eller set dem i virkeligheden :)
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
Tom
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
15
Postnummer: 8961 Allingåbro
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af Tom »

Bruger maxspect ikke de gamle serier af dioder, med knap så store par målinger således at prisen kan holdes nede ?
Mvh. Tom
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af Birkefeldt »

Jeg mener at "Dyhr" har en tråd om hans hjørneakvarie. Han bruger Silent-storm.

Mvh
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Petercw skrev:Jeg er helt enig med dig.

Jeg nævner dem fordi de er så billige, som de nu er og alligevel lader til at være af kvalitet.

Det kunne være fedt at høre fra nogen, som har prøvet dem eller set dem i virkeligheden :)
Jig købte først 2 stk 60cm moduler af disse,og senere en på 90 cm,og er godt fornøyd med vekst over mine fragmentakvareier i mit akvarierom.
Dyrker SPS og lit LPS under dette lyset.
De to første valgte jig (valgfritt!) å få de bestykket med 75% hvide leds og 25% blå monteret i,og den siste på 90 cm lengde som standard med 50/50% hvide /blå leds i,da vis en skal bestille efter egen smag,må disse forventes leveringstid på da de bliver montert ferdig fra tilvirker.
Jig var mest opptatt av vekst i mine fragmentbaljer derfor valg af 75/25 kombinasjon,men ser det ikke er såå stor forskeld lysmessigt på disse og den standard jig købte i etterkant farvemassigt. :wink:
(standard har han Alex inde)
De er udstyrt med linser,men disse kan pilles af for bedre spredning,men da mister en en del nedover i vannmassene,så hos mig er linser beholdet på.

De er enkelt utrustet(en kanal for hvite og en kanal for bøå led,men ved hjelp av to billige timere en får købt alle steder,kan en selvsagt slå kanalene på/av uafhengigt,men her hos mig bruker jig en enkelt timer,og alt slår sig på samtidigt.
De er vifteløs og lydløs,og pga, den store overflate med heatzink,ser jig ikke behov for vifter på de heller,da de knapt blir lune her hos mig.
De er om muligt ikke de mest "fanzy" med tanke på justeringer,men for mig var poenget en billig lampe som virker over tid og ikke koster mer enn nødvendigt til mine fragmentbaljer,og det lever de opp til :GO
Brugeravatar
bima
Reactions:
14

Indlæg af bima »

Knut-Arne Berg skrev:
Petercw skrev:Jeg er helt enig med dig.

Jig købte først 2 stk 60cm moduler af disse,og senere en på 90 cm,og er godt fornøyd med vekst over mine fragmentakvareier i mit akvarierom.
Dyrker SPS og lit LPS under dette lyset.
De to første valgte jig (valgfritt!) å få de bestykket med 75% hvide leds og 25% blå monteret i,og den siste på 90 cm lengde som standard med 50/50% hvide /blå leds i,da vis en skal bestille efter egen smag,må disse forventes leveringstid på da de bliver montert ferdig fra tilvirker.
Jig var mest opptatt av vekst i mine fragmentbaljer derfor valg af 75/25 kombinasjon,men ser det ikke er såå stor forskeld lysmessigt på disse og den standard jig købte i etterkant farvemassigt. :wink:
(standard har han Alex inde)
De er udstyrt med linser,men disse kan pilles af for bedre spredning,men da mister en en del nedover i vannmassene,så hos mig er linser beholdet på.

De er enkelt utrustet(en kanal for hvite og en kanal for bøå led,men ved hjelp av to billige timere en får købt alle steder,kan en selvsagt slå kanalene på/av uafhengigt,men her hos mig bruker jig en enkelt timer,og alt slår sig på samtidigt.
De er vifteløs og lydløs,og pga, den store overflate med heatzink,ser jig ikke behov for vifter på de heller,da de knapt blir lune her hos mig.
De er om muligt ikke de mest "fanzy" med tanke på justeringer,men for mig var poenget en billig lampe som virker over tid og ikke koster mer enn nødvendigt til mine fragmentbaljer,og det lever de opp til :GO
Super dejligt med inputs.
Og også skønt at du er tilfreds med dit valg/køb
af belysning.

Jeg ved godt at "man får hvad man betaler for"
Det er også derfor jeg er meget i tvivl om hvad
man evt skulle vælge
Mvh Henning Schneider

Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Vil ikke absolut være enig med utagnet att en får det en betaler for,med begrunnelse..

Led generelt er under kontinuerlig utvikkling, konkuransen er stor merker seg imellom,og stadigt nye modeller dukker opp på markedet.
Skal en "sitte på sin stol" og "vente" på att led skal bli "billigere", skal en vente lenge,etter MIN vurdering.
Med det mener jig att de aller "hotteste" modeller,med de nyeste led/finesser,vil koste skjorten og mer til i overskuelig fremtid,og tilvirkere hvet å tage sig betalt for sine "state og art" modeller..
Det bliver ALLTID nogen som er mer oppgraderet enn forige modell,og slik vil det fortsette hele tiden,så skal man hele tiden have det "beste" på markedet,må en oppgradere både sit lys og pengepung regelmessigt hele tiden :sneaky2:
Er ikke såå mange år siden ett 50 tommers plasma tv kostet 50000 her i Norge,og i dag får du slike for under 5000(en tiendedel!),men fremdeles koster de nyeste modeller 50 tommere en god del penge,og om to-tre år,synker disse i pris,da det er kommet noget som er enda bedre om du skønner hva jig skriver på halvt Norsk/halvt Danskt,men poenget kan sammenlignes til lamper om du skønner.
En dag må en sige "stopp!",og købe det pengepungen/økonomier tillater, og troer nok att pr.dags dato får du godt lys uansett om du velger en af de bedre af dagens modeller.
VISS!!.. en kan klare sig uten alle tekniske ekstra finesser,og kun går etter diodenes kvalitet pr. d. dato de er bestykket med,så sparer en mange penge.
Troer du skal legge vekt på att det finnes ett service apperat i dit nærområde på lampen du velger som beskrevet her tidligere,og gå for ett annerkent merke,andre har lidt erfaring med.
Du skal huske på att de aller nyeste modeller,er det heller ingen som har bruker erfaringer med over tid,så det bliver lit "lotto",og en sjangse en må tage.. :wink:
Brugeravatar
bima
Reactions:
14

Indlæg af bima »

Knut-Arne Berg skrev:Vil ikke absolut være enig med utagnet att en får det en betaler for,med begrunnelse..

Led generelt er under kontinuerlig utvikkling, konkuransen er stor merker seg imellom,og stadigt nye modeller dukker opp på markedet.
Skal en "sitte på sin stol" og "vente" på att led skal bli "billigere", skal en vente lenge,etter MIN vurdering.
Med det mener jig att de aller "hotteste" modeller,med de nyeste led/finesser,vil koste skjorten og mer til i overskuelig fremtid,og tilvirkere hvet å tage sig betalt for sine "state og art" modeller..
Det bliver ALLTID nogen som er mer oppgraderet enn forige modell,og slik vil det fortsette hele tiden,så skal man hele tiden have det "beste" på markedet,må en oppgradere både sit lys og pengepung regelmessigt hele tiden :sneaky2:
Er ikke såå mange år siden ett 50 tommers plasma tv kostet 50000 her i Norge,og i dag får du slike for under 5000(en tiendedel!),men fremdeles koster de nyeste modeller 50 tommere en god del penge,og om to-tre år,synker disse i pris,da det er kommet noget som er enda bedre om du skønner hva jig skriver på halvt Norsk/halvt Danskt,men poenget kan sammenlignes til lamper om du skønner.
En dag må en sige "stopp!",og købe det pengepungen/økonomier tillater, og troer nok att pr.dags dato får du godt lys uansett om du velger en af de bedre af dagens modeller.
VISS!!.. en kan klare sig uten alle tekniske ekstra finesser,og kun går etter diodenes kvalitet pr. d. dato de er bestykket med,så sparer en mange penge.
Troer du skal legge vekt på att det finnes ett service apperat i dit nærområde på lampen du velger som beskrevet her tidligere,og gå for ett annerkent merke,andre har lidt erfaring med.
Du skal huske på att de aller nyeste modeller,er det heller ingen som har bruker erfaringer med over tid,så det bliver lit "lotto",og en sjangse en må tage.. :wink:
Du har fuldstændig ret her.
På et tidspunkt er man jo nødt til at tage
springet,og bide i det sure æble.

Nogle gange er jeg vist lidt for meget Nordjyde.
Livrem og seler :beer:
Mvh Henning Schneider

Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Petercw »

Hey,

Det er godt at se en anmeldelse fra en som har prøvet dem :)
Prøv at se videoen her:

Det er præcis de Radion som er nævnt tidligere i tråden. Den 2011 model som han bruger der, den virker jo super lækker! Det at man kan tilslutte dem et lukket armatur (at LED'erne er 100% isoleret fra køle elementerne), det synes jeg bare er for lækkert.

Man kan få EcoTech Marine Radion XR30w til ca. 4.000 kr. Det synes jeg nu ikke engang er så galt igen.

Jeg kan faktisk godt lide at der er røde dioder i dem, så man kan lege lidt med farverne på sine koraler.

Lige præcis den model, eller PRO modellen hvis man har lidt flere penge, kunne være super lækker at have. Specielt når man nemmere kan lege med sit setup, uden at tænke på at man ikke må få dem lukket af, så de ikke kan køles ned uden der kommer vand og salt i kredsløbet.

Det er også en fed bonus, at man kan styre dem trådløst fra sin PC :K
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Birkefeldt »

Petercw skrev:Hey,

Det er godt at se en anmeldelse fra en som har prøvet dem :)
Prøv at se videoen her:

Det er præcis de Radion som er nævnt tidligere i tråden. Den 2011 model som han bruger der, den virker jo super lækker! Det at man kan tilslutte dem et lukket armatur (at LED'erne er 100% isoleret fra køle elementerne), det synes jeg bare er for lækkert.

Man kan få EcoTech Marine Radion XR30w til ca. 4.000 kr. Det synes jeg nu ikke engang er så galt igen.

Jeg kan faktisk godt lide at der er røde dioder i dem, så man kan lege lidt med farverne på sine koraler.

Lige præcis den model, eller PRO modellen hvis man har lidt flere penge, kunne være super lækker at have. Specielt når man nemmere kan lege med sit setup, uden at tænke på at man ikke må få dem lukket af, så de ikke kan køles ned uden der kommer vand og salt i kredsløbet.

Det er også en fed bonus, at man kan styre dem trådløst fra sin PC :K
Jeg tror ikke det er en god ide at sætte dem i et helt lukket armatur, da de skal kunne komme af med varmen. Medmindre der er udluftning i armaturet/lyskassen.

Og 4000,- lyder til at være en pris fra udlandet eller for en brugt. Mener helt bestemt de står til 5500,- alle steder i DK.

Men ellers en super dejlig lampe. Er enig med dig i at det er fedt at man kan justere farven osv. Jeg har to stk over mit akvarie. Dog kræver det (endnu) at man kobler den ene lampe til computer med kabel. Alle andre lamper synkronisere dog trådløst

Hvis jeg skulle ud og købe nye lamper nu, ville jeg dog vente på Pro udgaven. Den har bl.a de nye TIR linser og flere farver dioder, bl.a UV.

Mvh Kenneth
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Petercw »

Så du videoen som jeg havde linket til Kenneth?

Jeg synes at det beskriver meget vel, hvorfor det netop er muligt at have dem i sådan et system :)

Hvad er det for en udgave af lamperne du har?

De havde lavet en model tidligere, som ikke var udrustet med helt samme køling. Kan nu ikke huske hvad modellen hedder præcis.
Men denne her skulle kunne klare det :)

Ja det var vidst en tysk hjemmeside jeg så dem til 4000, men jeg spare gerne 2x1500 kr for at hente dem over grænsen (eller få dem sendt) :GO

Jeg synes at alt herhjemme stiger forfærdeligt i pris, i forhold til resten af EU hvor priserne falder.
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Birkefeldt »

Petercw skrev:Så du videoen som jeg havde linket til Kenneth?

Jeg synes at det beskriver meget vel, hvorfor det netop er muligt at have dem i sådan et system :)

Hvad er det for en udgave af lamperne du har?

De havde lavet en model tidligere, som ikke var udrustet med helt samme køling. Kan nu ikke huske hvad modellen hedder præcis.
Men denne her skulle kunne klare det :)

Ja det var vidst en tysk hjemmeside jeg så dem til 4000, men jeg spare gerne 2x1500 kr for at hente dem over grænsen (eller få dem sendt) :GO

Jeg synes at alt herhjemme stiger forfærdeligt i pris, i forhold til resten af EU hvor priserne falder.
Jeg har set videoen :y Men som lampen er bygget, suger den luft nedefra og blæser ud på siden/oversiden. I videoen har de derfor fri adgang til at blæse den varme luft væk, hvorimod hvis de var i et helt lukket armatur, kunne det måske blive et problem hvis lamperne bare blæser den samme varme luft rundt. Men det er bare en formodning :wink:

Jeg har den alm. udgave der hedder xr30w, som er den eneste model der har været på markedet endnu. xr30w Pro kommer først i den nærmeste fremtid.

mvh kenneth
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Petercw »

Når ja det er selvfølgelig bedst, at den varme luft blæses helt ud af systemet, ligesom den gør på videoen.

Jeg ville ikke bygge det anderledes selv :)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"