Echinometra viridis

Forum hvor du kan se og vise billeder.
Besvar
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Echinometra viridis

Indlæg af Brian »

Latinsk navn - Echinometra viridis
Eventuel dansk handels navn -
Levested - Almindelig på de fleste rev, egentlig lokation ikke kendt
Størrelse - Op til 10 cm
Temperatur - 22 til 28 °C
Foder - Lever af alger på sten, også kalkalger.
Akvarie størrelse - Kræver en stor mængde sten hvorfra den kan optage sin krævede føde, men har ikke nogle egentlige pladskrav.
Pasning - Ankommer som oftest som en hitchhiker med levende sten og er nærmest udelukkende nat aktiv, og ses derfor sjældent. Måske du allerede har en og ikke ved det ;)
Eventuelt - Spiser som sagt gerne kalkalger, hvilket nok ikke er at foretrække for den almene saltvands akvarist, og vælter desuden gerne koraller i sin færd rundt på stenene.
Vedhæftede filer
Echinometra viridis - Der ankom til min balje som hitchhiker på mine levende sten.
Echinometra viridis - Der ankom til min balje som hitchhiker på mine levende sten.
IMG_0273 (Small).JPG (62.98 KiB) Vist 110 gange
IMG_0274 (Small).JPG (75.16 KiB) Vist 110 gange
IMG_0278 (Small).JPG (73.71 KiB) Vist 110 gange
IMG_0283 (Small).JPG (77.52 KiB) Vist 110 gange
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Besvar

Tilbage til "Billeder"