PU-Skum, og våde ls?
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
PU-Skum, og våde ls?
Hej.
Skal starte et system op, hvor jeg først får startet sump, fragment tank, refugier mm. Senere vil jeg tilslutte hovedtanken.
Jeg vil derfor bygge søjlerne til hovedtanken nu (af døde ls), og få dem lagt i blød et sted i systemet så de er kommet godt igang når de kommer i. Men jeg har også tænkt at bygge lidt sten op omkring bagruden, som self. først kan gøres når akvariet står der.
Derfor vil jeg høre om jeg bør holde de sten tørre jeg skal bruge til bagvæg, hvis jeg planlægger at bygge i PU-skum, eller jeg bare kan putte dem i også.
mvh.
pp
Skal starte et system op, hvor jeg først får startet sump, fragment tank, refugier mm. Senere vil jeg tilslutte hovedtanken.
Jeg vil derfor bygge søjlerne til hovedtanken nu (af døde ls), og få dem lagt i blød et sted i systemet så de er kommet godt igang når de kommer i. Men jeg har også tænkt at bygge lidt sten op omkring bagruden, som self. først kan gøres når akvariet står der.
Derfor vil jeg høre om jeg bør holde de sten tørre jeg skal bruge til bagvæg, hvis jeg planlægger at bygge i PU-skum, eller jeg bare kan putte dem i også.
mvh.
pp
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: PU-Skum, og våde ls?
Jeg ville ikke rigtigt satse på at bruge våde sten til det.
Men du kan da lave en lille prøve med et par granitsten fra en mark, og se om det fungerer
Men du kan da lave en lille prøve med et par granitsten fra en mark, og se om det fungerer
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
Jeg prøvede med tørre sten, og det virker ikke! Hele mon baggrund galt af !.. Har limet søjler med våde ls, og set virker fint 

Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Anders Børglum Christensen.
- ChristianJS
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3330 Gørløse
- Saltvand siden?: 2010
Polyurethan- altså PU-lim og skum - hærder ved fugt, så fugtige til våde LS binder det fint på. Det kan derimod ikke binde på tørre/støvede overflader.
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
OK. 
Tak allesammen! Så kan jeg få startet det hele på én gang.
go weekend.

Tak allesammen! Så kan jeg få startet det hele på én gang.
go weekend.
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1987
- Geografisk sted: Auning / Djursland
ChristianJS skrev:Polyurethan- altså PU-lim og skum - hærder ved fugt, så fugtige til våde LS binder det fint på. Det kan derimod ikke binde på tørre/støvede overflader.

der er stor forskel på lim og skum.
lim m. fugtige sten kan man sætte direkte på glas, og man får det ikke bare sådan af igen.
det er lang tid om at gennem tørre hærde op, men fedt at arbejde med.
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
- ChristianJS
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3330 Gørløse
Limen har også den fordel at den ikke giver så meget opdrift som skummet, og så vil jeg tro det er stærkere...
- dyne
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 7400 Herning
- Geografisk sted: Birk(Herning)
pu skum kan godt binde på tøre sten men hærder hurtiger ved at forstøve lidt vand på når man er færdig
jeg lavede en badgrund på mit gamle rsm 130 ret nemt at lave faktisk men giv dig god tid
jeg lavede en badgrund på mit gamle rsm 130 ret nemt at lave faktisk men giv dig god tid
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro