Ny koraller til de 1700 liter
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2980 Kokkedal
- Saltvand siden?: 2010
Ny koraller til de 1700 liter
Så er der enlig lidt nyt at vise frem, og akvariet har kørt i 6 måneder.
Som sagt så har vores akvarie, kørt i godt 6 måneder men fisk og koraler, inde de kom i fik den lov at køre ca. 3 måneder, så vi kunne få en ordentlig indkøre rings periode.
Teknik.
GHL Doseringsmaskine m. 4 kanaler ( Skal 4 mere på )
2 x 6105 Tunze
1 x 6055 Tunze
2 x hydro " et eller andet " 3500 L/h
1 x Tunze waveboks
1 x returpumpe laguna 6000 gammel pumpe men køre som en drøm.
1 x deltech Po4 filter 509 fe " tror jeg nok. "
1 x XXL skummer model Carsten Decoacen.
6 x Maxspect Rezor 160 w 10K
Tilsætning.
Bruger Decoacen`s væsker.
Kh, Ca, Mg, og Kalium
tilstræber at ligge min værdiger sådan her,
Kh 9
Ca 420
Mg 1450 men den ligger altid op ca. 1500 selv om der ikke bliver tilsat noget.
Kalium 410
Po4 så lav som muligt.
No3 2 er først rigtig begyndt at hæve den, nu da den altid har ligget på 0 os mig, men prøver at få den op på 2 med pohl`s exstra.
Info om opbygningen af akvariet.
Selve akvariet er på 1700 liter fordelt på 250x100x68cm bygget ind i vægen så man kan komme til det bagfra, under akvariet er der sat 3 akvarier op på 160 liter til at fungere som sump 1x160 liter med osmosevand til efterfyldning af fordampet vand ca. 8-10 liter i døgnet, så er der en hvor jeg har samlet retur pumpe til akvariet og løftepumpe til skummeren og pumpen til Po4 filter, og så er der en tank på 160 liter med lidt alger, i og bliver brugt som vanskifte tank.
alle 3 tanke er forbundet så skulle strømmen gå så er der masser af plads til vandet der vil ende dernede.
Lyset er monteret i en ramme som kan hæves og sænkes manuelt, skal dog have lavet ophænget til lamperne om, så de ikke hænger i det originale beslag men i samme type profil som rasten af rammen og så får jeg også lige 20 cm mere at lamperne kan hæves hvilket ville være dejligt nå man skal arbejdet i tanken.
Keramik der kommer i 9 søjler i forskællige størelser, plus der kommer keramik på de to bagvæge ind til tekninkrumet.
Så kom det på plads. så skal der bare til at sættes ramme rundt om plus laves rør på tirsdag JUBIIIII
ville lige ligge lidt billeder ind, fra selve dagen hvor det blev løftet. ja måtte jo hen lige og ta 1 cm mere af i højten da jeg hade husket forkert ;O)
Som sagt så har vores akvarie, kørt i godt 6 måneder men fisk og koraler, inde de kom i fik den lov at køre ca. 3 måneder, så vi kunne få en ordentlig indkøre rings periode.
Teknik.
GHL Doseringsmaskine m. 4 kanaler ( Skal 4 mere på )
2 x 6105 Tunze
1 x 6055 Tunze
2 x hydro " et eller andet " 3500 L/h
1 x Tunze waveboks
1 x returpumpe laguna 6000 gammel pumpe men køre som en drøm.
1 x deltech Po4 filter 509 fe " tror jeg nok. "
1 x XXL skummer model Carsten Decoacen.
6 x Maxspect Rezor 160 w 10K
Tilsætning.
Bruger Decoacen`s væsker.
Kh, Ca, Mg, og Kalium
tilstræber at ligge min værdiger sådan her,
Kh 9
Ca 420
Mg 1450 men den ligger altid op ca. 1500 selv om der ikke bliver tilsat noget.
Kalium 410
Po4 så lav som muligt.
No3 2 er først rigtig begyndt at hæve den, nu da den altid har ligget på 0 os mig, men prøver at få den op på 2 med pohl`s exstra.
Info om opbygningen af akvariet.
Selve akvariet er på 1700 liter fordelt på 250x100x68cm bygget ind i vægen så man kan komme til det bagfra, under akvariet er der sat 3 akvarier op på 160 liter til at fungere som sump 1x160 liter med osmosevand til efterfyldning af fordampet vand ca. 8-10 liter i døgnet, så er der en hvor jeg har samlet retur pumpe til akvariet og løftepumpe til skummeren og pumpen til Po4 filter, og så er der en tank på 160 liter med lidt alger, i og bliver brugt som vanskifte tank.
alle 3 tanke er forbundet så skulle strømmen gå så er der masser af plads til vandet der vil ende dernede.
Lyset er monteret i en ramme som kan hæves og sænkes manuelt, skal dog have lavet ophænget til lamperne om, så de ikke hænger i det originale beslag men i samme type profil som rasten af rammen og så får jeg også lige 20 cm mere at lamperne kan hæves hvilket ville være dejligt nå man skal arbejdet i tanken.
Keramik der kommer i 9 søjler i forskællige størelser, plus der kommer keramik på de to bagvæge ind til tekninkrumet.
Så kom det på plads. så skal der bare til at sættes ramme rundt om plus laves rør på tirsdag JUBIIIII
ville lige ligge lidt billeder ind, fra selve dagen hvor det blev løftet. ja måtte jo hen lige og ta 1 cm mere af i højten da jeg hade husket forkert ;O)
Senest rettet af minedykker lør 12. mar 2016 22:46, rettet i alt 24 gange.
Småt men GODT viewtopic.php?f=95&t=54625
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Re: Nyt rev under opførelse.

Tillykke min ven, det glæder jeg mig til at se

Hvad med flytningen af det, prof eller ej - eller tager du det bare alene, med de tynde overarme du har

Endnu en balje jeg glæder migtil at følge - oz IRL
Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Hejsa peder.
efter snak med carsten i fredags, blev vi eni om bare at gøre det selv vægten er nok tætter på 200 kg. og har fået nogen af jobbet til at komme plus nogen gode venner som alle løfter tungt til davligt, plus at vi kun skal løfte det ind gennem døren der efter kan det køres på plads på paller, og carsten ment at det ikke ville blive et problem ;O)
men ja bliver sku spænden håber vi får vand i inde jeg tager afsted i 6 uger så det kan komme godt igang ;O) og du ved du altid er velkommen til at kikke forbi og få kaffe eller en øl eller 2 døren er altid åben
efter snak med carsten i fredags, blev vi eni om bare at gøre det selv vægten er nok tætter på 200 kg. og har fået nogen af jobbet til at komme plus nogen gode venner som alle løfter tungt til davligt, plus at vi kun skal løfte det ind gennem døren der efter kan det køres på plads på paller, og carsten ment at det ikke ville blive et problem ;O)
men ja bliver sku spænden håber vi får vand i inde jeg tager afsted i 6 uger så det kan komme godt igang ;O) og du ved du altid er velkommen til at kikke forbi og få kaffe eller en øl eller 2 døren er altid åben
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Gal jeg tror det bliver fedt med akvariet sådan i hjørnet 
Tillykke med det hele..

Tillykke med det hele..

Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2500 Valby
- Geografisk sted: Valby
hej, det kommer til at se fedt ud...... flere billeder 

En gang saltvand, altid saltvand ......
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
der skal nok komme mange flere billeder når akvariet kommer her den 22.9 og vi begynder at bygge keramik i rundt om akvariet kommer der til at være en ramme så det virker som et billede på vægen og remmen kan så pilles af når der skal skrabes glads.
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
Halløjsa! Det tegner godt
glæder mig til at følge din kæmpe tank.

Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Anders Børglum Christensen.
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
Nøj - det ser stort ud. Og fed opbygning af teknikrum.
Hvad skal du have af sump og udstyr?
Hvad skal du have af sump og udstyr?
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
må jeg stille et meget dumt spørgsmål. Det vindue der kommer til at være bagved akvariet. Kan du komme til det på anden vis??
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
hehe ikke dumt spørgsmål men der er ca 1 meter fra akvariet til det og så åbner du ud så lige så nemt som alle de andre vinduere.
af teknink. ja så skal jeg nok skrive lidt mere om hvad der kommer i når jeg lige får overblik over det. ;O) men skal nok komme.
af teknink. ja så skal jeg nok skrive lidt mere om hvad der kommer i når jeg lige får overblik over det. ;O) men skal nok komme.
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Saltvand siden?: 2011
Ser sku godt ud!! Så havde Camilla ret
Hils hende fra hendes kollega i Zoo. 

Life is a beach and then you dive.
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5560 Aarup
- Saltvand siden?: 2009
glæder mig til at følge projektet....

- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
så er akvariet kommet ind på plads og på tirsdag kommer sumpene og ikke mindst rør ;O) en rigtig god uge
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
ser godt ud !!! og fedt du har valgt at bygge det ind i hjørnet på væggen ligesom mig selv... glæder mig til at følge !!
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
ser sgu godt ud med den placering på hjørnet! i stedet for kun en synlig frontrude i væggen!
bliver spændende at følge..

bliver spændende at følge..
Morten
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Det bliver da en ren Rock and roll balje, glæder mig til at følge!!
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Tillykke med det. Meget imponerende. Jeg bliver nødt til lige at spørge om en ting: Jeg ville også helst have haft et indbygget akvarium, og overvejede på et tidspunkt en hjørneløsning. Jeg opgav dog ret hurtigt ideen da jeg ikke lige kunne se hvordan jeg skulle få et I-jern til at gå rundt om et hjørne og bære væggen ovenover, uden en støtte i hjørnet. Synes det ser ud til at dine vægge også er i sten / gasbeton, så hvordan har du båret dig ad?
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
PoulD skrev:Tillykke med det. Meget imponerende. Jeg bliver nødt til lige at spørge om en ting: Jeg ville også helst have haft et indbygget akvarium, og overvejede på et tidspunkt en hjørneløsning. Jeg opgav dog ret hurtigt ideen da jeg ikke lige kunne se hvordan jeg skulle få et I-jern til at gå rundt om et hjørne og bære væggen ovenover, uden en støtte i hjørnet. Synes det ser ud til at dine vægge også er i sten / gasbeton, så hvordan har du båret dig ad?
Jeg kan da svare da jeg selv har gjort det samme hos mig.. Mine vægge er af gasbeton, har taget nogen lange karmskruer og skruet hjørnet sammen oppe over hullet, i og med det ikke er en bærende væg og gasbetonen selvfølgelig er sat forbandt, så holder det sig selv.. Det ef en helt anden snak hvis det er en bærende væg..
Her et link til mit
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=51994
Mit er dog noget mindere en anden løsning er også at få skruet væggen fast fra loftet af.. Hvis hullet skal være stort, eller rive væggen ned over baljen og bygge den op igen af gibs, - der er flere mugligheder
- FrederikT
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8660 Skanderborg
- Geografisk sted: Skanderborg
Er du gal det er fedt. Gid man havde plads hjemme. bliver spændene og føgle 

- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
Super lækkert! Fede mål og fed placering i huset!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
så kom der lige lidt flere billeder, og kan så lige spørge hvordan pokker putter man billeder ind her hvis man gerne vil det ?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4293 Dianalund
Du trykker på knappen nede til venstre for kommentarboksen, der hedder "skriv indlæg"minedykker skrev:så kom der lige lidt flere billeder, og kan så lige spørge hvordan pokker putter man billeder ind her hvis man gerne vil det ?
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2610 Rødovre
- Saltvand siden?: 2005
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Geografisk sted: KBH V
Helt enig! Tillykke med det... det ser sku godt ud!Bingocaller skrev:Super lækkert! Fede mål og fed placering i huset!

Det biver godt med alle søjlerne i de forskellige højder.

Spændende spændende spændende at følge!
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
viewtopic.php?f=94&t=53436
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Re: Nyt rev under opførelse. 1700 L
Glæder mig også til de næste 1 1/2 uge for så er alt samlet og fyldt vand i så skulle det meget gerne bare køre der ud af og bliver super lækkert
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Tillykke med det. Meget imponerende. Jeg bliver nødt til lige at spørge om en ting: Jeg ville også helst have haft et indbygget akvarium, og overvejede på et tidspunkt en hjørneløsning. Jeg opgav dog ret hurtigt ideen da jeg ikke lige kunne se hvordan jeg skulle få et I-jern til at gå rundt om et hjørne og bære væggen ovenover, uden en støtte i hjørnet. Synes det ser ud til at dine vægge også er i sten / gasbeton, så hvordan har du båret dig ad?
PoulD
Vores væg er en gips væg hele vejen rundt, der er rejst 4 væge under akvariet som går under akvariet og ud så der mangler 12 cm ud til yderkanten, men der står i hjørnet en 2x4" stolpe plus inde i gipsvægen står der for vær 50 cm en stål regel som den 22 mm trækplade ligger på og på den måde er der understøtning nok til at bære har dog skåret huld i gulvet for at sætte vægen på fundamentet i huset ;0)
PoulD
Vores væg er en gips væg hele vejen rundt, der er rejst 4 væge under akvariet som går under akvariet og ud så der mangler 12 cm ud til yderkanten, men der står i hjørnet en 2x4" stolpe plus inde i gipsvægen står der for vær 50 cm en stål regel som den 22 mm trækplade ligger på og på den måde er der understøtning nok til at bære har dog skåret huld i gulvet for at sætte vægen på fundamentet i huset ;0)
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
minedykker skrev:Glæder mig også til de næste 1 1/2 uge for så er alt samlet og fyldt vand i så skulle det meget gerne bare køre der ud af og bliver super lækkert

Det er forståeligt - det ville samtlige på SF oz gøre hvis de var i dine sko

Vi andre glæder os til at følge det - det er jo i en str og kaliber ala NielsK og Polsen etc

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Ja men er faktisk min svigermors skyld hehe for først hade vi bare snakket om at det skulle være midt i vægen men så sage hun hvorfor ikke i hjørnet og det tog jeg hurtig til mig da kone også syens det kunne være fedt men de forstillet sig nok at jeg bare flyttet det de 75 cm mere til siden hehe men nej nej sømand sage vi gør det bare det længer hehe så kan kun sige tak til hinden heheh