Skal bruge nogen hænder ;0)
- minedykker
- Rev haj
- Reactions: 0
- 15
- Postnummer: 2980 Kokkedal
- Saltvand siden?: 2010
Skal bruge nogen hænder ;0)
Så er det ved at være tid til at skaffe hænder, da jeg har fået en ca. Dato på den ny tank og den er nok lidt tung, og skal nok bruge 6 mænd der kan hjælpe med løfte det ind, akvariet skulle gerne kom ca. 20.9.2012 men der er forbehold for at det kommer sener, men kort og godt hvis der er nogen der kan hjælpe den weekendt der hedder 22-23/9 hvis det er kommet så vil jeg blive en glad mand der vil være øl og pøller og sodavand.
SMS eller smid et pb her ind eller på dette nummer 22967092 og som sagt det rigtig tidspunkt kommer nok først i næste uge men skal nok ligge det ud
Hilsen Søren
Ps. Målen på tankens mål er 250x100x68 Vægt ca 300 kg +
Pss. Bor i Kokkedal
SMS eller smid et pb her ind eller på dette nummer 22967092 og som sagt det rigtig tidspunkt kommer nok først i næste uge men skal nok ligge det ud
Hilsen Søren
Ps. Målen på tankens mål er 250x100x68 Vægt ca 300 kg +
Pss. Bor i Kokkedal
Småt men GODT viewtopic.php?f=95&t=54625
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions: 18
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Re: Skal bruge nogen hænder ;0)
Hej min ven,
Med så lækker en balje, vilole jeg bruge professionelle. Jeg kan slet ikke holde ud at tænke på hvis der skulle ske noget. Det har jeg set flere gange med privatpersoner, som har hentet ny balje, og derefter flækket en rude etc. Professionelle er vant til løftet, har bedre udstyr - og er forsikret.
Blot et velment råd
Mvh
Peder
Med så lækker en balje, vilole jeg bruge professionelle. Jeg kan slet ikke holde ud at tænke på hvis der skulle ske noget. Det har jeg set flere gange med privatpersoner, som har hentet ny balje, og derefter flækket en rude etc. Professionelle er vant til løftet, har bedre udstyr - og er forsikret.
Blot et velment råd

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
- minedykker
- Rev haj
- 15
Hejsa Peder
Det kan du sku godt have ret i, skulle også bruge dem hjemme i huset skal snakke med Carsten om den anden del her sener.
Det kan du sku godt have ret i, skulle også bruge dem hjemme i huset skal snakke med Carsten om den anden del her sener.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Med tanke på akvariet størrelse, ville jeg høre Carsten om hvad det koster at få en kran til at løfte det ind.
Malerdavids nye akvarie blev løftet ind i haven med kran.
Hvis du vælger at det skal slæbes på plads - Hvad det jo også skal det sidste stykke vej. Så regn ikke med at folk kan løfte meget mere end 25 kilo pr. stk. Et akvarie er ikke det lettest håndter bare gods.
Hvor tykt glas bliver det lavet i??
Malerdavids nye akvarie blev løftet ind i haven med kran.
Hvis du vælger at det skal slæbes på plads - Hvad det jo også skal det sidste stykke vej. Så regn ikke med at folk kan løfte meget mere end 25 kilo pr. stk. Et akvarie er ikke det lettest håndter bare gods.
Hvor tykt glas bliver det lavet i??
-
- Naso kirurg
- Reactions: 1
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Roskilde
Er det bestilt fra Carsten/Decocean ? Jeg har nemlig bestilt i lignende må og mangler også at finde ud af hvordan jeg får det indenfor 
Hvad har du gjort med bord ?

Hvad har du gjort med bord ?
- minedykker
- Rev haj
- 15
Hejsa har muret et op så det har kontakt med fundamentet på huset og så er det 4 x halv væge og en 22 mm krys finer plade oven på og 10 mm skumgummi og det er det hehe
-
- Rev haj
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
kan kun bakke op om brug af proffesionelle
for snart mange år siden da jeg købte min første saltbalje 576 ltr med fint underskab og det hele
der boede jeg på 3 sal og vi havde båret det hele vejen op foran døren og måtte ha en pause
satte det lidt hårdt i den ene kant så det fik en lille glasskade... heldigvis i overløbskassen men for helvede man bliver jo ked af det
for snart mange år siden da jeg købte min første saltbalje 576 ltr med fint underskab og det hele
der boede jeg på 3 sal og vi havde båret det hele vejen op foran døren og måtte ha en pause
satte det lidt hårdt i den ene kant så det fik en lille glasskade... heldigvis i overløbskassen men for helvede man bliver jo ked af det
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
- nbd
- Rev haj
- Reactions: 47
- 18
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Vi var 6 mand til at bære et 1.100 L akvarie ind i stuen. Det var ubeskriveligt tungt og ikke mindst uhåndterbart igennem dørkarme fordi akvariet skulle lægges på siden og bundens vægt gav slagside
Få proffe folk til det!!!
I min studietid på Anatomisk Institut havde vi masser af hænder

Få proffe folk til det!!!
I min studietid på Anatomisk Institut havde vi masser af hænder

-
- Foxface
- 19
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Saltvand siden?: 2001
- Geografisk sted: Svendborg
Da jeg solgte mit tidl. 950 liters til en gut fra Kalundborg, bad jeg udtrykkeligt om at køber stillede op med 3 mand + jeg selv.
Køber havde selv ondt i ryggen den dag, så han sendte hans kæreste og sin kammerat...
Resultat = stor flig slået af akvariets ene langside, da det skulle op på traileren...
Jeg havde advaret vedkommende!
Fik heldigvis pengene for inden.
Køber havde selv ondt i ryggen den dag, så han sendte hans kæreste og sin kammerat...

Resultat = stor flig slået af akvariets ene langside, da det skulle op på traileren...
Jeg havde advaret vedkommende!
Fik heldigvis pengene for inden.
Med venlig hilsen
Nicolaj
Nicolaj
-
- Naso kirurg
- Reactions: 1
- 19
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Esbjerg/Nordsøen
- Kontakt:
Boede jeg i nærheden gav jeg gerne en hånd med.
Akvarier over 300 l bliver underligt uhåndterlige, men med sugekopper bliver det en del lettere. Men store akvarier er fandme tunge. Jeg har selv været med til at løfte et 1120 L op på et bord sammen med Flemming (Aquastyle) ude ved en af hans kunder og jeg er ikke i tvivl. Hvis jeg skal have flyttet et akvarie over 1000 L over en større afstand, så betaler jeg mig fra det. Mest fordi det kan være svært at finde frivillige folk nok til opgaven.
VH
Søvnig
Akvarier over 300 l bliver underligt uhåndterlige, men med sugekopper bliver det en del lettere. Men store akvarier er fandme tunge. Jeg har selv været med til at løfte et 1120 L op på et bord sammen med Flemming (Aquastyle) ude ved en af hans kunder og jeg er ikke i tvivl. Hvis jeg skal have flyttet et akvarie over 1000 L over en større afstand, så betaler jeg mig fra det. Mest fordi det kan være svært at finde frivillige folk nok til opgaven.
VH
Søvnig

Journalist på www.andeposten.dk
-
- Picasso aftrækker
- 13
- Postnummer: 2000 Frederiksberg
- Saltvand siden?: 2012
Hvis det ikke var i den weekend, gav jeg gerne en håånd med. Jeg kunne endda have taget sugekopper med håndtag med 

Mvh
Mikkel
Mit Nano rev:
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=80474
Mit tidligere rev:
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php? ... nx#p553213
Mikkel
Mit Nano rev:
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=80474
Mit tidligere rev:
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php? ... nx#p553213
- minedykker
- Rev haj
- 15
okay her kommer lige lidt flere oplysninger.
akvariet bliver kørt hjem til min add, der hvor hænderne skal brugs er fra indkørelsen og ind på plads, det er ca 30-35 meter ;O) det er skam det hele der vil blive lagt nogen kørplader over grasplænen og der vil være to palle løfter med være deres palle så det kan køres hen til døren. Døråbningen er 106 cm bred så er ikke nødvendnigt at ligge det på siden og der vil være paller til at man kan sætte det fra på ( og ja der vil være lagt underlag på pallerne så det ikke risser ) og fra døren til akvaries plads er der 5 meter.
og af løfte udstyr er der disse ting til rådighed.
Sugekopper 4 stk pt.
palleløfter 2 stk.
paller 10 stk.
løftestropper til at ligge under så alle får et godt løft 8 stk.
så tror det nok skal gå men ja det kræver jo at folk mener de har fysisk form til at løfte mere ind en kaffe kop hehe undskyld jeg driller lidt Carsten ( men min kone tager to 30 Liters dunke af gangen ) med vand og bære dem. uden de store problmer så hvis en mand ikke kan mere ind 25 kg. så er der jo ikke så meget at sige til at kvinder forsøger at overtage verden
håber det giver folk lidt indtryk af hvad der vil ske den dag planen er ikke at løfte mere ind godt er, men være nok hænder til at at styre det.
akvariet bliver kørt hjem til min add, der hvor hænderne skal brugs er fra indkørelsen og ind på plads, det er ca 30-35 meter ;O) det er skam det hele der vil blive lagt nogen kørplader over grasplænen og der vil være to palle løfter med være deres palle så det kan køres hen til døren. Døråbningen er 106 cm bred så er ikke nødvendnigt at ligge det på siden og der vil være paller til at man kan sætte det fra på ( og ja der vil være lagt underlag på pallerne så det ikke risser ) og fra døren til akvaries plads er der 5 meter.
og af løfte udstyr er der disse ting til rådighed.
Sugekopper 4 stk pt.
palleløfter 2 stk.
paller 10 stk.
løftestropper til at ligge under så alle får et godt løft 8 stk.
så tror det nok skal gå men ja det kræver jo at folk mener de har fysisk form til at løfte mere ind en kaffe kop hehe undskyld jeg driller lidt Carsten ( men min kone tager to 30 Liters dunke af gangen ) med vand og bære dem. uden de store problmer så hvis en mand ikke kan mere ind 25 kg. så er der jo ikke så meget at sige til at kvinder forsøger at overtage verden

håber det giver folk lidt indtryk af hvad der vil ske den dag planen er ikke at løfte mere ind godt er, men være nok hænder til at at styre det.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Grunden til at jeg skrev ca 25 kilo, er at et akvarie er pokkers svært at få ordenlig fat i. Et par dunke kan du sætte fra dig, hvis armene ikke vil mere. Det gør man bare ikke lige med et he...... tungt akvarieminedykker skrev:
så tror det nok skal gå men ja det kræver jo at folk mener de har fysisk form til at løfte mere ind en kaffe kop hehe undskyld jeg driller lidt Carsten ( men min kone tager to 30 Liters dunke af gangen ) med vand og bære dem. uden de store problmer så hvis en mand ikke kan mere ind 25 kg. så er der jo ikke så meget at sige til at kvinder forsøger at overtage verden![]()
- minedykker
- Rev haj
- 15
hehe ved det godt også der for jeg skriver jeg drille dig lidt ;O) men som sagt planen er ikke at det skal bæres flere 100 meter men bare lige de sidst få meter.