Jeg tror desværre jeg en gang til har mistet en pincet. Jeg fatter simpelthen ikke en meter - af flere årsager.
Da jeg kommer hjem fra arbejde ca. 16:30, er der er ikke det mindste spor af den nogen som helst steder. Har kigget grundigt overalt i baljen i næsten 3 timer nu.
Vist er der da mange revner og sprækker, men nu var det altså en ret stor pincet så de steder den kunnne komme ind, kan jeg også komme til at se ind, på den ene eller anden måde.
Forestiller man sig, at den alligevel skulle ligge død et eller andet sted bag stensætningen kender jeg i al fald den største reje godt nok til at vide, at den ville sidde derinde og smæske i sig. Det gør den ikke. Alle mine 3 rejer er fremme i det fri.
Den var 100% 'fit for fight' i går aftes. Har haft den ca. 1 måned og den har spist både tørfoder og frost hver eneste dag (på nær de første par dage).
Det var den største fisk jeg havde (ca. 50% større end min xanthurum), og den kom super godt ud af det med samtlige andre fisk.
Jeg har ingen anemoner, orme, muræner eller andre grumme rovdyr (bortset fra min måske kødspisende snegl, men den røg i sumpen for et par dage siden)
Vand værdier: NO2 ikke målbar, NO3 = 1, PO4 ikke målbar (Rowa)
Synes det er vildt mystisk. Selvom den måtte være død meget pludselig af uforklarlige årsager, kan 3 rejer vel ikke have fortærret en så stor fisk rub og stub på bare en dag?
Nu følger Mulder og Scully jo næppe med her på SF, men hvad dælen kan der være sket?

Poul